Suzuki do Welkomu pro úspěch?

Tovární tým japonské Suzuki si je vědom svého opoždění ve vývoji, ve Welkomu chce však konečně uspět.

“Náš nový stroj je velký krok před tím z minulého roku, ale doufali a čekali jsme, že budeme blíže,“ říká v tiskové zprávě týmu Suzuki Grand Prix jeho manažer Garry Taylor. “Musíme čelit faktům. Všichni soupeři také udělali velký krok kupředu. Naše úloha je jasná a my víme, které části stroje musíme zlepšovat. Je to velký problém, ale nutí nás to pracovat usilovněji. Továrna již svůj závazek ukázala, tým nyní pracuje na zlepšení.“
Tým Suzuki GP se tedy pokusí na okruhu Phakisa Freeway u hornického města Welkom (jsou zde doly na zlato) konečně prorazit mezi nejlepší týmy světového šampionátu a pomoci by mu měly právě některé z charakteristik okruhu. Tovární tým zřejmě bere jako výhodu ve svůj prospěch nadmořskou výšku okruhu, ale i jeho špinavý a mnohými malými zemětřeseními poničený a hrbolatý povrch dráhy. Již v loňském roce se o tomto okruhu vyjádřila jezdecká jednička týmu Kenny Roberts jr. tak, že prohlásil, že mu tento okruh připomíná okruhy v americké Kalifornii. Nyní je však Roberts před jihoafrickým podnikem skeptický a mnoho šancí si nedává. “Opravdu se na tento závod netěším a to ze dvou důvodů – zaprvé je sem dlouhá cesta a zadruhé, protože naše úroveň je nyní na minimum,“ říká Kenny Roberts jenž v loňském roce po solidním šestém místě v kvalifikaci nedokončil samotný závod. “První den bude jen od toho zvyknout si na tento okruh. Budu se však ve Welkomu snažit jet co nejtvrději a jak nejlépe dovedu s tím co mám,“ doplňuje Roberts.
Naopak Robertsův týmový kolega a krajan, mladý Američan John “Hooper“ Hopkins má před startem Grand Prix Jihoafrické Republiky zcela jinou náladu i když i on připomíná problémy, které všechny jezdce postihují během prvního dne. “Je to dost odlišné od okruhu v Suzuce a tak si myslím, že zde můžeme být lepší než v prvním závodě,“ říká Hopkins, který v loňském závodě, ještě na dvoutaktním motocyklu Yamaha YZR 500, získal za čtrnácté místo dva světové body. “Na dráze je skutečná dřina a já se netěším na první den, kdy budeme z povrchu odklízet prach. Doufám, že se zbavili několika hrbolů, i když jsem na nerovnosti závodních okruhů zvyklý ze závodů doma v USA.“
Na okruhu ve Welkomu jsou skutečně velké nerovnosti a to zejména v místech kde silniční okruh přetíná ovál pro závody automobilů typu NASCAR (říká se, že však tento ovál nebyl ještě nikdy použit). První závody se jely v Jihoafrické Republice v letech 1983 – 1985 kdy se světový jezdci sešli tehdy ještě na starém okruhu Kyalami u Johannesburgu. Svou návštěvu okruhu v Kyalami si jezdci Grand Prix jednorázově ještě zopakovali v roce 1992, ale od roku 1999 se pravidelně setkávají na nejvýše položeném okruhu celé sezóny Grand Prix, tedy na okruhu Phakisa Freeway u Welkomu.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist