Jezdecké sestavy továrnou podporovaných týmů Yamaha WorldSSP
Text: Petr Czyž | Foto: Yamaha Racing | Zveřejněno: 4.2.2025 | Zobrazeno: 2 032x
Technici vývojového oddělení Yamaha Motor Europe pracovali více než rok na tom, aby z nového modelu YZF-R9 vytvořili konkurenceschopný stroj WorldSSP. Jezdecká sestava tří ladiček pro rok 2025, kterou tvoří tři továrnou podporované týmy s celkem šesti jezdci, poprvé vyzkoušela model R9 při listopadovém přípravném testu v Cremoně a poté se jednotlivé týmy pustily do důkladné předsezónní přípravy na různých okruzích ve Španělsku. Nyní na všechny čeká oficiální dvoudenní test WorldSBK/SSP na Phillip Islandu, který je v termínu 17. a 18.února.
V barvách Yamaha Ten Kate WorldSSP Supported Team nastupuje #62 Stefano Manzi, který již druhým rokem po sobě získal titul vicemistra světa třídy Supersport. Je jasné, že pro Itala není jiného cíle než získat titul mistra světa. Druhým jezdcem týmu je úřadující šampion All Japan Road Racing JSB1000 # 31 Yuki Okamoto, na něhož letos čeká světová premiéra.
S týmem GMT94 Yamaha WorldSSP Supported Team bude v letošním roce závodit pětinásobný vítěz závodů WorldSBK #21 Michael Ruben Rinaldi, který mezi supersporty přestoupil z královské kategorie superbiků. Italovým týmovým kolegou bude světový šampion WorldSSP z roku 2017, Francouz #94 Lucas Mahias.
Tým Evan Bros Racing je kvalitní základnou pro mladé a talentované závodníky tří ladiček. Letos tým uvidíme pod názvem BLU CRU Evan Bros Yamaha WorldSSP Supported Team. Prorazit mezi nejlepší bude cílem tureckého závodníka, jímž je všem dobře známý #61 Can Öncü. Druhým jezdcem týmu je jezdec z Indonésie a mistr světa WorldSSP300 z roku 2024 #57 Aldi Satya Mahendra.
Andrea Dosoli, manažer divize Motorsport, Yamaha Motor Europe, k představení jezdeckých sestav uvedl: „Pro Yamahu to bude významný okamžik, až si model R9 koncem tohoto měsíce odbude v Austrálii závodní premiéru. Pro Yamahu je to důležitý nový model a my jsme v zákulisí tvrdě pracovali na tom, abychom zajistili co nejsilnější start, až na Phillip Islandu zhasnou světla.“
„Model R6 byl legendou WorldSSP a vyhrával až do samého konce, takže naše cíle s R9 jsou stejné, chceme být konkurenceschopní hned od první sezony a kombinace tvrdé práce našich inženýrů a týmů se silnou jezdeckou sestavou nám před začátkem sezony dodává potřebné sebevědomí. Všem inženýrům patří velký dík za značné úsilí, které doposud vynaložili na tento projekt, a na závěr bych rád popřál našim jezdcům a týmům skvělou sezonu,“ dodal Dosoli.