WSBK - Spanish Round

Co zaznělo v depu okruhu Ricardo Torma ve Valencii najdete v tomto obsáhlém článku, výpovědi samotných aktérů nedělních závodů.

World Superbike
Neil Hodgson (sezónu zahájil dle očekávání – double /první vítězství mimo britské ostrovy/): Dnes foukal velký vítr, který učinil závody velmi obtížné na fyzickou přípravu. První kola v prvním závodě jsem si zvykal na motocykl po šestiměsíční závodní pauze. Jen jsem sledoval co dělají druzí a pak jsem udělal onen tah. Na mém neoblíbeném okruhu jsem byl nejrychlejší v každém tréninku, získal jsem vítězství v kvalifikaci, Superpole, double a ještě jsem pokořil starý rekord kola – jsem se vším spokojený. Ve druhém závodě jsem udělal jednu chybu, když jsem brzdil do první zatáčky. Někdo se dostal vedle mě a skoro mě vytlačil z dráhy. Křičel jsem do své helmy a myslel jsem, že to všichni slyšeli.
Ruben Xaus (dvakrát druhé místo): I když motocykl a pneumatiky byly dobré, všechno nepracovalo tak jak jsem chtěl. Nastavení nebylo stoprocentní a tak jsem spokojený pouze se druhým místem. Nebylo mnoho věcí, které jsem mohl udělat proti mému kolegovi, který zajel dva vynikající závody. Byl to tvrdý víkend, který jsem strávil v horních pozicích, udělal jsem dvě druhá místa a čtyřicet bodů a to je pro šampionát dobré.
James Toseland (poprvé v kariéře WSBK byl chvilku na vedoucím místě): Podřadil jsem do první zatáčky a Chris mě podjel. Vždy chci bojovat se svým týmovým kolegou. Jsem zklamaný, že jsem nezískal pódium [slova po prvním závodě], ale čtvrté místo a třináct bodů je dobrý začátek. Můžete očekávat, že se v předních pozicích opět objevím.
Chris Walker (po prvním závodě): Dokončit v prvním závodě s HM Plant Ducati na pódium je fantastické. Měl jsem dobrý souboj s Jamesem, hodně mě tlačil. Očekávám, že během roku toho bude ještě více. Je naděje, že na některém okruhu budeme bojovat o první místo.
Troy Corser (návrat po roční pauze): Po výpadku z prvního závodu byl můj hlavní cíl dokončit druhý závod. V prvním jsem mohl také být do desátého místa. Ve druhém závodě jsem ke konci mohl jet rychleji, ale chybělo mi zrychlení, a protože za mnou byli další jezdci daleko, rozhodl jsem se pro bezpečnou jízdu než pro zbytečné riskování na hranicích limitu stroje. S výsledkem v prvním představení tohoto motocyklu jsem spokojený a již se těším na další závody.
James Haydon (první body pro motocykl Foggy FP1): V prvním závodě jsem dostal několik ran, Pier Francesco Chili se mě poté omluvil. Tyto závody byly dobrý výchozí bod. Pro druhý závod přijal tým hazardní hru se změnou pneumatik, chtěli jsme to vyzkoušet. Nevyplatilo se to. Ztrácel jsem přilnavost a ztratil šanci na body, tak jsem se rozhodl závod ukončit. Je několik věcí, ze kterých jsme se poučili.
Carl Fogarty (majitel týmu Foggy Petronas Racing): Jsem opravdu spokojený, že oba jezdci získali body. Byla to bitva a jsem rád za Petronas, Suter Racing Technology, za Michelin i za sebe. Pokud by mi někdo řekl, že budeme startovat z první řady, a že oba jezdci získají body – myslel bych si,že se zbláznil. Ukázali jsme, že budeme vážným konkurentem, o trochu více než zřejmě všichni počítali. Chci vyhrávat tak hodně, jako když jsem byl jezdec.
Régis Laconi (zklamán po druhém závodě): V prvním závodě odešla pneumatika. Ze začátku nebyl Hodgson moc rychlý, ale já zůstal za pomalejším Corserem. Vedoucí skupina z toho vytěžila. Když jsem předjel Corsera tak jsem najednou měl vedle ramene Martina. On byl velice rychlý. Ve druhém závodě jsem začal dobře a byl jsem schopný jet za dvojicí Ducati GSE. Najednou přestal dobře pracovat motor a já musel zajet do boxů. Ještě nevíme co se stalo, musíme motor otevřít. Je to zklamání, nebude snadné obnovit takto dobrou pozici.
David Garcia (jeden z nováčků třídy): Když mi Stefano řekl, že musím začínat z poslední pozice [ - jezdců Superpole, do kterého kvůli pádu ve volném tréninku nenastoupil] byl jsem jako mrtvý, ale podařili se mi dva dobré starty a na konci prvního kola jsem byl vždy v dobrém postavení. V závodě jsem jezdil dobře a bojoval jsem za osmou pozicí, ale ve finálních kolech mě vždy bolesti nedovolili dobře jezdit. Bolela mě noha a neměl jsem sílu brzdit. Stejně jsem však spokojený z výsledků před španělskými diváky. Výsledek je takový, jaký jsem při debutu očekával. World Supersport
Katsuaki Fujiwara (vítěz závodu Supersport): Dnes jsem šťastný. Vždy je dobré vyhrát, ale tohle je dobrý způsob jak začít sezónu. Chtěl bych poděkovat mému týmu, že pracovali tak dobře a já byl schopný získat vítězství. Věděl jsem, že Vermeulen je rychlý, ale snažil jsem se ho držet kolo co kolo. Když udělal drobnou chybu, chopil jsem se příležitosti a stáhnul drobnou mezeru. Předjel jsem ho a do cíle přijel s dostatečným náskokem. Nyní se již těším na příští závod na Phillip Islandu.
Chris Vermeulen (dlouho vedl, nakonec druhé místo): Preferoval bych vítězství, ale z výsledku jsem šťastný. Je dobré zahájit sezónu takto dobře, nikdo totiž nevyhraje každý závod. Můj tým tvrdě pracoval na motocyklu a učinil ho okamžitě konkurenceschopný. Jsem si jistý, že vše příjde.
Karl Muggeridge (po dobrém začátku propadl na šesté místo): Ze začátku vše vypadalo velmi dobře, ale když mě předjížděl Chris tak jsme se dotkli, ztratil jsem svůj rytmus a kontakt s vedoucími jezdci. Klesl jsem do druhé skupiny. Hodně jsem se snažil, ale dělal jsem drobné chyby. Snažil jsem se dostat zpět, ale odešly mi pneumatiky. Měl jsem také trochu problémy s přední brzdou. Motocykl je opravdu dobrý a já se těším na další závod doma v Austrálii.
Ronald Ten Kate (týmový manažer Ten Kate Honda): Mít dva jezdce v první šestce a v prvním závodě roku je dobré. Nový motocykl je dobrý stroj a bude ještě lepší jen co strávíme více času na okruhu.
Christophe Cogan (jedno z překvapení závodu): Bojoval jsem s dalšími dvěma jezdci a bylo obtížné je předjet. Minulý rok jsem měl hodně pádů a tak jsem si myslel, že bude lepší v prvním závodě bezpečnou jízdou tento závod dokončit. Motocykl jsme dostali dost pozdě a tak vše připravit na závod byl doslova zázrak.
Broc Parkes (úspěšný nováček této třídy): Při přechodu ze superbiků do supersportů musíte být agresivní hned od začátku, hned od prvních kol. Nechal jsem několik jezdců za svými zády, ale nemohl jsem se dostat přes Karla [Muggeridge], jeho motocykl vypadal rychlejší než ten můj. Ke konci závodu jsem již lépe zvládal motocykl, nyní již vím co potřebuji udělat pro zbytek sezóny.
Werner Daemen (nejrychlejší Belgičan): Byl to dobrý závod, ve kterém jsem měl dobrý start, ale později jsem po kontaktu s jiným jezdcem vyjel z dráhy a vrátil jsem se na 17. místě. Jel jsem tvrdě, viděl jsem před sebou vedoucí skupinu. Mohl jsem jí dojet, ale nevydržela má zadní pneumatika. Dost jsem trpěl kvůli bolesti zraněné klíční kosti.
Iain MacPherson (jedno z největších zklamání): Začal jsem dobře, motocykl se také ovládal dobře, ale od 11 000 ot/m jsem ztrácel sílu motoru. Nevím co se stalo, ale je to zklamání pro mě i tým. [po závodě bylo zjištěno, že se jednalo o poruchu v palivovém systému]
Gianluigi Scalvini (havaroval během závodu): Ztratil jsem přilnavost a neměl již žádný výběr než havarovat.
Robert Ulm (po skvělé kvalifikaci přišla havárie): Na začátku závodu jsem ztratil obě ochrany kolen, bylo obtížné projíždět zatáčky. Postupem závodu jsem přizpůsobil svůj styl jízdy vzniklé situaci, ale pak jsem najel do první zatáčky příliš rychle a havaroval jsem – byla to má chyba. Jsem v pořádku, ale po startu z první řady velmi zklamaný. European Superstock
Lorenzo Alfonsi (vítěz kvalifikace a třetí v závodě): Ze začátku závodu mě překonalo pět Suzuki, pak jsem v první zatáčce měl hodně práce s předjížděním Chiarela a Martineze. Byla to těžká práce, nicméně tento výsledek je velmi důležitý.
Alessio Velini (v závodě desátý): Jsem spokojený, ale mohlo to být lepší. V posledních kolech jsem měl již problémy a tak jsem preferoval daný výsledek.
Vanni Lorenzini (týmový manažer Team Italia Lorenzini by Leoni): Myslím si, že Lorenzo by zůstal nejlepší. Ale upřímně řečeno – nevěřil jsem v pódium a místo toho byl Lorenzo fantastický. Kdyby na startu neztratil, mohl být více vpředu. Alessio udělal také dobrý závod, s rozvahou kvůli neznalosti okruhu. V příštím závodě budeme ještě více vepředu.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist