Pád zlikvidoval všechny šance

Tým Motorpower bojoval o víkendu v Brně o vítězství v závodě poháru dvou národů, bohužel po pádě si odvezl body jen za 10. místo.

Evropský pohár Coppa dei due Paesi pokračoval svým druhým kolem na brněnském okruhu, kde se závod konal v rámci víkendu WSBK. Český jezdec Patrik Vostárek přijel na Masarykův okruh poté, co s týmem Motorpower získal v italském Misanu 16 bodů za 3. pozici v úvodním závodě tohoto šampionátu. Cíl na domácí půdě tedy byl jasný, vyhrát a přiblížit se k vedoucímu jezdci průběžné klasifikace, ale vytvořit si tak i dobrou pozici pro poslední závod, který se odehraje na konci srpna v Moskvě.
Již páteční první kvalifikační trénink ukázal, že cíl vyhrát není nesplnitelný. Patrik do tohoto tréninku vůbec nepoužil nové pneumatiky, přesto dokázal zajet 3. nejlepší čas. O konečném postavení na startu měla rozhodnout druhá kvalifikace, do které tým samozřejmě připravil nejen nové obutí stroje, ale především pozměněné nastavení pérování. Nicméně ke kvalifikaci nakonec vůbec nedošlo, když celý odpolední program narušilo hodinové uklízení tratě, která byla velmi znečištěná po prasklém olejovém chladiči Davide Giugliana ve druhém superbikovém superpole. Dodatečný volný trénink v neděli ráno se jel za deště a proto nic neřešil. Patrik Vostárek tak do závodu nastupoval s nevyzkoušeným nastavením, přesto se již ve druhém kole posunul do čela závodu, na němž si následně vytvořil dvousekundový náskok. Bohužel ve 4. kole Patrik z vedoucí pozice havaroval. Rychle svou Hondu CBR 600RR opětovně osedlal a dostal do závodu, nicméně ze 14. pozice se posunul již jen na 10. místo v cíli.

V průběžné klasifikaci má Patrik Vostárek na 5. pozici 22 bodů a na lídra Sacchettiho ztrácí 23 bodů. Nicméně od druhého Rusa Vlasova jej dělí pět bodů a je tedy v silách českého závodníka pokusit se tuto pozici vybojovat.
Patrik Vostárek: „Start se mi povedl. První dvě kola byla celkem divoká, mnohokrát jsme se navzájem předjeli. Kvůli pocitu, že mě brzdí, jsem se snažil jít do vedení, což se i povedlo. Okamžitě jsem si udělal náskok dvou vteřin a měl jsem v plánu jen udržovat tempo. Bohužel ve Schwantzowě zatáčce se neosvědčilo nastavení podvozku z jediného pátečního tréninku a prakticky ihned po nepatrném pootevřením plynu šla zadní část motorky do driftu, ze kterého už nebylo návratu. Závodu samotného je mi samozřejmě moc líto, protože se to mohlo dotáhnout do vítězného konce. Závěrem bych chtěl moc poděkovat Oldovi a týmu MotorPower za možnost s nimi letos závodit.

Luboš Moravec, manažer týmu: „Výsledek samotný je pro nás zklamáním. Cílem bylo v Brně vyhrát a vytvořit si tak šanci na celkové umístění. Bohužel, ale takové jsou závody. Patrik je bojovník a zvláště před domácím publikem měl velkou motivaci k vítězství. Díky ztracenému sobotnímu tréninku se nám nepodařilo vyzkoušet nastavení pro závod. Nakonec výsledek závodu ovlivnilo podklouznutí zadního kola. Patrik sice motocykl zvedl a pokračoval v závodě, ale desáté místo znamená, že na celkové vítězství nyní nemůžeme pomýšlet. Děkuji týmu za práci, kterou v Brně odvedl a věřím, že o pozici Vicemistra tohoto poháru se ještě dokážeme poprat.“

Informace o redaktorovi

Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist