Dvěma závody v Assenu odstartovalo IDM sidecar

V letošní zkrácené sezóně bude rozhodovat každá chyba či nedojetý závod. Smolný víkend prožil obhájce titulu Tim Reevese, který nebodoval ani v jednom závodě. Naopak švýcarská posádka Markus Schlosser - Marcel Fries položila dublem dobrý základ k získání titulu IDM.

V pátečních a sobotních kvalifikacích si start z prvního místa zajistil loňský Mistra světa a obhájce titulu IDM Tim Reeves (GB), se kterým letos jede, na místě spolujezdce, Kevin Rousseau (F). Následovaly je další tři posádky z mistrovství světa a až na pátém místě stanula první sidekára s litrovým motorem. V IDM jedou společný závod side jak s motory 600 ccm tak s 1000 ccm, ale v konečném odděleném hodnocení. Náš zástupce Ondřej Kopecký z týmu #19 Motorsport Königswartha do závodů startoval po boku Markuse Schweglera (D) z 12 místa.

Sobotnímu závodu po odstoupení Tima Reevese pro technické problémy, dominovali s náskokem 12 sekund již zmiňovaní Švýcaři #3 Markus Schlosser a Marcel Fries. Stupně vítězů doplnily dvě posádky týmu Bonovo Action by MGM Bennie Streuer (NL) se spolujezdkyní Ilse de Haas (NL) a Josef Sattler (D) s teprve sedmnáctiletým spolujezdcem Luca Schmidt (D).

V neděli si chtěl spravit chuť po nevydařené sobotě Tim Reeves, ale dopustil se hned několika “taktických” chyb, za které byl penalizován a následně vyloučen ze závodu. Stejně jako předchozí den byl vítězem Švýcar Markus Schlosser, který dlouho bojoval s Bennie Streuerem. Došlo k několika tvrdým soubojům a výměnám ve vedení, které Streuer po závodě kometoval: “Schlosser zajel závod na hranici pravidel a na takto tvrdé souboje jsme doposud v IDM nebyli zvyklí”. Samotným průběhem se musela zabývat i Jury, ale na konečných výsledcích se již nic neměnilo a na stupních vítězů stanulo stejné složení jako v sobotním závodě.

Jediný český zástupce v kategorie side Ondřej Kopecký k víkendu dodává: „Volný trénink jsme využili k seznámení pro mě s novou tratí a už vše chystali na kvalifikace. V první jsme skončili na desátém místě s čímž v týmu panovala spokojenost. To jsou přesně ty příčky, kde bychom se chtěli letos pravidelně pohybovat. Do druhé jsme udělali změnu v přítlaku na předním kole a doufali v další vylepšení našeho času. Bohužel v zadní části okruhu začalo lehce poprchávat. Odjeli jsme jen pár kol a po zjištění, že rychleji to nepůjde, jsme se rozhodli šetřit gumy na samotný závod.“

„Start se nám podařil a poskočili jsme o pár pozic dopředu. Od třetího kola jsme začali postupně zpomalovat a propadat se startovním polem dozadu. Na konec z toho bylo 16.místo ve společném hodnocení s litry. Kvalifikační nastavení s přítlakem na přední kolo se ukázalo pro závod nepoužitelné. Škoda, že kvůli dešti v kvalifikaci jsme nemohli odjet víc kol a toto zjištění přišlo až v samotném závodě. Chuť jsme si spravili v nedělním závodě, kdy jsme si parádně zazávodili a cílem nakonec projeli na 11.místě v absolutním pořadí a v IDM brali body za 8.místo v naší kategorii.“

Informace o redaktorovi

Marta Kopecká - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist