Trochu statistiky ze třídy 250 ccm

Dnes se podívejme na trochu australské statistiky třídy 250 ccm.

Podívejme se dnes na trochu statistiky z “naší“ třídy 250 ccm a zaměřme se na výkony australských jezdců, protože do Welkomu přijíždí Anthony West jenž považuje tento okruh za jeden ze svých nejoblíbenějších. K tomuto uvážení ho vede jeho poslední vystoupení na tomto okruhu ve třídě 250 ccm kdy získal své nejlepší startovní umístnění v kariéře po vynikající kvalifikaci (4. místo) a také po dobrém výkonu jedno ze svých nejlepších umístnění i v samotném závodě (5. místo). Anthony West se nyní již cítí být zdravotně v pořádku po své předsezónní havárii při testech v Estorilu a tak lze očekávat jeho útok na pódiové umístnění.
Posledním Australanem jenž stanul na pódiu ve třídě 250 ccm byl v roce 1982 Graeme McGregor jenž dovezl svůj stroj Rotax-Waddon na druhém místě v belgickém Spa-Francorchamps. West se k tomuto umístnění dostal nejblíže v roce 2000 kdy dokončil závod v holandském Assenu a portugalském Estorilu na čtvrtém místě. Posledním australským vítězem závodu třídy čtvrtlitrů byl v roce 1978 Gregg Hansford jenž zvítězil se strojem Kawasaki v tehdy jugoslávské Rijece.
Při bližším pohledu do statistik zjistíme, že australští jezdci doposud zvítězili ve třídě 250 ccm celkem v 15. závodech (7x Kel Carruthers, 4x Gregg Hansford, 2x John Dodds a Tom Phillis), ke kterým přidali celkem 25 druhých míst (10x Hansford, 4x Carruthers, Phillis a Dodds, 1x Geddes, Kavanagh, McGregor) a 18 třetích (5x Dodds, 4x Phillis, 2x Carruthers a Jefferey Sayle, 1x Cass, Handsford, McGregor, Murray Sayle a Smith).
Ze zisku titulu Mistra Světa se v dosavadní historii třídy čtvrtlitrů radoval pouze jeden australský pilot, kterým se v roce 1969 stal Kel Carruthers jezdící ten rok na italském stroji Benelli (o rok později se stal na Yamaze Vicemistrem Světa)
West o okruhu Phakisa Freeway říká, že mu okruh sedí. “Je to okruh kde přímou stopu střídá množství zatáček. Čistá trať je pouze ve stopě, je to věc, která tento závod společně s vysokou výškou jenž znamená menší výkon motorů, dělá odlišný od ostatních závodů“, říká West na adresu podmínek následující Grand Prix.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist