Změny na české silnici, Matěj Smrž a Karel Hanika

V rámci řízení motocyklového sportu pod hlavičkou Autoklubu České republiky došlo v posledních dnech k několika podstatným změnám. Na pozici předsedy Komise silničních motocyklů byl jmenován Matěj Smrž, který ve funkci nahradil Martina Smrže. V pozici manažera reprezentace silničních motocyklů bude Jakub Smrž, manažerem pro juniorskou reprezentaci je nyní Michal Salač. Sečteno a podtrženo, cílem těchto změn je dostat českou silnicí tam kam patří.

Změny na české silnici, Matěj Smrž a Karel Hanika

Nový předseda Komise silničních motocyklů Matěj Smrž uvedl: „Bude to těžká a dlouhá práce, silnice u nás rozhodně není na výsluní. Osobně si nemyslím, že by byla vina na straně Autoklubu, týmů, jezdců a v neposlední řadě majitelů jediných dvou okruhů u nás, tedy Brna a Mostu. Vnímám problém v komunikaci a nedostatečném propojení všech zmíněných subjektů.“

„Bylo by skvělé najít společnou řeč a začít táhnout za jeden provaz, jen to může zlepšit celkovou situaci velké silnice u nás. Jsem aktivním závodníkem už dvaadvacet let, a proto si stojím za tím, že soupeřit se má na závodní dráze a nikoliv mimo ni.“

„Silniční závody motocyklů musí být výkladní skříní našeho motocyklového sportu,“ řekl prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček. „Proto jsme se rozhodli učinit personální i další změny, které, jak věřím, pomohou výraznému rozvoji této disciplíny. Všichni nově jmenovaní činovníci mají moji plnou důvěru a jsem přesvědčen, že se prosadí i na poli mezinárodních federací. Osobně budu velmi podporovat juniorský reprezentační program, protože mladí talenti jsou budoucností tohoto sportu.“

Hovořilo se rovněž o Karlu Hanikovi, který o nadcházejícím víkendu nahradí v týmu Guandalini Racing dalšího českého závodníka Ondřeje Ježka. K tomu Jakub Smrž, nový manažer reprezentace,uvedl: „Je mi líto celé situace s Ondrou, ale je to jeden z našich nejrychlejších jezdců a tak doufám, že ho brzy uvidíme na okruhu. Jsem rád, že Karel bude mít šanci se ukázat ve WSBK, protože je mladý a hodně talentovaný. Na neznámé motorce a neznámém okruhu to pro něho nebude snadné, nicméně je to odrazový můstek do budoucna. Dostal šanci, aby se ukázal a dal o sobě vědět. Vzhledem k mým kontaktům a zkušenostem věřím, že dokážu pomoci i dalším českým klukům, aby se posunuli dopředu.“

Situace je nyní taková, že Karel Hanika pojede s Guandalini Racing závody v Laguně Seca a až na tomto základu se rozhodne, zda s italským týmem dokončí sezonu 2018 nebo ne. V případě Ondřeje Ježka se jedná o tom, aby mohl jet s týmem Mercury Racing osmihodinové klání v Suzuce v rámci posledního podniku sezony MS vytrvalostních závodů silničních motocyklů.

Víc podrobností přineseme v úterý v dalším z článků.

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 10 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist