Rozhovor s Ervínem Krajčovičem

Specializované stránky o motocyklových závodech by se měly věnovat motocyklům všeobecně, ne pouze jednomu odvětví. Z tohoto důvodu vítáme jakékoliv informace nejen od silnice a motárdů, ale i z dalších motocyklových odvětví. První závan nového větříků přináší premiérový článek o motokrosovém sportu.

Ervín Krajčovič chystá přestup
Jediným stálým českým týmem v motokrosovém mistrovství světa je letos Delta Racing Ervína Krajčoviče. Bývalý úspěšný závodník se už šestou sezonu v roli týmového manažera pere o místo na světovém výsluní. Jeho rukama prošla za tu dobu řada špičkových našich i zahraničních jezdců, nebál se změnit motocyklové značky a také partnery. O plánech s Deltou v nové sezoně jsme si povídali po závodě mistrovství světa v Lokti.
-Dva jezdci v závodě a k tomu spousta jednání. Bylo to na Loketských serpentinách větší drama na trati nebo v zákulisí?
Popravdě musím říct, že tentokrát to v zákulisí bylo pro mne napínavější. Závod nám sice tak úplně nevyšel, ale pozice jsme udrželi. Jenže sezona pomalu vrcholí, a tak se už jedná o příštím roce. Potěšili mne pořadatelé mistrovství světa, kteří mi oznámili, že počítají s přidělením licence týmu Delta i na rok 2006. Jinak ale šampionátem hlavně hýbou přestupy jezdců a týmů. A to se týká také Delty a samozřejmě i italského týmu Ricci Racing, ve kterém jsem partnerem Ilaria Ricciho, a kde mám čtyřicetiprocentní podíl. Obě stáje jedou s podporou Yamaha Itálie, ale právě Yamaha nám zatím nepředložila žádnou nabídku další spolupráce.
-Zjistil si, proč?
Tak především se ještě nedohodla tři hlavní zastoupení Yamahy –Yamaha Europe, Yamaha Italy a Yamaha France. Až v Lokti došlo k definitivnímu potvrzení další spolupráce světové jedničky Belgičana Evertse s Yamahou. Everts totiž zjistil, kolik dostal za podpis nové smlouvy s Yamahou silniční jezdec Valentino Rossi, a kolik se nabízí jemu a urazil se. Jenže pro nás se situace hlavně zkomplikovala tím, že Yamaha Italy chce jen italské jezdce. Přitom v týmu Ricci Australan McFarlane jede na titul ve třídě MX 2.
-Těšíš se na oslavu prvního titulu mistra světa v tvém týmu?
To víš, že ano. Byl by to největší úspěch, ale bude to ještě tvrdá bitva. Ital Cairoli jede nyní moc dobře a po Lokti ztrácí jediný bod.
-Pokud se nedohodneš s Yamahou, máš jiné nabídky?
Já jsem dostal hodně zajímavou nabídku od italského zastoupení Suzuki a Ilario Ricci zase od KTM. Je tedy možné, že naše cesty se po dvou letech rozejdou. Suzuki je ale pro mne lákavá hned z několika důvodů. Jednak mají zájem o spolupráci na dva až tři roky a pak nabízejí technické zázemí pro tři jezdce. Přitom už v sérii to jsou velice kvalitní stroje, které nepotřebují tolik speciálních dílů.
-Prozradíš mi svoji představu o jezdeckém obsazení týmu Delta v roce 2006?
Ve třídě MX 2 je jistý start patnáctiletého Františka Smoly, který by ale přešel na čtyřtakt. V MX 1 jsme prakticky domluveni s Italem Alexem Salvinim, který za nás jel poprvé teď v Lokti a získal sedm bodů. Je to talentovaný závodník, který by měl být do patnáctého místa. Jednal jsem i s Andreou Bartolinim, ale nakonec jsme se domluvili, že bude dělat technického manažera týmu a bude připraven jako případný čtvrtý jezdec týmu. Jak mi řekl, už se mu závodit nechce a v roli manažera bude prý užitečnější. Cením si ale toho, že se mnou chce dál spolupracovat. A o třetím jezdci týmu se rozhodne. Ve výběru mám čtyři kvalitní motokrosaře a je mezi nimi i Čech. Víc zatím neprozradím.
-Nemáš trochu obavy z toho úplně se v mistrovství světa osamostatnit?
Ne, to byl vždycky můj cíl. Zatím jsem na to nebyl připraven, ale teď si myslím, že už ano. Po spolupráci v mistrovství světa nejprve s Eckenbachem, pak s Husqvarnou a nyní s Yamahou jsem přesvědčen, že tým dozrál a může se postavit na vlastní nohy. Víš, právě, když si vzpomenu na naše začátky, na ty tisíce ujetých kilometrů po Evropě, tak to mě vždycky vrátí do hry a zase dostanu novou chuť prosadit se v mistrovství světa. Je to výzva, kterou nechci promarnit.
-Tak držím palce a děkuji za rozhovor.
Karel Malina, Motorsport Expres a Tuning

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist