Trochu statistiky ze třídy 250 ccm
Text: Motorkáři.cz , Petr Štola | Zveřejněno: 23.4.2003 | Zobrazeno: 843x
Podívejme se dnes na trochu statistiky z “naší“ třídy 250 ccm a zaměřme se na výkony australských jezdců, protože do Welkomu přijíždí Anthony West jenž považuje tento okruh za jeden ze svých nejoblíbenějších. K tomuto uvážení ho vede jeho poslední vystoupení na tomto okruhu ve třídě 250 ccm kdy získal své nejlepší startovní umístnění v kariéře po vynikající kvalifikaci (4. místo) a také po dobrém výkonu jedno ze svých nejlepších umístnění i v samotném závodě (5. místo). Anthony West se nyní již cítí být zdravotně v pořádku po své předsezónní havárii při testech v Estorilu a tak lze očekávat jeho útok na pódiové umístnění.
Posledním Australanem jenž stanul na pódiu ve třídě 250 ccm byl v roce 1982 Graeme McGregor jenž dovezl svůj stroj Rotax-Waddon na druhém místě v belgickém Spa-Francorchamps. West se k tomuto umístnění dostal nejblíže v roce 2000 kdy dokončil závod v holandském Assenu a portugalském Estorilu na čtvrtém místě. Posledním australským vítězem závodu třídy čtvrtlitrů byl v roce 1978 Gregg Hansford jenž zvítězil se strojem Kawasaki v tehdy jugoslávské Rijece.
Při bližším pohledu do statistik zjistíme, že australští jezdci doposud zvítězili ve třídě 250 ccm celkem v 15. závodech (7x Kel Carruthers, 4x Gregg Hansford, 2x John Dodds a Tom Phillis), ke kterým přidali celkem 25 druhých míst (10x Hansford, 4x Carruthers, Phillis a Dodds, 1x Geddes, Kavanagh, McGregor) a 18 třetích (5x Dodds, 4x Phillis, 2x Carruthers a Jefferey Sayle, 1x Cass, Handsford, McGregor, Murray Sayle a Smith).
Ze zisku titulu Mistra Světa se v dosavadní historii třídy čtvrtlitrů radoval pouze jeden australský pilot, kterým se v roce 1969 stal Kel Carruthers jezdící ten rok na italském stroji Benelli (o rok později se stal na Yamaze Vicemistrem Světa)
West o okruhu Phakisa Freeway říká, že mu okruh sedí. “Je to okruh kde přímou stopu střídá množství zatáček. Čistá trať je pouze ve stopě, je to věc, která tento závod společně s vysokou výškou jenž znamená menší výkon motorů, dělá odlišný od ostatních závodů“, říká West na adresu podmínek následující Grand Prix.
Posledním Australanem jenž stanul na pódiu ve třídě 250 ccm byl v roce 1982 Graeme McGregor jenž dovezl svůj stroj Rotax-Waddon na druhém místě v belgickém Spa-Francorchamps. West se k tomuto umístnění dostal nejblíže v roce 2000 kdy dokončil závod v holandském Assenu a portugalském Estorilu na čtvrtém místě. Posledním australským vítězem závodu třídy čtvrtlitrů byl v roce 1978 Gregg Hansford jenž zvítězil se strojem Kawasaki v tehdy jugoslávské Rijece.
Při bližším pohledu do statistik zjistíme, že australští jezdci doposud zvítězili ve třídě 250 ccm celkem v 15. závodech (7x Kel Carruthers, 4x Gregg Hansford, 2x John Dodds a Tom Phillis), ke kterým přidali celkem 25 druhých míst (10x Hansford, 4x Carruthers, Phillis a Dodds, 1x Geddes, Kavanagh, McGregor) a 18 třetích (5x Dodds, 4x Phillis, 2x Carruthers a Jefferey Sayle, 1x Cass, Handsford, McGregor, Murray Sayle a Smith).
Ze zisku titulu Mistra Světa se v dosavadní historii třídy čtvrtlitrů radoval pouze jeden australský pilot, kterým se v roce 1969 stal Kel Carruthers jezdící ten rok na italském stroji Benelli (o rok později se stal na Yamaze Vicemistrem Světa)
West o okruhu Phakisa Freeway říká, že mu okruh sedí. “Je to okruh kde přímou stopu střídá množství zatáček. Čistá trať je pouze ve stopě, je to věc, která tento závod společně s vysokou výškou jenž znamená menší výkon motorů, dělá odlišný od ostatních závodů“, říká West na adresu podmínek následující Grand Prix.
Informace o redaktorovi
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?