Rozpačitý závěr sezóna

Sezona sidecarového MS se přiblížila k samému závěru, a tak každý závod a bodový příděl byl velmi důležitý. Poslední série závodů začala v Assenu, při MS SBK, a pokračovala ve Švédsku - Karlskoga, kde celá závodní sezona 2006 zkončila.

Nepříjemností pro náš team, byla neúčast našeho hlavního technika přes elektroniku, což nám mnohé zkomplikovalo. Celý víkend, při nestálém počasí, nás provázely problémy s elektronikou, kdy pracné nastavení optimální palivové mapy a seřízení motoru, vypovědělo svoji službu. Zcela nevyspytatelná elektronika si s náma pohrávala, a tak v 1. měřeném tréninku motor Yamaha utichl již po 3 kolech. V tak krátkém čase jsme dosáhly 23. startovní pozice, a 2. měř trénink na vodě, nás zařadil pro zpravení chuti, na 11. příčku. Po tréninku jsme náš stroj již nenastartovali. Po provedené kontrole, a výměně mnoha součástek, zapalování, senzorů, čidel, relátek a vlastního svazku elektriky, strejně závada nebyla odstraněna. Po odpojení Power comandieru se zdálo, že je vše v pořádku, a tak jsme stroj připravili do závodu. Před starem jsme dle zvyku chtěli ohřát motor, ale motor vůbec nenaskočil. Zoufalí, nad vzniklou situaci, jsme do startu vlastního závodu závadu neodhalili.
Do pozdního večera jsme zkoumali celou instalaci, kontrolovali všechny prvky celku proměřením, a nakonec byl vadný modul, pro seřizování předstihu, v různých režimech. Je to zalitá krabička, do které nikdo nevidí, a ta nás připravila o závody, ve skvělém prostředí a atmosféře.
Se zcela standartním provedením el. instalace, jsme pokračovali přímo z Assenu na závěrečný podnik seriálu MS sidecar, do Švédska. Karlskoga - to byl okruh v kalendáři celoročně označený otazníkem, zda-li vůbec vyhovuje. Již při prvním seznámení s okruhem, na skútru, se nám zdál okruh zcela zvláštní, nerovný povrch, úzký tak na motokáry, a představa předjíždění na této závodní dráze, zcela nemožná. Vyčkali jsme do pátečního volného tréninku, jaké budou dojmy z pozice posádky, umístěné 6 cm nad zemí. Pocity katastrofální, téměř všech posádek, vyústily do situace, kdy min. polovina jezdců odmítla na této trati jet závod MS. Po tomto tréninku tyto posádky opustily okruh, a odjeli, a sjejich názorem o neregulérnosti, jsme se ztotožňovali i my. Ti, kteří zůstali, si přišli k bodům, které je posunuly v pořadí výš, ale aby závody MS jelo cca 10 posádek, to jsme ještě nezažili. O regulérnosti, v takovýchto podmínkách, nelze hovořit, a tak ten závěr sezony byl opravdu zvláštní,nedůstojný, a za všechny prachy.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist