Páteční tréninky týmu ACCR Czech Talent Team - Willi Race

Britský okruh Donington Park je další zastávkou letošní sezóny mistrovství světa Superbiků. Oliver König z českého ACCR Czech Talent Teamu - Willi Race se na víkend těšil, protože trať znal z dřívějších závodů. Oliver byl od prvního tréninku konkurenceschopný, ale ještě lepšímu výsledku zabránil pád. Mechanici stihli velice poškozenou motorku opravit a ve druhém tréninku přišlo další zlepšení. Den ukončil s časem 1:43,661 a ztrátou 1,950 s, který ho zařadil na 24. místo v kombinaci obou skupin. Jeho týmový kolega Vojtěch Schwarz jel opět do neznáma, kdy trať neznal. Vojta nakonec obsadil 50. místo s časem 1:46,652 a ztrátou 4,951 s. Zítra oba jezdce čeká krátký třetí volný trénink, Superpole a případně závod Last Chance.

Oliver König: „Do Donigtonu jsem se těšil. V pondělí jsem si při tréninku bohužel poranil ruku. Naštěstí to nebylo nic vážného, takže mě to moc neomezuje. První dnešní trénink probíhal dobře, zrychloval jsem a měl rozjeté výborné kolo. Šlo o sedmé kolo, ale bohužel jsem kvůli pomalejšímu jezdci spadl na předek. Do mojí motorky narazil další jezdec a ta skončila v kotrmelcích. Trénink jsem ukončil na 10. místě se ztrátou přibližně 1,7 vteřiny na prvního. Na motorce bylo hodně škod, ale děkuji týmu, že dal motorku dohromady. Do druhého tréninku jsme provedli několik změn a skončil jsem na 13. místě se ztrátou 1,3 vteřiny na prvního. V součtu obou skupin jsem na 24. místě se ztrátou 1,9 vteřiny na prvního. To si myslím, že na první den není špatné. Nyní do zítřejšího tréninku a kvalifikace provedeme další změny a doufám, že se zase posuneme. Chci poděkovat týmu a hlavně mechanikům, protože dali motorku rychle dohromady a já mohl odjet druhý trénink."

Vojtěch Schwarz: „Trať v Doningtonu jsem neznal. Jde o typickou britskou trať, která je dost úzká, velmi rychlá a technická. Je tu hodně zatáček naslepo, takže nic jednoduchého. Pro mě je to jedna z nejtěžších a zároveň nejhezčích tratí v seriálu. První trénink nebyl úplně špatný, ačkoliv jsme museli do druhého volného tréninku udělat pár změn v nastavení. Musím říct, že mám co zlepšovat, protože moje prozatímní působení tady není podle mých představ. Sedli jsme si s Kubou, manažerem týmu, který mi pomohl, dal rady a zítra doufám, že to bude lepší. Chci také poděkovat Oliverovi za to, že se mi snaží pomoci. Je to opravdu týmová práce a já si toho velice cením. Na druhou stranu nevím, jak to se mnou bude dál, protože jsem nemocný. Pravděpodobně jsem se chytil chřipku z klimatizace v letadle. Mám teplotu, plný nos a v medical centre jsem dostal léky. Nechci se na to vymlouvat, ale uvidíme, jak to zítra bude. Určitě odevzdám 100%, protože kluci pracují také na 100% a je fér stejný výkon odvést i na trati."

Jakub Smrž (manažer týmu) „Dnes to byl náročný den, protože měl Oliver větší pád. Motorka se hodně proletěla, takže jsme museli dost pracovat na opravách. Myslím si, že se to podařilo dobře. Kromě toho Oliver dobře začal a co se týče nastavení, tak jsme se posunuli o něco dál. To bylo vidět i na výsledcích a myslím si, že mohl v prvním tréninku figurovat kolem 5. - 7. místa. Poté bohužel spadl a skončil desátý. Ve druhém tréninku byl třináctý, což přikládám i trochu tomu, že byl po pádu a nebylo to ideální. Každopádně to byl dobrý první den. Určitě máme velké rezervy a máme co zlepšit. Vojta je tu nově, nikdy tu nebyl a já sám dobře vím, že je to těžká trať a je potřeba najít dobrý rytmus. Hledáme co, kde zlepšit a kde může zrychlit. Děláme i srovnání s Oliverem. Kluci se byli společně podívat na trať, takže doufám, že Vojtu dokážeme posunout dál a bude to lepší. S prvním dnem jsem spokojený, hlavně mechanici předvedli dobrou práci co se týče oprav motorky, protože byla dost poškozená. Už se těšíme na zítra."

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 4 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
MiroSz63 přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist