V Albacete byl Filip Salač čtrnáctý

Mladší část týmu Montáže Brož Racing Team tentokráte zavítala na okruh ve španělském Albacete. Na místo určení tým dorazil již ve středu večer, protože nás čekala kompletní přestavba motocyklu, včetně výměny motoru. Páteční tréninky seriálu Pre Moto3 probíhaly v duchu najetí co nejvíce kilometrů, a co nejlepší přípravy a nastavení motocyklu.

V sobotní první kvalifikaci nám bohužel nebylo přáno. Díky stále vyšším teplotám se po druhé zastávce v boxech zkoušelo měnit nastavení. Filip byl se svoji motorkou spokojený a v předposledním kole jel rychlý čas, jenže pak byla vyvěšena červená vlajka, trénink předčasně ukončen a to pro nás znamenalo osmnácté místo. Byli jsme zklamaní, nicméně, věděli jsme, že odpoledne máme ještě šanci pozici na startovním roštu vylepšit.

Na druhý měřený trénink se Filip těšil a vyjel s odhodláním dostat se do první desítky. Bylo velké horko a na teploměru rychle stoupala nejen teplota vzduchu, ale také povrchu dráhy, kde naměřili 68° Celsia. Díky těmto podmínkám klouzaly pneumatiky, jezdci tak nezlepšili časy z dopolední kvalifikace a třebaže Filip zajel jedenáctý nejlepší čas, do závodu startoval z osmnáctého místa.

Nedělní warm-up začal v 9:30 hodin. Povrch dráhy měl ještě optimální teplotu, nastavení motocyklu si Filip pochvaloval a zajížděl dobré časy. Nakonec byl desátý nejrychlejší.

Závod odstartovali ve 12:30 hodin. Teplota opět rychle stoupala a pro našeho českého jezdce to byl doslova maraton. Po zhasnutí červených světel se Filipovi moc nedařilo a zůstal osmnáctý. Od konce posledního kola ale zahájil svou stíhací jízdu, zajížděl své nejrychlejší časy tohoto víkendu, a postupně se probojoval na devátou pozici. Ve třetí zatáčce udělal Filip v posledním kole chybu. Předjel ho jeden ze soupeřů, který ale přebrzdil a vyvezl českého závodníka, čehož, k velké smůle celého týmu, využili další tři jezdci, takže cílem projel Filip čtrnáctý.

Tato školácká chyba ho stála další body. Dvanáctiletý Filip, jeden z nejmladších jezdců ve své kategorii, je stále školou povinný, takže má na podobné chyby ještě nárok :-) Celý víkend byl hektický, náročný i vzhledem k vysokým teplotám. Závod byl pro nás velkou satisfakcí, protože motocykl fungoval opravdu dobře. Škoda jen, že až to poslední kolo rozhodlo, ale každé kolo se počítá a nezbývá než se z chyb poučit a jít dál. Těšíme se na další závod ve Španělském Aragonu, který se jede na konci července.

Nyní se už připravujeme na Moriwaki cup. Za čtrnáct dní nás čeká závodní víkend v anglickém Brands Hatch, který je součástí víkendu britských superbiků. Děkujeme všem, kteří nám pomáhají a hlavně všem, jenž nás jakkoli podporují.

„Po příjezdu do Albacete jsem si to nejdřív užíval,“ prozradil Filip Salač a dále pokračoval:. „Pomáhal jsem mechanikům s přípravou boxu a pak jsem měl čas na svého mladšího bráchu Kubu a další kluky s nimiž se tu kamarádíme. Páteční tréninky jsem zajížděl přestavenou motorku, ale měli jsme pořád potíže s podvozkem, kdy mi buď odskakoval předek nebo jsem neměl grip na zadním kole, a tak dále. Poslední trénink, který se jel přibližně v sedmnáct hodin, už byl dost náročný, protože bylo úmorné vedro, klouzaly gumy a časy se už nedaly zlepšit.“

„První kvalifikace byla velkým zklamáním, ale věřil jsem si do té druhé. Sice se mi jelo dobře a jako jeden z mála jsem zajížděl rychlá kola, což znamenalo jedenáctý čas, bohužel to ale nestačilo, protože rozhodly kvalifikační časy z prvního měřáku. Warm-up byl pro mě další posun o jedno místo. Dojel jsem desátý a o to víc mě mrzelo, že startuji až vzadu.“

„V závodu jsem byl odhodlaný podat co nejlepší výkon, i když jsem věděl, že to bude hodně těžký. Nepodařil se mi start, ale jen mě to víc nabudilo bojovat. Dařilo se mi postupně projet až na devátou pozici, jenže pak jsem v posledním kole chyboval ve třetí zatáčce, předjel mě jezdec, který pře- brzdil, vyvezl mě a já tak ztratil vedoucí pozici této skupinky.“

„Do cíle jsem dojel jako čtrnáctý a byl jsem na sebe strašně naštvaný, zejména pak, když jsem viděl jak to mrzelo celý můj tým, který opravdu tvrdě pracoval. Doufám, že je příště nezklamu a především, že nezklamu sám sebe. Za práci všem hrozně děkuji, hlavně tátovi a oběma mechanikům, Michalovi a Tomovi. Děkuji všem, co mě podporují. Moc děkuji fanouškům a velké poděkování patří také sponzorům. Hezké léto všem, váš Filip.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist