Startovní listina MS Sidecare

Před několika dny byla zveřejněná první předběžná verze startovní listiny Mistrovství Světa Sidecare. Zároveň se startovní listinou bylo zveřejněno i několik úprav současných pravidel pro tento druh motocyklového sportu.

Závody Mistrovství Světa Superside, tedy závody světových sidecarů se i v letošním roce pojedou jako součást všech evropských závodů světových superbiků. Od závodů na okruhu Monza (12. května) bude mít průběh jednotlivých dnů následující program (týká se pouze třídy Sidecare): pátek – volný trénink: 11:45 hod. – 12:15 hod., kvalifikační trénink: 16:30 – 17:00, sobota – kvalifikační trénink: 12:15 – 12:45., start závodu: 17:10 hod. (bylo zrušené Superpole).
Dále se při odsouhlasení startovní listiny dohodli pánové Claude Denis (FIM) a Paolo Alberto Flammini (SBK Inter.) na několika změnách pravidel této třídy motocyklového sportu. Z těchto změn nyní vyjímám:
Všeobecně platí, že čtyřtaktní motory použité v konstrukcích sidecar mohou být pouze motory hromadné výroby s homologací pro závody třídy Stocksport a s obsahem maximálně 1005 ccm. Pro letošní rok je však ještě povolené použití motorů o obsahu až do 1100 ccm, ale pouze u motorů, které byly představené na veřejnosti do roku 1995. U takovýchto motorů lze zanechat výši obsahu, která je stanovena výrobcem. Všechny použité motory mohou být maximálně čtyřválcové.
Dále několik zajímavostí z povolených úprav motorů: mohou být použité jiné pístní kroužky a čepy, je povoleno využít leštění klikového hřídele (ovšem váha musí být minimálně 95% původní váhy), může se upravit hlava válců (svařování je však povoleno pouze v případě opravy, musí se zanechat původní počet a průměr ventilů), mohou se použít úpravy na karburátorech případně je nahradit vstřikováním, zapalování je možné použít libovolně. Bez omezení je i použití převodových poměrů avšak počet rychlostí musí být stejný jako v případě homologovaného motoru (původní počet od výrobce). Spojkový systém musí být stejný jako od výrobce (je povolené vyměnit pružiny spojky, spojkový koš včetně přítlačného talíře).
Zajímavý je odstavec o startování stroje, kde je uvedené, že všechny sidecary musí být opatřené funkčním elektrickým startérem. Před startem do zahřívacího kola (závodu) musí být tento startér použit pro nastartování strojů. Ve změně pravidel je také přímo uveden zákaz používání jakýchkoliv exotických materiálů jako je keramika nebo ušlechtilý kov (hliník, beryllium).
Závěrem již předběžná startovní listina letošního ročníku Mistrovství Světa Superside: 1 Steve Abbott / Jamie Biggs - GBR/GBR - Yamaha LCR - Eastern Racing
2 Jörg Steinhausen / Trevor Hopkinson - GER/GBR - Suzuki LCR - Steinhausen Racing
3 Klaus Klaffenböck / Christian Parzer - AUT/AUT - Yamaha LCR - Team Klaffenböck Racing
4 Steve Webster / Paul Woodhead - GBR/GBR - Suzuki LCR - Webster Racing
5 Tom Hanks / Phil Biggs - GBR/GBR - Yamaha Windle - Halton Fabrications
7 Martien Van Gils / Tonnie Van Gils - NED/NED - Suzuki LCR - Maton Racing
8 Gerhard Hauzenberger / Ian Simons - AUT/GBR - Suzuki LCR - Hauzenberger Racing
9 Peter Schröder / Ueli Wäfler - SUI/SUI - Suzuki LCR - Schröder Racing
10 Roger Lovelock / Dawna Holloway - GBR/USA - Suzuki LCR - Team Protrak
11 Uwe Göttlich / Johannes Koloska - GER/SUI - Suzuki LCR - ADAC Sachsen / Lausitz
12 Andy Peach / Dudley Tomkinson - GBR/GBR - Suzuki LCR - Team Readymix
13 Chris Founds / Peter Founds - GBR/GBR - Yamaha LCR - Team Founds Racing
14 Rob Cameron / Mark Cox - GBR/GBR - Suzuki LCR - Global Motorsports
15 Sebastien Delannoy / Jérôme Vannier - FRA/FRA - Suzuki Windle - Team Sand. Seb 72
16 Dan Morrissey / Darren Harper - GBR/GBR - Yamaha LCR - Excalibur Racing
17 Bill Philp / Mick Firth - GBR/GBR - Suzuki LCR - Bill Philp racing
18 Tim Reeves / Tristan Reeves - GBR/GBR - Yamaha Windle - Team Reeves
21 Barry Fleury / Jane Fleury - NZL/NZL - Yamaha LCR - Team Fleury Racing
22 Jock Skene / Neil Miller - GBR/GBR - Suzuki LCR - Team Skene Racing
23 Duncan Hendry / Peter Wilson - GBR/GBR - Suzuki Windle - ETS Racing
24 Stuart Hall Mark / Hegarty - GBR/GBR - Suzuki LCR -
25 Rob Fisher / Rick Long - GBR/GBR - Yamaha Windle - Team M&M
26 Bryan Pedder / Scott Parnell - GBR/GBR - Yamaha Windle - Team M&M
27 Billy Gallrös / Peter Berglund - SWE/SWE - Suzuki LCR - BG Sidecar Sweden
28 Peter Lindsröm / Carolina Riedel - SWE/SWE - Suzuki LCR - FLR Racing
55 Mike Roscher / Adolf Hänni - GER/SUI - Suzuki LCR - Hänni Racing

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist