Sajdkárové MS stále žije!

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kryšpín (7) napsal 04.11.2010 v 07:38

josef58: Jo , svět se zkrátka pootočil dopředu a nic už nebude jako dřív. Pán Bůh ví, jestli je to dobře nebo špatně. Je to všude - když jsem byl v Praze na škole, tak v tý době se naprosto běžně půjčovaly věci (zápisky z přednášek, úlohy na cvika, ...Lidi si pomáhali, bralo se to jako samozřejmost. Cca 10 let po mě studovala v Praze ségra - pokud se něco vůbec půjčovalo, tak za prachy. Z lidí se stali konkurenti, kamarádství a přátelství šlo dost stranou. Druhý příklad - kdysi jsem byl s týmem Jiřího Moskala na několika závodech ME tahačů (počátek 90. let). V té době vládla v depu poměrně přátelská atmosféra, lidi se zdravili, poseděli spolu, pomáhali si. Nezřídka bylo k vidění, že mechanici z jednoho týmu šli pomoct "konkurenci", když se řešil problém, půjčovaly se věci, bohatší týmy nechávaly za drobnou úplatu těm chudším třeba mírně jeté pneu atd. Prostě to bylo spíš podle hesla "ať se sejdemem všichno na trati a pozávodíme si", bylo to příjemné být tam, byla to "parta". Dnes už je to jen o té konkurenci, lidi si pomalu ani tu ruku nepodají .

mamba54 (1340) napsal 03.11.2010 v 21:33

josef58:

josef58 (823) napsal 03.11.2010 v 19:22+3

jak jsme tady psali,že to bývala skvělá doba, tak jsem měl taky na mysli, že to bývalo celkem přátelštější a skromnější. Dnes už jde jen ajen o peníze. Ty vytlačily jak st.čísla s kapot motorek,tak i sajdy z MS. Naproti tomu uďály z některých solo jezdců skoro bohy,kteří jsou ale dopředu naprogramovaní na milimetr avteřinu, co musí a co nesmí.
V pátek dop. jsme byli v "Pit Lane Walk". Viděli jsme to,co lidi vidět mají-to nablíštěné pozlátko cirkusu motogp. Šlo to od 1box=1jezdec, dále 1box=1tým..2boxy=3týmy..1vrátka= 2týmy. Pak už jen místo za boxy a ti nejmíň asi někde za humny. To je ten rub a odvrácená strana.
Pak víc jak po hodině konečně vyjde Vale,aby jóóó nedočkavý dav šílel. Pocity? Asi smíšený. Pravda, rád jsem to viděl, ale asi budou lepší páteční ranní tréninky. Člověk si sedne na "déčko" a bude sledovat jen sportovní výkony. Ale ty zas nejdou bez...ale to už jsu zas na začátku, jak se bez nich nedá do hospody,natož na autodrom

mamba54 (1340) napsal 03.11.2010 v 18:19

Kryšpín: předevčírem jsem měl k obědu...myslím...?Člověče kdybys mě zabil,...tak si ne a nevzpomenu. Fakt už nevím.

Kryšpín (7) napsal 03.11.2010 v 14:53

Co jsi měl předevčírem k obědu???

mamba54 (1340) napsal 03.11.2010 v 08:14

to Kryšpín: No jo, je to hezký, ale zkus se mě zeptat, co jsem měl předevčírem k obědu...?

Kryšpín (7) napsal 03.11.2010 v 07:34

Pánové, smekám klobouk, taky něco pamatuju, ale tohle . Ale připomněli jste i to pěkně.

mamba54 (1340) napsal 02.11.2010 v 23:48

to Bosso 20:59- Vím ještě o jednom jezdci. Carlos Cardus 1983 a 1990. Ačkoliv je fakt, že to první vítězství bylo "jen" v rámci ME.

Bosso (344) napsal 02.11.2010 v 22:18

Oni teda nebyli boháči ani hodně dobří jezdci normálních kubatur. Znal jsem hodně dobře Jihoafričana Alana Northa - vyhrál i závody GP - jeho sestra byla manželkou mistra světa Jona Ekerolda, a to by se asi všichni divili, co to bylo za neuvěřitelně skromné lidi.

mamba54 (1340) napsal 02.11.2010 v 22:11

Ještě doplním Bossa. Dane s Ruedim nebyli opravdu žádní boháči. Dane říkala,že kolikrát byli rádi,že měli tak akorát na chleba s máslem. Neměli ani obytný přívěs, ani dodávku, jako většina ostatních, ale svůj stroj převáželi na střeše(!) svého černého citroenu jako rakev. Ruedi Kurth se později zabil při letecké havárii. Co potom bylo s Dane, která byla mimochodem velice hezká, to už nevím.

mamba54 (1340) napsal 02.11.2010 v 22:00

K tomu r. 83, Když se tehdy po závodě ptali Michela, proč na svého mitfáru nepočkal, řekl: takový mlaďoch si nemá co taková gesta co dovolovat, ten se má především držet. Je pravda, že tuto reakci si asi dovolil proto, že šlo tehdy "pouze" o závod ME a on jako stálý účastník MS by stejně nebyl hodnocen body. Být to MS, tak by asi počkal. Navíc nebyl sám, koho tato lapálie v tomto závodě potkala. Potkalo to i švédskou posádku Brodin/Gallros, ale s tím rozdílem, že pilot dojel jen do Farinky, a tam přes veškerou svoji snahu stroj nezvládl a narazil do balíků a dál nepokračoval. Bylo tehdy krásně vidět, jak obrovsky obtížné je,uřídit toto monstrum bez spolujezdce, ač jel pilot relativně pomalu. Ta sajda si stejně dělala téměř co chtěla.

Bosso (344) napsal 02.11.2010 v 21:52

Z hlavy!

josef58 (823) napsal 02.11.2010 v 21:28+3

Bosso: Zajímalo by mě,jestli to všechno, třeba Dane Rowe si pamatujete-vite z hlavy jako někteří my tady, nebo to hledáte v počítači? Děkuji za případnou odpověď. Totiž ta Rowe,ono to tak opravdu vypadalo jen ležela v černé sajdě.

Bosso (344) napsal 02.11.2010 v 20:59

To Josef58. Dane Rowe jezdila s Rudi Kurthem a ta sajda vypadala jako RAKEV. Jinak Biland a Biaggi jsou králové Masecu, oba dva vyhráli 10x, Rolf Biland a Toni Mang jako jediní dokázali vyhrát jak na starém Masecu, tak i na automotodromu.

berry111 (57) napsal 02.11.2010 v 20:50

JV: jéééééé, to by mě nenapadlo, že ten můj příspěvěk vezme někdo vážně. Ale stalo se

josef58 (823) napsal 02.11.2010 v 20:42+3

mamba54 Kryšpín
Bývala to opravdu skvělá doba. A Biland? Něco z mých
poynámek,co mám v programech od 1971. Opravdu dotáhl side na úroveň 250 GP 1981 Biland jen o 0,O9 sec.pomalejší než Mang 250. Poslední MS Brno 82 trénink: Biland o 3.5 sec. rychlejší než Radigues 250 . A to byly side jen 500 ccm.
14 let poté-nový drom 96 trénink: Biland naprosto stejně rychlý jako šílený Max 250, pokud mám správné poznámky. Takže Biland .Brno snad dokonce vyhrál 10x.
Dane Rowe pamatuji- černý side a ona vlastně v něm jen ležela.
Toho spolujezdce opravdu stratil Michel při prvním ME 83
On tam byl stejně jako jezdec MS. Side byly krásný a je škoda,že už nejezdí, třeba s WSBK.

JV (68) napsal 02.11.2010 v 19:38

To berry111: Poznal, taky to poslední kolo jel "pomalu"!!! A jsi zařazen přesně mezi jedince, kteří říkají - je tam na ...! Ve výsledcích tisíckrát nejsou, ovšem - bohužel, křížů maj hodně. Side - to je vysoce kvalitní souhra páru (neplest si se 4%)!!! A tady na stránkách, hi, hi, samej egoista!!! To v sajdě nefunguje a nemůže fungovat!

berry111 (57) napsal 02.11.2010 v 19:06

To je pro mne úplně nepochopitelný, že pilot nepoznal to, že ztratil mitfáru! V tom případě tam jsou ty spolujezdci vlastně úplně zbytečný

Bosso (344) napsal 02.11.2010 v 15:47

To rudybaron: To nebyl spolujezdec Bilanda, nýbrž: Závěrečný závod sajdkárů byl jasnou záležitostí francouzské dvojice Michel-Monchaud. V posledním kole za Veselkou zdravil spolujezdec Monchaud diváky a jelikož v tom okamžiku přidal právě „šofér“ Alain Michel plyn, tak svého spolujezdce ztratil a ani to nezjistil….Michel projel cílem sice jako první (ovšem bez sajdkáristy), ale byl pochopitelně diskvalifikován!

rudybaron2009 (-54) napsal 02.11.2010 v 10:40

Já pamatuji doby na starém Brněnském okruhu,když se ztratil spolujezdec Billanda.Chtělo by to návrat na GP,to co oni umí to dnes neumí nikdo.Nebo ať to jde zkusit L.Pešek když nemá angažmá,a M.Čihák mu dělá spolujezdce.

mamba54 (1340) napsal 02.11.2010 v 09:21

Kryšpín: jj máš pravdu Billand byl pro tuto disciplínu takovým pojmem, jako pro sólo třídy Ago, nebo teď Rossi. On to byl, který ve své době vývojem nových podvozků určoval směr a udržoval tuto disciplínu při životě. Myslím si, že nebýt jeho, tak sajdy v rámci MS skončily o dost dříve. Hrozně rád vzpomínám i na pana Kallaucha, to byl opravdovský nezmar mezi spolujezdci. Měl jsem v oblibě i Dane Rowe, se kterou jsem si psal. Bývala to skvělá doba.

unavix (595) napsal 02.11.2010 v 08:58

Třeba jednou příde doba kdy se vrátěj do motoGP a budou mít závod před královskou třídou.

Kryšpín (7) napsal 02.11.2010 v 07:37

mamba54: Přesně tak . Sajdy byly v Brně vždy skvělým vyvrcholením Velké ceny. Jméno Rolf Biland bude pro mě vždy spojeno s těmito nádhernými závody .

Pawka (79) napsal 01.11.2010 v 23:37

neco na tom bude ze sajda rovna se lidi co drzej pri sobe. vsiml sem si toho i u nas na zavodech. vim ze se rikalo,kdo nerozumel zavodum extra vic,tak pro nej byl hl zavod sajdy a vic nemusel.

mamba54 (1340) napsal 01.11.2010 v 23:04

To Pawka: Tehdy se jako důvod uvádělo, že ztratili zájem výrobci motorů.[BMW, Yamaha, Suzuki] Dále, že se to příliš odchýlilo od pojmu motocykl s přívěsným vozíkem, že to nemá pro výrobce žádný obchodní význam, když v tom veřejnost nejezdí a tudíž to nekupuje a v neposlední řadě to bylo drahé pro pořadatele při vyplácení náhrad, bo tenkrát se jezdcům vyplácelo startovné a ne jak dnes, kdy naopak musí platit jezdci za svezení. Přitom si troufám říct, že sajdkáristé, aspoň jak jsem některé poznal, byli ti nejskromnější a najmíň nároční obyvatelé každého paddocku. Dokázali být velmi přátelští nejen mezi sebou, ale i k jiným a uměli si vzájemně vypomoci a drželi při sobě.

Pawka (79) napsal 01.11.2010 v 22:10

venda> kam se ta tradice stratila a co ji odneslo?

Venda (33) napsal 01.11.2010 v 20:58

Škoda, že to není u nás. Určitě bych se jel podívat. A FIM sou taky... Jaká by to byla paráda , kdyby se to jezdilo jako završení sobotního nebo nedělního programu vrámci velkých cen v Evropě.

Pawka (79) napsal 01.11.2010 v 19:54

perfektní

Dan_Viper (0) napsal 01.11.2010 v 19:37

Fakt super Ještě pamatuju jak jezdívali v Brně a věčná škoda jak do toho bafuňáři (FIM) zasáhli. Je to bohužel podobné jako ve FIA potažmo FAS u nás. Teda ale dělat v sajdce spolujezdce bych fak nechtěl, jak má zadek milimetr na zemí ...

mamba54 (1340) napsal 01.11.2010 v 19:09

Dík za článek, dík za připomínhu této atraktivní disciplíny. Přál bych si, aby se vrátily do programu Moto GP.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist