Na novou sezonu se moc těším, říká Ondřej Ježek

Český motocyklový závodník Ondřej Ježek ukončil éru jezdce třídy Superstock 1000 a od nadcházející sezony budeme vídat tohoto talentovaného jezdce v prestižní kategorii seriálu mistrovství světa FIM Supersport. Po letech v sedle litrové Ducati nyní musí předvést rychlou adaptaci šestistovce Kawasaki týmu GO Eleven s nímž pro rok 2016 podepsal smlouvu.

Ondřej Ježek absolvoval letošní sezonu s týmem Triple-M a v celkovém hodnocení světového poháru obsadil pátou pozici. S tímto umístěním nebyl spokojený, a protože už nějakou dobu chtěl jet mistrovství světa, dohodl se s týmem GO Eleven a stal se součástí FIM Supersport. S Ondřejem Ježkem jsme hovořili v době, kdy už měl s novým týmem po prvním testování, které absolvoval poslední listopadový víkend v italské Vallelunze. Český závodník má správnou motivaci a fanoušci důvod již nyní odpočítávat dny do prvního závodu v Austrálii, který je na programu 28.února 2016.

V celkovém pořadí světového poháru jste počítal s umístěním o něco výš, než bylo konečné páté místo. Určité komplikace v sezoně nastaly s elektronikou stejně jako s kombinací úhlu řízení a odpružení přední části Panigale, těžké chvíle jste si prožil také v osobním životě. Byl to přesně ten rok, kdy jste si řekl a dost, potřebuji radikální změnu?
Ondřej Ježek: „Je pravda, že letošní rok byl více než složitý. Ale nebyl to hlavní důvod změny. Už po sezóně 2014 jsem nechtěl zůstávat v Superstock 1000. Nakonec jsem se ještě rozhodl jeden rok prodloužit, protože projekt týmu Triple-M mi přišel zajímavý a byla tam reálná šance na SBK 2016. Po letošní sezóně jsem hledal řešení, kterým bude angažmá v mistrovství světa a to se mi povedlo. Hlavním důvodem přestupu ze Superstock 1000 je to, že se sice jedná o skvěle obsazenou třídu, ale ježdění na jedné směsi nízkého počtu méně kvalitních pneumatik je celkem nuda, a také vás to jezdecky vůbec nikam neposouvá. Dalším neméně důležitým důvodem byl fakt, že STK 1000 nikoho až tak nezajímá. Důkazem je Lorenzo Savadori, který po letošní dominanci nenašel místo v SBK a bude obhajovat titul v Superstockách. On si to ještě může ve své věku dovolit. Mě už přece jen bude sedmadvacet a potřebuji smysluplnou změnu.“

V průběhu letošní sezony se hovořilo o tom, že pokud skončíte do třetího místa, tak pojedete na divokou kartu poslední závod SBK v Kataru. S vašim týmem Triple-M to nakonec nevyšlo. Důvodem byl fakt, že v průběhu roku nakonec upustili z přestupu do MS Superbike?
Ondřej Ježek: „Od tohoto záměru se upustilo už v létě, kdy jsem ještě šanci na třetí místo měl. Ani nevím, proč toto pan Moser pouštěl do světa, když si tím nebyl stoprocentně jistý. Já se na to naštěstí vůbec nijak nefixoval, takže ve výsledku jsem zklamaný nebyl. Navíc se mi ani to třetí místo urvat nepodařilo. Spíše mě mrzelo, že se upustilo od přestupu do SBK pro příští sezónu. Z toho důvodu jsem poté s Triple-M ani nejednal pro rok 2016.“

Jak se vám spolupracovalo s týmem Triple-M?
Ondřej Ježek: „Není jednoduché jet v týmu, kde týmový kolega je syn majitele týmu. To si můžeme říct otevřeně. Mrzelo mě, že jsem se snažil Marcovi hodně pomáhat za začátku sezóny, aby tolik neztrácel. Když pak na mě v polovině sezóny snížil ztrátu, ve Schleizu při IDM dojel těsně za mnou, tak jsem nakonec já byl za slabý článek týmu, co v sezóně zklamal. To bylo trochu zajímavé. Jinak jsem byl ale s týmem spokojený. S manažerem týmu Manuelem Cappellettim jsem si hodně sedl i lidsky, takže se stal po sezóně také mým osobním manažerem. Michal Kněžínek „přesedlal“ na post elektronika a to mu šlo výborně. Takže po této stránce hodnotím tým kladně. Co se týče techniky, o tom jsem už mluvil mnohokrát. Podpora od Ducati nebyla na takové na výši jako v týmu Barni Racing rok předtím. Bylo to trochu jinak, než se před sezonou říkalo.“

Byl letos nějaký závod nebo závodní víkend, na který budete ještě dlouho vzpomínat? Pokud ano, tak proč?
Ondřej Ježek: „Byly dva. Během víkendu v Imole mi umřel taťka na rakovinu. Cítil jsem se opravdu špatně, ale zajel jsem své první pole position a v závodě byl třetí. Potom určitě Magny Cours, kde jsem dominoval celý víkend na suchu i na mokru, ale v závodě bohužel spadl.“

Jak došlo na spolupráci s týmem GO Eleven? Byly ve hře třeba i jiné šampionáty jako například SBK, IDM nebo BSB?
Ondřej Ježek: „Národní šampionáty ve hře byly, ale spíše jen teoreticky. Přednost mělo mistrovství světa a tím, že IDM a BSB by se spíše řešilo později, tak na to potom ani nedošlo. Co se týče MS SBK, tak možnosti byly také, ale nakonec jsem zvolil supersporty, protože jsem nechtěl jezdit někde na patnáctém místě.“

Pojedete s Kawasaki mistrovství světa FIM Supersport, jak velká to pro vás bude změna? Co nám můžete říct k prvnímu testování, které jste již s týmem Go Eleven absolvoval ve Vallelunze?
Ondřej Ježek: „Dvoudenní test na seznámení přišel vhod. Byla to pro mě po čtyřech letech na litrové Ducati rozhodně velká změna. Šestistovka neodpouští tolik chyb jako litr. Tam můžete i v případě chybného nájezdu do zatáčky nebo špatného zařazení využít vysoký výkon motorky a relativně v pohodě se z toho dostat. Šestistovka tohle tolik neumožňuje a v případě takové chyby je ztráta mnohem větší. Na druhou stranu je ale obratnější než litr. Musím si zvyknout jet pořád plný plyn. Ale myslím, že si zvyknu brzy.“

Smlouvu teď máte na jeden rok s opcí do mistrovství světa FIM Superbike pro rok 2017. Máte nějaké stanovené podmínky, které je třeba splnit v rámci postupu do SBK nebo co přesně to znamená?
Ondřej Ježek: „Podmínky stanovené nemám. Po sezóně se rozhodneme, jaký bude postup a co bude pro obě strany nejlepší.“

Světový šampionát Superstock 1000 měl nějakých osm závodních víkendů, teď jich budete mít třináct s tím, že oficiální testy a první závod v Austrálii startuje už koncem února 2016. Znamená to, že je třeba změnit schéma přípravy na novou sezonu? Jaká bude ta vaše?
Ondřej Ježek: „Musel jsem si dát po závodě v Magny Cours volno jen krátce, protože sezóna 2016 začíná opravdu brzo. Příprava bude ale podobná té loňské a předloňské. Kromě testů na Kawasaki budu trénovat na MX, horském kole, nebude chybět core training, Brněnský běžecký pohár, lezení na stěně, skákání na trampolíně a další věci, které mi pomůžou být jistější na motorce včetně psychické přípravy. Trénink probíhá od konce října, ale jeho hlavní fáze přijde na řadu v lednu.“

Chtěl jste závodit v mistrovství světa, což se vám nakonec podařilo. Zahájíte zimní přestávku v pozitivním duchu, že jste pro to udělal maximum?
Ondřej Ježek: „Ano. Jsem opravdu šťastný a na sezónu se moc těším. Po Vallelunze jedu hned trénovat do Cartageny se sponzorem Fanym na čtyři dny. Zde mi tým dal k dispozici Kawasaki specifikace Supestock 600, takže věřím, že už do Austrálie přijedu plně sžitý s šestistovkou a připraven bojovat o přední místa.“

Chcete závěrem něco vzkázat svým fanouškům?
Ondřej Ježek: „Chtěl bych poděkovat za jejich dosavadní podporu a také bych všechny rád pozval na závody World Superbike, minimálně na zářijový Lausitzring, který je velmi blízko českých hranic. Letos mě v českém obsazení doplní i Karel Abraham ve třídě SBK, takže určitě bude po celý rok komu fandit!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist