TZ KL Intermoto Czech Republic

Tým KL Intermoto ve svém letošním posledním závodě zaznamenal další výrazný úspěch, když se mezi jezdce elitní Top Ten třídy European Superstock dostal jejich jezdec Tomáš Mikšovský.

Tým KL Intermoto CZECH Republic nastoupil ve francouzském Magny-Cours k poslednímu závodu letošní sezóny. Již v samotných trénincích prokázali oba jezdci týmu, že budou patřit mezi jezdce bojující o nejlepší desítku. Náš španělský jezdec Alex Martinez dokončil kvalifikaci s poškozeným motocyklem Kawasaki ZX-10R na čtrnáctém místě, zatímco mladý Tomáš Mikšovský z Nymburka jedenáctým místem získal své prozatím nejlepší umístění v kvalifikačních bojích šampionátu European Superstock.
Nedělní závod přinesl nejprve našemu nejúspěšnějšímu týmu, který se věnuje závodům čtyřtaktních motocyklů, zklamání v podobě brzkého vypadnutí Alexe Martineze, jenž se svým motocyklem již po dvou kolech zajel do boxů. Poškození ze sobotního tréninku, zaviněné prasklým pístem, se ukázalo být vážnějšího charakteru, když se k tomu přidalo i poškození převodovky, kdy Alex nemohl řadit druhý převodový stupeň, bylo po nadějích. Přesnou příčinu zastavení motoru určí až rozebráni motocyklu v dílnách italského týmu Papa Moto Racing, který pro našeho jezdce stroj Kawasaki ZX-10R připravoval.
Tomáš Mikšovský do závodu neodstartoval nejlépe. Svou ztrátu se pokusil dohnat během úvodních kol, což se mu také podařilo. Od poloviny závodu jezdil na třináctém místě, které se snažil udržet před dotírajícím Ayrtonem Badovinim a později i před mocně finišujícím Williamem De Angelisem, bratrem známějšího Alexe, který úspěšně závodí v Grand Prix 250 ccm. Tomáš oba jezdce, kteří vodí silné stroje Ducati, v podání De Angelise dokonce v továrním provedení, udržel za svými zády a cílem projel jako třináctý jezdec v pořadí.
Vynikající závod s ještě lepším koncem však předvedl jednadvacetiletý Tomáš Mikšovský, který motocykl Honda CBR 1000RR dovezl do cíle závodu na výborném osmém místě. Tomáš závod nezahájil nejlépe, po startu sice udržel svou pozici, ale chybou v prvním kole propadl na patnácté místo. Pak však nasadil ke stíhací jízdě, kterou předjížděl jednoho soupeře za druhým. V polovině závodu se dostal poprvé ve své kariéře v šampionátu starého kontinentu do první desítky. S desátým místem se však nehodlal spokojit a v dalším kole postoupil na deváté místo. Pět kol před cílem závodu se Tomáš již pohyboval na osmé pozici, na které měl ztrátu tří sekund na sedmého jezdce. Ve zbytku závodu se ještě pokusil italského jezdce Lucu Scassu dojet, také se k němu přiblížil na rozdíl jediné sekundy, ovšem na samotné předjetí již nezbyl čas.
Tomáš Mikšovský nakonec v životním závodě skončil na osmé pozici, což v šampionátu mladých nadějí, ze kterého vzešlo již mnoho hvězd (naposledy Michel Fabrizio) je obrovský úspěch. Úspěch je o to větší, že byl dosažen nejen českým jezdcem, ale i českým týmem, za kterým stojí pouze čeští partneři. Osmá pozice v závodě šampionátu, který se jezdí jako součást Mistrovství Světa Superbike, zcela jistě nezůstane bez odezvy motocyklových odborníků celé Evropy.
Tomáš Mikšovský (8. místo):
Odstartovat se mi podařilo celkem solidně, nepropadl jsem se a držel si svou pozici z kvalifikace. Pak jsem však byl dlouhej v retardéru, málem jsem vyjel ven z dráhy. Dva jezdci se dostali dopředu. Od druhého kola jsem se už maximálně soustředil na tento závod. Postupně jsem začal předjíždět jednoho soupeře za druhým, až jsem se dostal na osmé místo. Věděl jsem, že dotahuju Scassu, ale myslím, že i kdyby to nezastavili, tak bych ho asi nepředjel. Možná bych ho dojel, ale dostat se před něho by bylo velmi těžké a hlavně nebezpečné. S tímto umístěním jsem hrozně spokojený, závod se mi líbil. I kdybych nedojel takhle vpředu, stejně bych říkal, že to byl nejlepší závod kariéry. Asi dlouho si budu pamatovat, jak jsem předjížděl jednoho soupeře za druhým. Dokončit v nejlepší desítce je krásný pocit, škoda že už končí sezóna. Postupně jsme závod od závodu dostávali z motorky maximu, hodně nám pomohl Andy, šéftechnik od Showy, jeho rady vedly k vylepšení podvozku. Ovšem vynikající práci odváděl celý tým KL Intermoto. Za tento závod, ale i za celou letošní sezónu, bych chtěl hodně poděkovat mému týmu, bez nich bych to do té první desítky nikdy nedotáhnul.
Josef Kubíček (manažer týmu):
Je to pro nás výborný závod s ještě lepším koncem. Uspět v šampionátu, kde startuje 35 výborných jezdců, kteří své mládí projevují obrovskou dravostí a ctižádostí, neznamená pouze úspěch našeho jezdce a našeho týmu, je to úspěch, který by neměl zůstat nepovšimnutý, a který by měl zviditelnit i celý náš motocyklový sport. Alex měl v posledním závodě smůlu. Celý víkend pro něj znamenal pouze zklamání. Nejprve v sobotu poškodil motor, když mu praskl píst, dnes nedokončil závod, když se mu rozsypala převodovka. Naopak Tomáš předvedl vynikající víkend. Nejprve začal desátým místem v páteční kvalifikaci, v sobotu byl jedenáctý, když opět vylepšil svůj čas. Vrchol přišel dnes, kdy absolvoval svůj dosavadní, životní závod. Celý tým je nesmírně spokojený, děkuji jezdci, všem lidem v týmu, ale i našim partnerům a sponzorů, bez kterých bychom se takto daleko nikdy nedostali. Výsledek z Magny-Cours nás velmi motivuje do přípravy na další sezónu.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist