Rozhovor s Valentino Rossim

Dnešní tisková zpráva Yamaha Racing obsahovala zajímavý rozhovor s Valentino Rossi, který byl pořízen v předvečer jeho prvního testování s motocyklem Yamaha YZR M1.

Nový jezdec Yamahy Valentino Rossi se připravuje na své první testování motocyklu YZR-M1
Italský světový mistr přehodí poprvé svou nohu přes jeho nový motocykl zítra (sobota), ale již dnes našel čas odpovědět na několik otázek pro své fanoušky po celém světě.
Co čekáte od své první jízdy na motocyklu Yamaha M1?
Je to již dlouhá doba, co jsem jel naposledy na motocyklu - víc než dva měsíce. Všechno je kompletně nové, takže téměř začínám od nuly. Budu potřebovat celý den, abych si opět zvykl na jízdu na motocyklu, abych zjistil rychlost a brždění. Motocykl bude odlišný od toho, který jsem znal.
Jak velká výhoda je to, že jste vzal část svého bývalého týmu k Yamaze?
Je to velká, velká výhoda, protože oni vědí, jak těžké bude najít a porozumět nastavení tohoto pro ně nového motocyklu. Tento tým lidí mě zná velmi dobře, protože jsme byli spolu poslední čtyři roky a nyní jsme nejlepší tým na světě.
V minulosti jste měl vždy rok na cvičení a poté jste další rok vyhrál mistrovství světa. Váš technický šéf Jerry Burgess říkal, že nyní můžete již vyhrát i tento rok. Jak to vidíte vy?
Není to pro mě ještě zcela jasné, ještě jsem nejel na tomto motocyklu. Vyhrát šampionát hned v prvním roce bude těžké. Potřebujeme čas, abychom se stali konkurenceschopní a začali vyhrávat závody. Vše budu směřovat abych na špičkové úrobvni byl okolo poloviny sezóny a poté se pokusím vyhrát i nějaký závod.
Kdo bude znamenat tento rok největší hrozbu?
Pokud se podívám na minulou sezónu, tak to bude Biaggi, Gibernau a také Hayden. Hodně rychlý bude na Ducati Capirossi.
Dal jste si nějaký cíl pro zítřejší test, nebo nějaký cíl pro celé tři dny testování?
Cíl pro tyto tři dny je porozumět motocyklu a odevzdat technikům co možná nejvíce informací, které předejdou problémům, jenž by mohly přijít.
Jaké jsou vaše dojmy z Yamahy M1, proti které jste poslední dva roky závodil?
V roce 2002 byla Yamaha víceméně na stejné úrovni jako Honda, v některých bodech dokonce lepší, v některých naopak horší. Ale v zimě minulého roku, mezi roky 2002 a 2003, udělala Honda obrovský krok kupředu a vypadalo to, jakoby Yamaha nemohla tomuto zlepšení odpovědět.
Máte rád Sepang jako závodní kruh, ale dokážete ho ohodnotit také jako testovací dráhu? Dá vám tento okruh celkově dobrý dojem pro test Yamahy M1? Toto je jeden z nejlepších okruhu na celém světě, protože jsou zde všechny druhy zatáček - od ostrých vlásenek k dlouhým, rychlým zatáčkám. Okruh je velmi široký s dobrým povrchem a je jednou z nejlepších testovacích drah.
Co rozhodlo pro vaší volbu přestoupit k Yamaze v roce 2004 namísto jiných továren?
Zaprvé, protože Yamaha je v této době druhá největší továrna v MotoGP. Za druhé, protože když jsem s nimi mluvil, měl jsem z jednání dobrý pocit.
Jak konkurenceschopný budete dle vašeho očekávání při prvním závodě ve Welkomu v dubnu?
To bude záviset na to, jak proběhne testovací program a jak rychle bude možno vyrobit případné modifikace. Až poté uvidíme. Určitě tam nevyhraju, ale doufám, že nebudu hodně vzadu.
Pokud tento rok nedokážete zvítězit s motocyklem Yamaha M1 v žádném závodě, myslíte že to ukáže, že je technologie důležitější než jezdec?
Ano
Eddie Lawson byl posledním jezdcem, který úspěšně změnil továrnu v nejprestižnější třídě. Co byla vaše motivace přestoupit k jiné továrně?
Nebylo tam nic podstatného. Bylo to jen proto, že u mě skončila motivace závodit pro Hondu. Vyhrál jsem třikrát v řadě Mistra Světa, zvítězil jsem na mých oblíbených okruzích i na těch nejméně oblíbených a také za všech možných povětrnostních podmínek - co tedy učinit více?
Co si o vašem přestupu k Yamaze myslí vaši italští fanoušci?
Věří mi
Upřednostňujete nebýt v roli favorita a posléze překvapivě vyhrát?
Nevadí mi být favoritem. Byl jsem jim v minulosti, ale problémy začaly, pokud jsem ztratil nějakou Grand Prix. Pokud jsem skončil druhý, bylo to, protože jsem špatně jezdil nebo protože jsem dělal velké chyby. Jenže tohle nebyl vždy ten důvod. Pokud dokončíte závod na druhém nebo třetím místě ve třídě MotoGP za této úrovně, tak je to normální.
Chybí vám dvoutaktní motocykly 500 ccm?
Ano, vždy
Proč?
Jízda na 500 ccm byla vždy velká legrace. S takto velkou sílou jsou však i tyto motocykly nyní dobré.
Co si myslíte o zítřku?
Jsem opravdu velmi vzrušený. Čekal jsem na tento den dva měsíce. Zítra to pro mě nebude práce, jsem tím hodně vzrušený.

Rozhovor a autor fotografii - tisková zpráva Yamaha Racing.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist