Úpravy na okruhu Suzuka

Japonský okruh Suzuka prochází další rozsáhlou rekonstrukcí, která přinese změnu finálních zatáček 130R a Casio Triangle.

Na japonském okruhu Suzuka byly zahájené rekonstrukční práce, které mají za úkol na několika místech tohoto vyhlášeného okruhu pro závody nejen Moto Grand Prix zlepšit bezpečnost a zkvalitnit závody. Práce navazují na rozsáhlou rekonstrukci, která započala koncem roku 2000 svou první fází, a která se vyznačovala především přestavěním zatáčky Dunlop. Součastné práce jsou směřované hlavně na zatáčku 130R a finálovou šikanu Casio Triangle.
Zatáčka 130R je v poslední části okruhu, jedná se o táhlou zatáčku po dlouhé stoupající rovince, ve které měl například problém i Tomáš Enge při svém startu s vozem Formule 1 na tomto okruhu. Na tuto zatáčku navazuje právě zmiňovaná šikana Casio Triangle. V zatáčce 130R bude zvětšená bezpečnostní štěrková zóna a samotný výjezd z této zatáčky rozšířen položením dalšího asfaltu.
Podstatnou změnu přinese úprava závěrečné a především pověstné šikany Casio Triangle. Tato šikana bude celá přestavěná a její závěrečný vzhled bude zcela atypický, když tvarem bude připomínat jakéhosi zatočeného hada. Větší a širší poloměry zatáček v této šikaně ve spojitosti se zcela zajímavým řešením šikany má za úkol zdramatizovat finální část okruhu tak aby bylo snadnější předjíždění a tím pochopitelně zlepšení atraktivity pro přihlížející diváky. Celková délka okruhu se po těchto úpravách zvětší o tři metry. Dokončení úprav by se mělo stihnou do konce letošního února.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist