Zemřel Miroslav Čada
Text: Petr Czyž | Zdroj: automotodrombrno.cz | Foto: Archiv AMD Brno a Brněnský deník Rovnost / Lubomír Stehlík | Zveřejněno: 8.11.2013 | Zobrazeno: 3 681x
Ve věku devětasedmdesáti let zemřel Miroslav Čada, jeden z posledních závodníků generace Františka Šťastného a později významná postava Masarykova okruhu. Miroslav Čada se významně zasloužil o stavbu novodobé trati a zachování závodů mistrovství světa v Brně a České republice.
Přestože na motocyklové závodění nebyl stavěný, patřil Čada se svými stopětaosmdesáti centimetry k nepřehlédnutelným postavám českého motocyklového závodění už od první poloviny padesátých let. Většinu kariéry si vystačil se "soukromou" technikou, jezdil mimo jiné na motocyklu Norton, který koupil od Antonína Vitvara. Už v roce 1955 se stal mistrem Československa v třistapadesátkách, na Velké ceně Brna skončil dvakrát na podiu (1962 a 1964).
Po skončení závodní kariéry se Miroslav Čada naplno pustil do práce funkcionáře. Tu nejdůležitější odvedl od poloviny sedmdesátých let do roku 1987. Především díky jeho osobnímu nasazení, které vyvrcholilo schůzkou s tehdejším premiérem Štrougalem, který poté osobně intervenoval ve prospěch stavby nového Masarykova okruhu, se podařilo v Brně vybudovat současnou trať a zachránit tak pro Československo, respektive Českou republiku závod Mistrovství světa silničních motocyklů, který se jezdí dodnes.
Miroslav Čada zůstal Masarykovu okruhu věrný i po odchodu na odpočinek, byl členem Automotoklubu Masarykův okruh a na chodu a směřování závodního areálu se aktivně podílel.
Čest jeho památce.
Po skončení závodní kariéry se Miroslav Čada naplno pustil do práce funkcionáře. Tu nejdůležitější odvedl od poloviny sedmdesátých let do roku 1987. Především díky jeho osobnímu nasazení, které vyvrcholilo schůzkou s tehdejším premiérem Štrougalem, který poté osobně intervenoval ve prospěch stavby nového Masarykova okruhu, se podařilo v Brně vybudovat současnou trať a zachránit tak pro Československo, respektive Českou republiku závod Mistrovství světa silničních motocyklů, který se jezdí dodnes.
Miroslav Čada zůstal Masarykovu okruhu věrný i po odchodu na odpočinek, byl členem Automotoklubu Masarykův okruh a na chodu a směřování závodního areálu se aktivně podílel.
Čest jeho památce.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?