Ondra Ježek v Monze na Ducati

Celkem překvapivě se brněnský jezdec Ondra Ježek objeví v příštím závodě v Monze s motocyklem Ducati 1098R v kubatuře "velkých" stocků za slovensko-italskou formaci SK Energy Racing Team. Zde budou jeho spolujezdci Slovák Tomáš Svitok a Ital Marco Bussolotti.

Manažérem 23-letého brněnského studenta je od jeho závodních začátků jeho otec Jaroslav Ježek, sám bývalý motocyklový závodník v enduru a toho jsme vyzpovídali o aktuální situaci.

Po Phillip Islandu došlo k celkem překvapivému rozchodu týmu SMS Racing a jezdce Ondry Ježka. Proč?
Jaroslav Ježek: "Měli jsme s Honzou již delší dobu trochu rozdílný pohled na věc. Vzhledem k tomu, že se vzájemně respektujeme, jsme se rozhodli jít každý svou cestou. Rozešli jsme se po oboustranné dohodě a zůstáváme dál v přátelském kontaktu. Ten více než rok SMS Racingu rozhodně nebyl špatný a Honzovi a jeho týmu za něj děkujeme."
Bylo to opravdu nevyhnutelné, vždyť loňská supersportová sezóna v podání „Bodlinky“ nebyla vůbec špatná a bylo v ní i několik skvělých závodů, i když s určitou smůlou?
Jaroslav Ježek: "Tak určitě. Nebylo to špatné, ale mohlo to být výrazně lepší nebýt smůly a zbytečných výpadků. Několikrát jsme šahali po Top ten, ale nikdy to nedopadlo."

Po letošní Austrálii byl tedy konec v týmu Honzy Sasky, ale nabízela se podaná ruka Josky Kubíčka a jeho týmu Intermoto Step. A vypadalo to, že bude ruka v rukávě, čekalo se pouze na několik součástek a vše mohlo v Monze začít znovu, tedy Ondra na Kawasaki, se kterou ostatně byly spojeny jeho největší úspěchy v ME malých stocků?

Jaroslav Ježek: "S Kawou jsme prožili několik krásných a poměrně úspěšných let. Proto nás varianta k návratu na zelenou zaujala. Nicméně celý projekt se ve finále ukázal zejména po finanční a organizační stránce pro nás jako nereálný.

Není to krok zpět, přece jen supersporty jsou mistrovstvím světa a litrové stocky se jedou jako pohár FIM. Nebo je to pouze otázka peněz?
Jaroslav Ježek: "To je otázka. Já ani Ondra to tak necítíme. Ale samozřejmě mistrovství světa je mistrovství světa."

Ondra, pokud by se vloni na konci sezony nezranil, mohl v Portimau testovat čtvrtý superbikový motocykl českého týmu Effenbert Liberty. Od té doby zřejmě žádná nabídka od pražského týmu nepřišla, nebo jste snad s nimi jednali?
Jaroslav Ježek: "Nejednali, protože Effenbert Liberty musel rozhodnout o čtvrtém jezdci již po testech v Portimau a tím to bylo dané."
Nebyla možnost nahradit v Prorace týmu právě Lukáše Peška, nebo je opravdu tabu, aby v českém týmu jezdil Čech?
Jaroslav Ježek: "Co se týče supersportů tak naší prioritou po odchodu z SMS Racingu byla Kawasaki."
Ondra se tedy vrací do kubatury litrových stocků, kde jezdil dvě sezóny 2009 a 2010. V té první premiérové skončil s Hondou tehdejšího MS Racing týmu na skvělém 7. místě celkově a jedním podiem za třetí místo na domácím okruhu v Brně. Ta druhá s Aprilií stejného týmu už byla podstatně horší, 19. místo v celkovém pořadí nebylo žádným krokem dopředu?
Jaroslav Ježek:
"Když to mám zpětně hodnotit, tak přestup týmu z osvědčené Hondy na superstockou Aprilii asi nebyl nejlepším tahem."

Dobře, tak nyní k Ducati. Dle výsledků Bussolottiho (9. v Assenu), ale i Svitoka (9. v Imole), se dá předpokládat, že techniku má slovenský tým SK Energy velmi kvalitní?
Jaroslav Ježek: "Techniku připravuje italská část týmu, která má s Ducati velké zkušenosti. A šéf týmu pan Gréč má ambice stejně jako my, tedy jezdit vepředu."
Konkurence v letošním šampionátu litrových stocků není zas tak obrovská, tedy minimálně, co se týká počtu jezdců (Imola – 18 na startu, 15 v cíli a Assen – 21 na startu, 15 klasifikováno), jiné je to v otázce kvality. Dojíždět v bodech by tedy mělo být samozřejmostí, v celkovém pořadí budou samozřejmě chybět ty dva závody, ale jednotlivé výsledky? Top-10 je reálné, nebo nikoliv?
Jaroslav Ježek: "Je pravdou, že se litrové stocky trochu vylidnili. Ale není toto právě důkazem jejich kvality, když několik jejich nejlepších jezdců odešlo do superbiků a Petrucci dokonce na CRT do MotoGP. Ondra bude chtít zcela jistě navázat na své úspěchy z roku 2009."
Budete součástí týmu, nebo se budete jmenovat jinak?
Jaroslav Ježek: "Ondra je třetím jezdcem SK Energy Racing týmu se všemi náležitostmi.

Tak přeji už od Monzy Ondrovi jako jezdci vše nejlepší a Tobě jako manažérovi pevné nervy.
Jaroslav Ježek: "Děkuji."

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist