Sedláčkové opanovali závod v Radvanicích

Uplynulý víkend se konal 10. ročník mezinárodních závodů silničních motocyklů na okruhu Františka Bartoše v Ostravě Radvanicích. Do programu byla vložena i jízda pravidelnosti historických závodních motocyklů (JPHZM), kam spadají i sedicáry. JPHZM znamená, že se v závodě měří první průjezdné kolo (druhé kolo závodu) a pak další dvě, která náhodně vybere ředitel závodu. Vítězí tak ten, který má v součtu nejmenší odchylku od druhého kola. Až do vyhlašování jsou diváci i posádky napnutí, kdo se nakonec na stupně postaví.

Kapitoly článku

Na pravidelnost se to jezdí proto, že jedou společně sidecary vyrobené v letech 1930 – 1978 a jízda na rychlost by hned od začátku diskvalifikovala řadu posádek. Do Radvanic se sjelo 13 českých a 2 polské posádky se stroji značky Suzuki, Triumph, Honda, BSA, Jawa i Yamaha.

O postavení na startovním roštu rozhodli kvalifikační tréninky a na první místo se tak postavila posádka bratrů Radek a Jirka Šimkové. Následovali otec Roman se synem Ondřejem Sedláčkové a Richard BílýMilanem Kostiukem.

Jelikož se jedná o historické stroje, které vozí dvojnásobnou zátěž, není nezvyklé, že stroje a motory víc trpí a díky technickým problémům tak některé side do závodů nenastoupí. Tentokrát to bohužel potkalo posádky Honzy Bednáře s Honzou Exnerem ml., Petra Mařana s Luďkem Hrdličkou a Marcela Mervarta s Petrem Kubalíkem.

Hned od začátku závodu diváci ani nepoznali, že se jedná o jízdu pravidelnosti, když sledovali první tři posádky, jak si nedarují ani metr. Ve třetím kole ze soubojů o přední příčky vypadla posádka bratrů Šimků, kteří dokázali projet kolo za 2:09:476, což bylo nejrychlejší kolo v kategorii side. V kole čtvrtém se na první příčku podívala domácí posádka Bílý s Kostiukem, ale netrvalo dlouho a na první místo se vrátili Sedláčkové, kteří si již toto místo pohlídali až do konce závodu. Nejenže tato posádka byla ze všech nejrychlejší, ale jezdila i nejpravidelněji a získala tak nejcennější kov. Tím Roman Sedláček potvrdil, že patří mezi českou sidecárovou špičku a všem ukázal, že pro něho není problém střídat sidecary. Přechod z rychlé levostrané F1 na historickou pravostrannou sidecáru mu nečiní problém, stejně jako dva spolujezdci, kteří se na těchto sidecárách mění. Kromě závodů JPHZM totiž startuje i s Kateřinou Rozenekouvou i v International Sidecar Trophy , kde jim patří průběžné čtvrté místo v „F jedničkách“. Druhou nejrychlejší side byla domácí posádka Richard Bílý junior s Milanem Kostiukem. Richard v letošní sezóně vstoupil do světa sidecár místo svého otce, který roky patřil k jedněm z nejrychlejších pilotů u nás. Třetí dojeli Petr Verbík Michalem Prokešem.

Karel MatúšMartinem Kratochvílem se při tomto jubilejním ročníku postavili na druhý stupeň. Jelikož se Karel rozhodl, že se již bude věnovat pouze solo motorkám, tak to bylo pro něj opravdu důstojné rozloučení s kariérou sidecárového pilota. Jako třetí se na stupně vítězů postavila posádka Libora ProcházkyMiroslavem Chlebounem.

Informace o redaktorovi

Marta Kopecká - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist