Martin Krátký vyhrál republikový šampionát ve stunt ridingu

Jednalo se již o sedmý ročník akce Czech Stunt Day, jenž každým rokem nabývá na síle a roste. Momentálně se jedná o největší a nejprestižnější závod ve stunt ridingu v Evropě. Závodu se zúčastnilo na pětapadesát jezdců z devatenácti zemí světa a kromě mezinárodního závodu se zde odehrálo i mistrovství České republiky ve stunt ridingu. Přesně to byl hlavní cíl Martina Krátkého, jenž níže popisuje cestu, kterou musel ujít, aby mohl v Ostravě slavit titul mistra republiky.

Po problémech s technikou ze začátku sezony jsem asi měsíc před akcí dokončil svoji motorku a mohl s ní začít trénovat a sžívat se. Abych to neměl tak jednoduché, rozhodl jsem se začít jezdit velký tlak v zadní pneumatice, jak to už teď praktikuje většina špičkových jezdců v Evropě. Dřív jsem foukal zadní kolo na 2,5, teď jezdím tlak v zadní pneumatice na 5 baru. Celkově je s tím ježdění rychlejší, jen motorka už nechce jezdit moc rovně po zadním kole a padá různě do stran. To ale časem věřím tréninkem doladím.

Týden před akcí jsem si říkal, že to ještě není ono a musím těch pár posledních dní zabrat v tréninku. Asi pět dní před závody mi při tréninku začala zlobit převodovka. Na výměnu jsem jinou neměl, takže jsem musel dojet pro motor a vyměnit. Motor byl složený ze dvou různých motorů a podle výrobce by se to nemělo, i když kamarád to má pět let a motor funguje. Přehodím motor, nastartuji a motor nemazal, říkám si, to asi bude těma karterama. Takže motor opět ven a složit z dílů jak má být. Nastartujeme a motor stále nemaže, takže po nějaké době hledání zjistíme, že v olejovém čerpadle chyběl jeden díl. To prostě nevymyslíš a místo tréninku jsem se v tom čtyři dny vrtal. Poslední den před odjezdem jsem zajel vyzkoušet, zda motorka řadí a vše funguje jak má. Ještě večer před odjezdem jsem nastříkat nádrž sprejem do modra, aby neměla motorka deset barev. Trochu mi do toho padla rosa v půl jedenácté večer, ale dobré, vše se podařilo a já mohl vyrazit do Ostravy.

Byl jsem rád, že jsem vůbec do Ostravy mohl jet, protože celá letošní sezona byla jedna velká křeč a všechno jsem dělal na koleni a za pochodu. V páteční kvalifikaci jsem jako jeden z mála jel na vodě, takže jsem musel improvizovat a zjišťoval jaké triky můžu jezdit na motorce. Na vodě jsem s ním zatím nejel, takže jsem některé triky radši vynechal a jel v klidu. Nakonec z toho bylo osmé místo v celkovém pořadí a první v ČR po kvalifikaci. V sobotním semifinále už byly suché podmínky a jízda se mi opravdu povedla a to i přes pád z posledních vteřin jízdy. Stalo se to v okamžiku, kdy už jsem nemohl fyzicky a prostě to neukočíroval a spadl. Nakonec z toho bylo sedmé místo.

Do nedělní finálové patnáctky jsem postoupil jako jediný český jezdec a můj cíl, kvůli kterému jsem to všechno dělal se podařil. První místo v mistrovství ČR ve stunt ridingu. Aby nešlo všechno tak hladce, tak i ve finále přišel problém, když mi po třiceti sekundách jízdy upadla řadička. V pravidlech je, že jezdec může jet znovu, pokud závadu do minuty opraví. To jsem splnil, ale osmičlenná porota se nemohla shodnout, zda mohu pokračovat nebo mám být diskvalifikovaný. Nakonec jsem mohl jet znovu a podařilo se mi udržet celkové sedmé místo v celkovém pořadí Czech Stunt Day a zastupoval jasem tak jako jediný české barvy v nedělním finále.

Umístění Top 3 - Mistrovství ČR ve stunt ridingu 2019
1. Martin Krátký
2. Patrik Peschel
3. Mirek Sporťák Frey
...

K prvnímu místu v mistrovství ČR vedla v mém případě hodně trnitá cesta. Neměl jsem dodělanou motorku na všechny triky, které umím, a ani moje fyzička nebyla taková, jakou je třeba mít, protože bez pořádného tréninku to prostě nejde. Jsem moc rád, že jsem zatnul zuby a zkusil to, i když ten letošní rok nebyl lehký.

Letos už v plánu žádné další závody nemám, takže to byl můj první a zároveň poslední závod v letošním roce. Pokud se mi podaří najít nějaké sponzory, tak třeba příští rok toho pojedu víc.Teď už mě čekají jen dvě show a rád bych dostavěl motorku, abych byl připraven na příští sezonu. Závěrem chci moc poděkovat všem kamarádům za podporu a pomoc v této sezoně, protože bez nich bych to nedokázal odjet.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 14 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Boss.trx850 přispěl 2 Kč
Kamenolom přispěl 2 Kč
Nagash přispěl 2 Kč
PParez přispěl 2 Kč
spike-cz přispěl 2 Kč
medvidek600 přispěl 2 Kč
šilav přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist