100.ročník Bol d'Or vyhrál Viltais Racing Igol, titul slaví F.C.C. TSR Honda France

Jubilejní 100. ročník Bol d'Or odstartoval v sobotu ve tři odpoledne a jezdci vyrazili do posledního závodu sezony FIM Endurance 2022. Ve hře byl titul mistra světa FIM EWC a v superstockové kategorii FIM World Cup. Po čtyřiadvaceti hodinách slavil Viltais Racing Igol, který vyhrál jubilejní Bol d'Or a získal své první vítězství ve vytrvalostním mistrovství světa. Titul mistra světa pro rok 2022 patří týmu F.C.C. TSR Honda France. V kategorii Superstock vyhrál tým RAC41-Chromeburner, celkové prvenství patří Team 18 Sapeurs Pompiers CMS Motostore.

Němec Markus Reiterberger startoval z pole position a během úvodní části byl vedoucím týmem BMW Motorrad World Endurance Team. Pak se na první pozici dostal Mike Di Meglio z F.C.C. TSR Honda France a o něco později to byl Gregg Black (Yoshimura SERT Motul), kdo vedl. Španěl Xavi Forés vedl od čtvrtého kola a Ducati předal svému kolegovi z týmu ERC Endurance-Ducati Chazi Daviesovi.

V úvodních hodinách závodu to byla pohroma pro favority. Ve 34 kole zastavil motocykl lídra průběžného hodnocení Yoshimura SERT Motul, krátce před pátou odpolední došlo k dalšímu dramatu, když Jérémy Guarnoni z týmu BMW Motorrad World Endurance Team zajel do boxů s problémem, který se ukázal jako konečný. Naděje týmu YART skončily dvaadvacet minut po osmnácté hodině a tým F.C.C. TSR Honda France absolvoval během úvodních čtyř hodin dvě neplánované zastávky. Také Webike SRC Kawasaki France měl problémy, když Florian Marino zastavil na trati a poté svůj stroj dotlačil do boxů k opravě.

Po dvanácti hodinách byl tým TATI Team Beringer Racing novým lídrem jubilejního 100. ročníku Bol d'Or. Stalo se tak poté, co hodinu po půlnoci měli u Ducati ERC Endurance problém se spojkou. Němci měli jak problém s opravou, tak ještě předtím museli absolvovat penalizaci. Také TATI Team Beringer Racing měl problém s pravidly pitstopu, takže Leon Haslam si trest odpykal krátce před druhou hodinou ranní a v rozhodujícím závodě sezony vedli o jedno kolo. Třetí byl Wójcik Racing Team, čtvrtý Viltaïs Racing Igol a pátý F.C.C. Honda France, kteří měli problémy s chladičem a výfukovým systémem.

Tým ERC Endurance-Ducati snahu o první vítězství v EWC nevzdal a krátce po šesté ráno znovu vedli časomíru. „Měli jsme několik problémů a ztratili vedení, ale opět jsme se vrátili do čela,” uvedl španělský jezdec týmu ERC Endurance-Ducati Xavi Forés. Je neuvěřitelné, že osm hodin před koncem závodu dělí vedoucí duo pouhých 5,675 sekundy. Na druhé pozici jel TATI Team Beringer Racing , Wójcik Racing Team byl třetí a za nimi Viltaïs Racing Igol, F.C.C. TSR Honda France a Webike SRC Kawasaki France.

Čtyři hodiny před koncem závodu TATI Team Beringer Racing vypadl ze stupňů vítězů v Bol d'Or a jeho naděje na vítězství ve vytrvalostním mistrovství světa FIM skončily, když jejich Kawasaki zastavily problémy s motorem. Soukromý francouzský tým byl v okamžiku potíží na druhém místě, takže vedoucí ERC Endurance-Ducati měl v tu chvíli vysoký náskok. Na pódium se posunuly týmy Wójcik Racing Teamu a Viltaïs Racing Igol. Čtvrtý byl tým F.C.C. TSR Honda France, což by jim stačilo k zisku titulu mistra světa FIM EWC.

Tým ERC Endurance-Ducati vedení neudržel, protože zastavil s poruchou a do čela se dostal tým Wójcik Racing Team. Jenže Yamaha polského týmu později zpomalila a Mathieu Gines musel dotlačit motocykl do boxové uličky k opravě. Když Dan Linfoot nakonec vrátil stroj #77 na trať, bylo ztraceno více než pět minut a s nimi i veškeré naděje na vítězství, jelikož francouzský Viltaïs Racing Igol, další soukromý tým Yamahy, suverénně vedl.

První vítězství ve FIM EWC zaznamenal tým Viltaïs Racing Igol. Druhý je Wójcik Racing Team, také nejlepší umístění v seriálu. Třetí byl tým Webike SRC Kawasaki France, pro jejichž manažera Gillese Staflera to byl poslední podnik před odchodem ze světa závodů. Čtvrtým týmem v pořadí byl F.C.C. TSR Honda France, který v poslední hodině musel do boxů na neplánovanou zastávku, ale ve finále může slavit zisk titulu mistra světa ve vytrvalostních závodech. Slovenský Maco Racing skončil na velmi dobrém šestém místě. V kategorii Superstock vyhrál tým RAC41-Chromeburner, celkové prvenství ve FIM World Cup má Team 18 Sapeurs Pompiers CMS Motostore.


Kompletní výsledky - 85cme-bol-d-or-race-final-results-after-24-hours-final-ranking.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist