Změny pravidel World Superbike

FIM zveřejnila další úpravu pravidel pro Mistrovství Světa Superbike a Supersport. Tentokrát se však již nejedná o žádnou razantní změnu, ale pouze o drobné doladění před sezónou, ve které uvidíme poprvé litrové čtyřválce.

Pánové Claude Danis (FIM), Paolo Alberto Flammini (SBK International), Takanao Tsubouchi (MSMA-asociace výrobců) a Giulio Bardi (zástupce týmů) se jednomyslně shodly na další změně pravidel pro závody světových šampionátů Superbike a Supersport.
Podstatné a především převratné změny se odehrály již na konci minulého roku, když bylo rozhodnuto o povolení resp. zvýšení limitu obsahů válců u čtyřválcových motocyklů. O těchto změnách jsem na stránkách informoval již dříve (najdete je v archívu článků z roku 2002). Dnes bych vás chtěl upozornit na opravdu málo věcí, které byly dodatečně v pravidlech pro třídy WSBK a WSS změněny nyní.
Tak především v části “Sportovních pravidel“ bylo pozměněné pravidlo o náhradě jezdce, který nemůže nastoupit na start, kde je nyní zdůrazněno, že jezdec jenž se nekvalifikuje k závodu nemůže nahradit ani žádného jiného jezdce. Dále bylo stejně jako u závodu Grand Prix upraveno postavení jezdců na startovní čáře, kde bylo definované přímo jejich postavení.
Jednou z nejdůležitějších věcí je fakt, že na výjezdu z boxů bude nyní muset být povinně rozsvícené modré světlo, které bude upozorňovat jezdce na nutnost brát zřetel na své kolegy projíždějící po cílové rovině. V tomto směru připomeňme ošklivou havárii slovenského jezdce Igora Marinici při loňském tréninku na závody v Hungaroringu. Modré světlo bude muset svítit po celou dobu všech tréninků a závodů.
V článku 1.26, který hovoří o přerušení závodu a signalizaci tohoto přerušení bylo na začátek věty vloženo slovo “ředitel závodu“ a tak nyní celá tato věta vypadá následovně: Jestliže ředitel závodu rozhodne přerušit závod z důvodu klimatických podmínek nebo nějakého jiného důvodu, pak toto bude signalizováno pomocí červených praporu na cílové čáře a všech stanovištích traťových komisařů kolem celého okruhu.
V části “Technických pravidel“ byl změněn či spíše vložen jeden jediný článek (č. 2.4.6.10), který upravuje použití kapotáže. Tato úprava spočívá pro nové čtyřválcové stroje o obsahu 1000 ccm. V tomto článku se hovoří o povolené úpravě pro přívod vzduchu do motoru, ale i zde je poznámka, že tato úprava musí být v co nejmenší možné míře a tak aby nezměnila celkový vzhled homologovaného motocyklu
Závěrem mi dovolte říct, že se v této prozatím poslední úpravě pravidel podle mě nejedná o žádné razantní změny (jako například u nedávno zveřejněných úprav pro třídu MotoGP), a že tyto úpravy pravidel by měly být bez větších problémů a hádek otevřeně přijaté v celé široké motocyklové veřejnosti.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist