8 hodinovka v Suzuce

Prestižní závod japonských továren, 32. ročník "Coca-Cola Zero" na okruhu Suzuka se skončil velkým překvapením.

Tento 8 hodinový závod se jel letos na dvě části, neboť ho prudký déšt rozdělil přestávkou na dvě 4 hodinovky. A továrně Suzuki se vyplatil nečekaný tah, když po skvělé kvalifikaci původně náhradního třetího jezdce a bývalého ex-pilota Grand Prix Noby Aokiho, ho tato továrna nasadila do závodu s cílem zopakovat rok 2007, kdy desetiletou dominanci Hondy tehdy porušil pár ve složení Yukio Kagayama / Kousuke Akiyoshi. 
 
A jelikož Akiyoshi nejen že v zimě přestoupil k Hondě, ale v kvalifikaci zajel také nejrychlejší čas 2′07.692, tak Suzuki nasadila do závodu populárního Nobyho, aby podpořil mladou dvojici ve složení Daisaku Sakai a Kazuki Tokudome.


Start do závodu a přemotivovaný "Aki" veškeré šance Hondy zruinoval už ve třetí zatáčce druhého okruhu celé osmihodinovky, kdy spadl, s motorkou potom dojel do boxů, kde oprava trvala přes 20 minut, čímž skončili i naděje jeho kolegy Shinichi Itoha, vyrovnat rekord Wayne Gardnera, vyhrát tento závod už počtvrté. A tak se FCC TSR HARC-PRO tým Hondy vrátil na trať s obrovskou ztrátou a začal svůj závod až z 58. pozice!


Jak už jsem napsalv úvodu, tak závod byl pro déšť přerušen a toto je tedy snímek ze startu druhé části.  V tu dobu - tedy po 4 hodinách - bylo pak následující pořadí:

01- Yoshimura Suzuki with JOMO - Suzuki GSX-R 1000 - Sakai/Tokudome/Aoki - 98 kol
02- Plot Faro Panthera - Suzuki GSX-R 1000 - Deguchi/Teramoto - 98 kol
03- Trick Star Racing - Kawasaki ZX 10R - Izutsu/Takeishi/Tsuruta - 98 kol
04- Honda Dream Sakurai Honda - Honda CBR 1000RR - Kameya/Takahashi - 97 kol
05- Yamaha Austria Racing Team - Yamaha YZF R1 - Jerman/Martin/Giabbani - 97 kol
06- Teluru Honeybee Racing - Honda CBR 1000RR - Noda/Sekiguchi - 97 kol
07- Weider BOYS with A-Style - Honda CBR 1000RR - Kodama/Tsuda - 96 kol
08- Beet Racing - Kawasaki ZX 10R - Nishijima/Hasegawa/Karita - 96 kol
09- Honda Suzuka Racing Team - Honda CBR 1000RR - Yunoki/Morii/Namihira - 95 kol
10- Team Plus One & TSR - Honda CBR 1000RR - Iwata/Sugai/Watanabe - 95 kol

Pokud se podíváte pozorně do této výsledkové listiny, tak v ní také najdete jméno Hitoyasu Izutsu, tedy jezdce, který svou závodní kariéru oficiálně ukončil před 5 lety...A Izutsu při svém comebacku dovedl Kawasaki na stupně vítězů, i když to nebyl oficiální tým Kawasaki, tedy Team Green
   

A tak týmu Yoshimura Suzuki už nic nebránilo v cestě, aby se tato továrna po dvou letech opět stala vítězem. Zajímavé ovšem je, že v důsledku ekonomické krize zde ani jeden tým nestartoval jako oficiální tovární, nýbrž jejich účast hradili sponzoři. 


Na třetím místě skončil tedy nejlepší tým Hondy, Honda Dream Sakurai , který ale neměl tak kvalitní technické zázemí jako tým HARC PRO.


Nejlepším evropským týmem byl Yamaha Austria Racing Team v sestavě Igor Jerman, Steve Martin a Gwen Giabbani , který skončil na 4. místě a výborně jel také slovenský tým BK Maco Moto Racing Team, který  skončil jako 11. s jezdeckou dvojici Ribalta/Pridmore.
 
Stupně vítězů 32. ročníku "Coca-Cola Zero Suzuka 8 hours World Endurance Championship Race 2009". 

Konečný výsledek letošního závodu


01- Yoshimura Suzuki s JOMO - Suzuki GSX-R 1000 - Sakai/Tokudome/Aoki - 183 kol za  8h01′59.916
02- Trick Star Racing - Kawasaki ZX 10 - Izutsu/Takeishi/Tsuruta  - 1 kolo
03- Honda Dream Sakurai Honda - Honda CBR 1000RR - Takahashi/Kameya - 1 kolo
04- Yamaha Austria Racing Team - Yamaha YZF R1 - Jerman/Martin/Giabbani - 2 kola
05- Plot Faro Panthera - Suzuki GSX-R 1000 - Deguchi/Teramoto  - 3 kola
06- Beet Racing - Kawasaki ZX 10R - Nishijima/Hasegawa/Karita - 4 kola
07- Weider D.D. Boys with A-Style - Honda CBR 1000RR - Kodama/Tsuda - 4 kola
08- Team Plus One & TSR - Honda CBR 1000RR - Iwata/Sugai/Watanabe - 4 kola
09- F.C.C. TSR Honda - Honda CBR 1000RR - Akiyoshi/Itoh/Teshima - 5 kol
10- Teluru Honeybee Racing - Honda CBR 1000RR - Noda/Sekiguchi - 5 kol

11- BK Maco Moto Racing Team - Yamaha YZF R1 - Ribalta/Pridmore - 7 kol


Podtrhnuto a sečteno: Bez oficiální účasti HRC to byla pro Hondu doslova katastrofa, neboť tři satelitní týmy podporovány nepřímo HRC prostě na Suzuki a Kawasaki nestačily a když se k tomu přidal ještě pád Kousuke Akiyoshiho, tak se nelze konečnému výsledku prostě ani moc divit.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist