Zajímavosti po GP Ria

Několik zajímavých informací okolo Mistrovství Světa po Grand Prix Ria.

* AGIP = 10 milionu = Yamaha = Rossi
Myslite si, ze to neni mozne ? Tak tedy Valentino Rossi se jeste nerozhodl, jestli pojede v pristi sezone Hondu, ci nejakou jinou znacku. HRC manager Carlo Fiorani vi velmi dobre, ze muze Rossiho ztratit. Smlouva na rok 2004 mela byt podepsana uz v Estorilu, ale po ustni domluve v Portugalsku mezi Rossim a HRC vypracovali pravnici Hondy pisemne novou smlouvu, se kterou ale nejsou zase spokojeni pravnici Rossiho. K tomu clovek, ktery zrejme zna Rossiho nejlepe, tedy soucasny sef tymu Repsol - Honda, Jeremy Burgess: " Cely zivot Valentina se sklada ze samych vyzev a tato nova je zde, doufam jen, ze se Valentino rozhodne spravne!" Nekteri "znalci zakulisi" tvrdi, Rossi bude tak dlouho odkladat podpis, az se stane v Motegi (nebo pozdeji) mistrem sveta a pak to oznami verejne. A znovu Carlo Fiorani: "Nejradeji bychom smlouvu podepsali uz pred Motegi". A nyni prichazi AGIP (respektive Yamaha) s nabidkou, ktera by zmenila i dosavadni postaveni ostatnich jezdcu u Hondy, kde jsou zatim tedy fixni jako cislo 2 u Repsolu: Hayden, u Telefoniky jako 1. Gibernau a u Camelu Biaggi, ktery ma vsak podepsanou triletou smlouvu s Pramacem a nikoliv s Camelem ! A jelikoz Ukawa (o nem par radku nize) u Camelu konci, muze se stat, ze druhe misto zaujme dosavadni "Pramac", tedy Tamada. A pokud ale da Pons vice penez do materialu, tedy zaplati druhou motorku (letos dostal Ukawovi motocykly od HRC zadarmo), dostane Pramac dodatecne od Dorny 25. misto na startovnim rostu. Vse vsak zalezi a odviji se pochopitelne od Rossiho. Navic je znama nechut Valentina, delat reklamu pro tabakove vyrobky, v pripade Repsolu ci nove Agipu toto tema odpada. K tomu, ze Rossi potrebuje vzdy nove vyzvy, dodava sarkasticky Kenny Roberts jr.: " Tak at se posadi o jednom zavodnim vikendu na Suzuki."
* V roce 2004 trikrate na start v sobotu
Novy motocyklovy kalendar na rok 2004 obsahuje tak, jak uz je zvykem, 16 GP, pricemz se trikrate pojede v sobotu a to v Assenu, Riu a Qataru. Ke Qataru rika reditel Dorny, Carmelo Ezpeleta: "Nemam zadne pochybnosti o tom, ze draha v Qataru bude hotova vcas, vzdyt maji vice casu, nez Valencia pred 4 lety. Co se tyce stalosti pocasi, mohou zde pracovat 12 mesicu ve dne, v noci. Draha bude dlouha 4,7 km a na konci kvetna musi byt uz sjizdna. Pochopitelne, ze celkova uprava boxu a celeho paddocku bude trvat o neco dele, k tomu musime mit pochopeni." Motocyklova americka GP v Birminghamu ve state Alabama se bude konat az v roce 2005, navic po Motegi - GP leti Ezpeleta do Ciny, aby jednal o GP - Shanghaje 2005.
* MS supersportu pri GP ?
Pred jezdci superbikoveho MS stoji velmi neklidna zima. Po zavedeni jednotnych pneu Pirelli doslo k tomu, ze se jeste v podstate nikdo neprihlasil na rok 2004, naopak se nyni oficielne odhlasila statj GSE - Ducati s jezdci Chris Walkerem a Jamesem Toselandem. Ale zaroven se uz jedna nova prihlaska objevila, je to spanelsky tym Yamahy pod nazvem Yamaha - Promosport a jednim z jezdcu bude byvaly pilot GP Raul Jara - jeho dosavadni bilance v GP neni zrovna presvedcujici, 2001 - 26. misto ve 125 ccm, 2002 - 25. misto ve 250 ccm, vzdy na Aprilii. Ale nyni k problemu, v Riu nabidli zastupci zucastnenych tovaren, zastupcum FIM, ze by chteli jet MS supersportu v ramci klasickych GP pri zachovani volne volby pneumatik.
* Blizi se konec Ukawovy kariery ?
Pozorni ctenari techto webovych stranek uz vi, ze Tohru Ukawa v zadnem pripade nezustane u Ponse. Jelikoz si vsak letos japonsky pilot nemuze pripsat na sve konto zadny poradny vysledek (nejlepe se umistil jako 4. v Jerezu) a take s celkove prubeznym 6. mistem (proti lonskemu tretimu, kdyz az do posledniho zavodu bojoval s Biaggim o titul vicemistra sveta) nema prakticky sanci na zlepseni v klasifikaci, musel by se stat zazrak, aby mu HRC Honda nabidla i na sezonu 2004 tovarni motocykl !, i kdyz Tohru byl vzdy nazyvan "poslusnym a chrabrym vojakem" Hondy.
* Kdo zaplati staj d´Antina ?
Spanel Luis d´Antin je presvedcen, ze do 14 dnu bude mit pohromade vsechny penize na svou satelitni staj Ducati. Jak uz vsichni vite, jezdeckou jednickou by mel byt novopeceny mistr sveta SBK Neil Hodgson, ale na miste druheho jezdce se situace radikalne zmenila ! Fonsi Nieto upadl v nemilost, kdyz pozadoval gazi ve vysi 2 milionu dolaru. A tak se uvazuje v pripade prichodu spanelskeho sponzora o Carlosovi Checovi (ktery hleda po peti sezonach bez vitezstvi u Yamahy nove pusobiste) a z americkeho kontinentu se nabidli hned tri jezdci v poradi: Eric Bostrom, Colin Edwards, ale take Kenny Roberts.
* Tour de France prilis draha, MotoGP lacinejsi
Nemecka soukroma privatni televize RTL prohrala s ARD a ZDF souboj o prenosova prava na cyklistickou Tour de France 2004, kdyz nabidla "pouze" 10 000 Euro rocne, zatimco ARD a ZDF byly stedrejsi ! A Moto GP prenosova prava byla nabidnuta RTL zadarmo !!! "Takze Dorna vychazi z toho, ze RTL bude MotoGP prenaset, jestli vsechny GP a ktere tridy, to se teprve rozhodne", rika Ezpeleta.
* Pady v Riu
Novy rekord v poctu padu v dobrem slova smyslu zaznamenalo letosni Rio. Ve ctvrtek spadli pouze dva jezdci, to historie treninku dlouho nepamatuje a take patek nebyl nejhorsi. Na zemi se ocitli: Cecchinello, Ukawa, Corsi, Simoncelli, Biaggi, de Gea, Debon, Bataille, Rolfo, West, Ballerini, Vincent, Borsoi, Perugini, Jacque, Hopkins, Haga a Gibernau.
* Pedrosa vyhral Peruginimu 1 000 Euro
Jestli se vam to zda divne, pak ctete pozorne nasledujici radky. To, ze Stefano Perugini pochazi z bohate rodiny, je skoro vsem zname a jiste take to, ze Peruginiho otec napriklad v jedne sezone financoval z velke casti Stefanovu ucast u tehdejsiho tymu Honda - Germany. Ale zpatky k tematu. Stefano Perugini vlastni dva zavodni kone a jednoho nazval po svem nejvetsim rivalovi ve tride 125, tedy po Pedrosovi. A ackoliv se na konskych dostizich v Paliu u Monterosi cely dostih komentaror divil tomuto u koni nezvyklemu jmenu, tak "Pedrosa" dobehl treti ! a vydelal tedy "live" pritomnemu Stefanovi 1.000 Euro na dotaci.
* Olivier Jacque nazpatek do 250 ccm
Exmistr sveta na Yamaze 250, Francouz Olivier Jacque na otazku novinaru v Riu, jake ze ma plany na sezonu 2004, prohlasil, ze se vraci do tridy 250 ccm ! A teprve kdyd to nekteri vzali doslova,dodal Francouz, ze to byl pouze nejapny zertik....
* Malo svetlych okamziku u Nemcu
Jedinym svetlym okamzikem v Riu, co tyce nemeckych zavodniku, bylo osme treninkove misto Steva Jenknera ve 125 ccm, ktere navic dosahl bez jizdy "v haku". Navic je Jenkner toho mineni, ze na hrbolate draze v Braziliiii ma Honda proti Aprilii vyhodu v tom, ze lepe prejizdi ruzne asfaltove povrchove nerovnosti. Jezdec tymu Aprilia - Germany Dirk Heidoff skoncil v treninku az jako dvacaty, a Christian Gemmel nechal za sebou v treninku pouze dvojici Dark - Dogu, coz je uz letos tradicni uzavirani startovniho rostu teto kubatury. K tomu Gemmel dodava: " V pristi sezone musim venovat vice casu regeneraci, na kterou pri mem normalnim rezimu dne vubec nemam cas. Vzdyt od 9 do 16 .30 pracuji v motocyklovem obchode Stefana a Jochena Kieferovych, pak jdu hned absolvovat kondicni trenink, takze k nejake poradne regeneraci se dostanu, kdyz to dobre vyjde, az po dvacate hodine." A Katja Poensgenova se sice bez problemu kvalifikovala do vlastniho zavodu, v patek si vsak stezovala na zablokovane obratle po estorilskem padu a nakonec kvuli priskripnutemu zadovemu nervu se vlastniho zavodu radeji nezucastnila.
* Dopis o nicem
Pred dvema roky obdrzeli tehdejsi piloti staje Suzuki, tedy Kenny Roberts a Sete Gibernau od reditele zavodniho oddeleni tovarny Suzuki dopis, ve kterem stalo: "Suzuki postavi nejlepsi motocykl na svete". A jaka je aktualni situace dnes ? V prubeznem hodnoceni MS MotoGP je John Hopkins 17. a exmistr sveta Kenny Roberts 23. !........
* Prekrasna pohadka
Vzhledem k dlouho trvajicimu sporu v pripade staje WCM a dodrzovani presnych pravidel FIM o tom, ktery motocykl muze vlastne v GP startovat, zajimal se Ezpeleta o to, jak se dodrzuji pravidla FIM napr. v SBK. Takze si chtel koupit (dle daneho reglementu musi byt superbikovy motocykl k mani v normalni obchodni siti) trivalcovy Petronas FPI. Dostal vsak odpoved od funkcionare FIM a sveho krajana pana Bulta, ze ma smulu, momentalne jsou vsechny Petronasy vyprodany! A tak nyni pozaduje sef Dorny listinu kupcu ...!
* Zaloba na krku
Firma Dunlop si rozhodne nenecha libit rozhodnuti, ze by vsechny motocykly v roce 2004 v kategorii SBK a SSP meli jezdit pouze na "pirelkach" a nechala prezkoumat svymi pravniky "Zakon o volne reklamni kampani v ramci EU !" a chysta se zalovat promotera SBK o milion dolaru.
* Nove brzdy
Francouzsky pilot Randy de Puinet (vitez z Barcelony a Brna) si stezoval v Mugellu, Donningtonu a Estorilu na problemy s brzdami. A tak presel tym Safilo - Aprilia od GP Brazilie z Nissinu na Bremba. K tomu zavodni sef Aprilie Jan Witteven: "Tuto zmenu jsem naridil vzhledem k tomu, ze chceme, aby v celkovem poradi zustal Randy pred jezdci Hondy".
* Hledani sponzoru pokracuje
Tym WCM (doposud s jezdci de Geou a Burnsem) hleda jeste sponzory na rok 2004. Nejdrive ale musi vyresit otazku, ktery material, resp. jezdci budou v tymu. "Muzeme leasingovat motory od Ducati, muzeme jet i stavajici nase motory, nabizi se i moznost KTM - V4, ktere jsou take na prodej. A zaroven musime vyresit jezdeckou otazku", dodava sef tymu Peter Clifford.
* Kawasaki na Bridgestone
Jak ma Dunlop monopol ve slabsich obsahovych tridach, vzdyt v Riu to bylo uz 118 vitezstvi ve 250 v rade !!! a bude to take uz 11. titul mistra sveta od roku 1993 (Haradou pocinaje a pres ctyri tituly Biaggiho, pokracujice Capirossim, Rossim, Jacquem, Katem az po Melandriho), a v nejnizsi tride prohral Dunlop v poslednich trech letech pouze trikrat (vzdy diky Azumovi a to 2002 prave v Riu a jeste dvakrate v roce 2001) a ziskal diky Rossimu, Sakatovi, Alzamorovi, Locatellimu, Poggialimu a Vincentovi, vsechny posledni tituly, tak v MotoGP nema Dunlop na ruzich ustlano. Po Pramacu (vloni s Haradou v sedle) se s Dunlopem definitivne rozloucila i Kawasaki a prechazi ma japonskou znacku Bridgestone. Ta ziskala diky Tamadovi v Riu prvni historicke umisteni na stupni vitezu ve tride MotoGP.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist