Seznamte se s mistry republiky kubatur Jawa 50 GP/RS

Kapitoly článku

Rok narození: 1996
Výška/váha: 178cm/ 58kg
Startovní číslo: 22

Ahoj, trošku se nám na začátek představ. Práce (studium), rodina, koníčky...

Ahoj, jmenuji se Miloslav Vlček, v lednu mi bude 23 let a aktuálně studuji Strojní inženýrství na Technické univerzitě v Liberci. Mezi mé záliby patří motosport, především jízda na motorce, šipky, studium a sebevzdělávání.

Jak dlouho jezdíš na mašině? Kdy jsi začal závodit? V jaké třídě?

Závodění se věnuji od sedmi let, tudíž moje letošní sezóna měla číslo 16. Začínal jsem v roce 2003 na malých motocyklech (minibicích) s motocyklem Blata 2,5 a vzhledem k tomu, že se tehdy žádné hobby závody nejezdily (ty začaly až v roce 2005), tak to bylo rovnou v rámci Přeboru České Republiky. Dokonce si vzpomínám, že mně z prvních závodů chtěli vyhodit, protože se tehdy jel závod na 10 kol a nejrychlejší mi v posledním kole nadělil čtvrté, takže jsem jich objel jen 6 a tudíž jsem odjel bez bodů. Svoje první body (6. za 10. místo jsem získal v Písku v té samé sezóně – 2003).

Proč jsi přesedlal na závody malých padesátek?

Vzhledem k nepříliš velké účasti v předchozí kategorii jsme se na poslední závod sezóny roku 2014 rozhodli postavit RSo, ale jen na zkoušku. Ke konečnému rozhodnutí jsme ale dospěli ihned po tomto závodním víkendu, když jsem skončil na celkovém 2.místě s tím, že jsem hned první závod vyhrál.

Co tě na třídě Jawa 50 RS nejvíc baví? Co bys naopak nejraději postrádal?

Na této třídě mě nejvíce baví jezdecká vyrovnanost a vzhledem k tomu, že používáme stejné pneumatiky na sucho i na vodu, tak také tohle. V příštím roce bych klidně postrádal dovažování v případě, že bude zavedené.

Co je na závodění s malou motorkou nejnáročnější?

Za mě to je určitě nevyváženost RSa, protože například 125kový rám, který je vyvážený, se chová úplně jinak. Na druhou stranu jsem díky pionýru přišel na věci, které mi 125kový rám nedal a tím pádem jsem se na něm určitě zlepšil po jezdecké stránce.

Bereš fichtly jenom jako startovní můstek pro začátek kariéry, přestupovou stanici, nebo je to láska napořád?

Když jsem v roce 2014 do této kategorie vstoupil, tak jsem si myslel, že mi tahle třída nic nedá, že to prostě bude jen ztráta času, ale v tom jsem se hodně spletl… Určitě si myslím, že mi ještě mají co dát, takže bych rád v této kategorii ještě pár let zůstal, ale co bude pak, je otázkou.

Kde by ses rád viděl za deset let a kde na konci kariéry?

O tomhle samozřejmě určitou představu mám, ale vzhledem k tomu, že jsem pověrčivý, tak si to nechám pro sebe.

Jak probíhá příprava na závod? Vystačíš si se šroubováním v garáži a ježděním na trati, nebo volíš i jiný způsoby: běhání, kolo, posilovna, motokros?

Občas si zajedu nějaký hobby závod v motokrosu, ale jinak se spoléhám na svoje předešlé zkušenosti, protože vzhledem k náročnosti studia šly závody trochu stranou.

Jaký jiný motorsport tě baví?

Baví mně hobby motokros, ten aktivně jezdím, ale zajímám se i o další motoristické disciplíny (autokros, motokáry, freestyle atd.). Zkrátka se snažím mít všeobecný přehled.

Máš nějaký jezdecký vzor?

Mým jezdeckým vzorem je Valentino Rossi, na něm obdivuji to, že i v tolika, respektive po tolika letech dokáže bojovat o nejvyšší pozice. I přesto, že moc nemám rád Marca Marqueze, tak ale musím ocenit jeho schopnost pro ustání krizových situací. Takže v tomhle jsou pro mě oba dva velkými vzory.

Jaký by tvůj nejlepší a nejhorší závod?

Jeden z těch horších závodů byl Sosnové v roce 2012 a to z důvodu poměrně těžkého pádu, jehož následkem bylo chvilkové bezvědomí a těžký otřes mozku. Nejlepší závod… Na to je trochu těžší odpovědět, protože je několik závodů, na které rád vzpomínám. Jeden z nich se jel 16.4. v Brně v roce 2005. Tehdy jsem jel svoji třetí sezónu na minibikách a tento úvodní závod jsem dokončil na třetím, respektive druhém místě. Vzpomínám na něho hned z několika důvodů: Události, které mu předcházely, lidé, kteří ten závod jeli a emoce, které po něm byly.

Jezdíš na motorce i v provozu?

Na motorce už moc v provozu nejezdím, ale na střední jsem jezdil na skútru a později na Simsonu.

Kdo ti v závodění nejvíc pomáhá? Komu bys chtěl poděkovat?

Určitě mojí rodině. Taťkovi, který je zároveň mým mechanikem a mamce, protože bez nich bych ničeho nedosáhl. Touto cestou chci také poděkovat mým fanouškům a sponzorům.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
fajn-tom přispěl 2 Kč
lvpp přispěl 2 Kč
Riksa přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist