Heating Service Racing má namířeno do mistrovství světa

Na závodní motocyklovou scénu přichází nový tým Heating Service Racing, který do svého středu angažoval teprve osmnáctiletého Jana Halbicha. Tým má rozhodně velké ambice a jeho cílem je účast tohoto mladého českého jezdce ve světovém šampionátu superbiků.

V loňském roce se na závodních okruzích šampionátu Alpe Adria poprvé představil tehdy ještě sedmnáctiletý Jan Halbich, který díky svému jezdeckému umění ihned patřil ke špičce kategorie Superstock 600. V posledním závodě sezony si poté mladý jezdec vyzkoušel silnější litrovou třídu a ihned se rozhodl, že právě motocykl s objemem motorů 1000 ccm jsou tím, co by mělo naplnit jeho sportovního ducha. Jezdecké kvality tohoto mladíka nezůstaly bez odezvy, a tak vám nyní můžeme oznámit založení nového, ryze českého týmu, který bude zajišťovat sportovní kariéru Honzy Halbicha.

Cílem je mistrovství světa superbiků


„Rozhodli jsme se podpořit tohoto talentovaného jezdce, kterého chceme postupně prosadit až do Mistrovství světa,“ říká majitel a manažer týmu Václav Rumlena, který v loňském roce sám okusil, jaké to je závodit na silničním motocyklu, a i proto moc dobře zná požadavky, které jsou na takovýto projekt kladeny.

„Já sám jsem chtěl letos věnovat závodění hodně, ale nešťastně jsem při testování ve Španělsku havaroval a vážně si zranil loket pravé ruky. Chci u motorek zůstat, a proto jsem se rozhodl založit tento tým a plně podpořit Honzu Halbicha, o kterém si nejen já myslím, že je to talent pro budoucnost českého silničního motosportu. Naší práci chceme dělat pořádně a je nám proto jasné, že nás to bude stát velké úsilí, ale jsme připraveni tvrdě pracovat a neustále posouvat naše ambice. Při testech ve Španělsku jsem viděl, jak Honza postoupil kupředu, což se nyní na Slovakiaringu potvrdilo. Je jasné, že Alpe Adria již není pro něj, i proto v těchto dnech řešíme otázku, jakým směrem se dále vydat. Mohu prozradit, že momentálně intenzivně jednáme o naší účasti v šampionátu FIM Superstock 1000, který své závody jezdí při Mistrovství světa Superbike. Pokud vše dobře dopadne, tak prvním závodem v tomto šampionátu by pro nás mělo být Misano. Samozřejmě v rámci tréninku a poznání soupeřů, ale i v rámci práce na vývoji motocyklu a jezdce, pojedeme i nějaké závody IDM Superbike. Stěžejní pro nás bude i brněnský závod Alpe Adrie, který by měl naznačit naše možnosti pro závod poháru FIM, který se zde pojede v červenci. Management týmu zajistím já a moje firma, o techniku týmu se bude starat Jan Halbich starší se svými mechaniky. Motocykl samozřejmě zůstává Kawasaki Ninja ZX-10R, se kterým jsme všichni spokojení. Je před námi sezona na většinou neznámých okruzích, i proto si v tuto chvíli neklademe žádné výkonnostní cíle. Pro nás bude letos důležité získat zkušenosti mezi tou nejsilnější konkurencí a v těch nejtěžších podmínkách. Projekt máme postavený s výhledem na několik let. Cílovou oblastí pak je samozřejmě Mistrovství světa Superbike, nicméně v tuto chvíli nelze ještě říci, zda to bude s vlastním týmem, či zda bychom uvažovali o tom, že Honzu do nějakého týmu pošleme. To zatím neřešíme, chceme se soustředit na naší práci a výzvu, která před námi stojí.“, vysvětluje svou vizi Václav Rumlena.

Tak trochu jiná liga...



Heating Service Racing Team absolvoval vítěznou premiéru na okruhu Slovakia Ring.

První velkou akcí nového českého týmu Heating Service Racing byl zahajovací závod šampionátu Alpe Adria, který se o uplynulém víkendu konal na okruhu Slovakia Ring. Nedaleko Bratislavy se tým představil se svým jezdcem Janem Halbichem, který na motocyklu Kawasaki Ninja ZX-10R zasáhl do kategorie Superbike.

Od prvních tréninků dokazoval osmnáctiletý jezdec, že bude silné konkurenci, která čítala bezmála čtyřicet soupeřů, zdatným protivníkem. Honza svým mechanikům odevzdával kvalitní informace o chování stroje na dráze, což nakonec vedlo k dobrému nastavení nejen pro kvalifikaci, ale i pro závod. Již v sobotní kvalifikaci se podařilo zajet českému jezdci nejrychlejší čas, jaký kdy byl na okruhu Slovakiaring dosažen s motocyklem. Tento čas se poté podařilo potvrdit i v samotném závodě, který byl sice kvůli pádu jiného jezdce o dvě kola zkrácen, nicméně i tak dokázal Honza druhému jezdci nadělit více jak 12 sekund. Jan Halbich tedy závod vyhrál a vedle zisku pole position si připsal i nejrychlejší kolo závodu.

Jan Halbich: "První závod mistrovství republiky a šampionátu Alpe Adria na Slovakiaringu představoval také první ostrý test po zimní přípravě nejen pro mne a tým, ale samozřejmě také pro techniku. Do závodu jsem šel s tím, že jsme přes zimu udělali maximum, a že na Slovensku mohu zúročit i přípravu ve Španělsku v rámci oficiálního testování pneumatik Dunlop pro rok 2012.

Abych pravdu řekl, největší obavy jsem měl ze startu, neboť se současnou Kawasaki ZX-10R jsem ještě neměl příležitost se postavit na ostrý start. Ale šlo to a já se dostal do pohody, což se projevilo i na mých časech. Průběh tréninků a volných jízd odpovídal předpokladům a já se ujistil, že já, tým i technika pracuje skutečně jak má. Do tréninků a kvalifikací jsme současně nasadili k otestování nový zadní tlumič Öhlins TTX 36 Mk II a musím říct, že pracoval po celou dobu skvěle, neboť od zadního kola jsem měl skutečně bezchybnou odezvu. Proto jsme se rozhodli tlumič nasadit i do závodu.

Díky nevyzpytatelnému počasí bylo hlavním technikem před závodem rozhodnuto, že se nakonec pojede jiná zadní pneumatika s jiným tlakem a tedy i jiným nastavením motocyklu, které nebylo zcela otestované. V závodě jsem se tedy musel rozhodnout, zda pojedu start cíl, nebo se budu držet krok s vedoucími jezdci a techniku budu šetřit pro rozhodující okamžiky v závěru.
Nakonec pohodové zázemí, důvěra v tým a klid, který jsem získal v předchozích dnech, přispěl k tomu, že jsem dokázal prodat vše, co jsem přes zimu nabyl a jet všechna kola v maximálním výkonu. Rád bych poděkoval všem svým partnerům za podporu a důvěru, které si cením.“


Václav Rumlena, majitel a manažer týmu: „Potvrdilo se jen to, co jsme zjistili při zimním testování ve Španělsku. Honza na Slovakiaringu odvedl naprosto dokonalou práci. Přesně plnil pokyny týmu a prakticky každým vyjetím na trať byl stále rychlejší. Vše vrcholilo naprosto fantastickým traťovým rekordem 2:05,007, který navíc potvrdil i v samotném závodě, který se jel za jiných teplotních podmínek, přesto Honza opět zajel čas 2:05,034. Náš tým odvedl perfektní práci a já za ní děkuji všem mechanikům, ale i samozřejmě hlavnímu technikovi a jezdci samotnému. Byl to náročný víkend s úžasným závěrem. Nyní je před námi krátké volno před závodem v Brně, který je pro nás velmi důležitý, neboť v červenci se zde chceme zúčastnit závodu FIM Superstock 1000.“

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist