Rozhovor s Jirkou Kadeřábkem

Wlada39 (nebo 1.3.9 - pokaždé to změní:-))) navštívil naší mladou naději čtyřtaktních motocyklů a dal se s ním do řeči. Z jejich povídání vznikl tento rozhovor, který vám nyní Wlada předkládá.

Jiří Kadeřábek - Nadějný mladý talent ze čtyřtaktů….!!!
(ptal se Wlada39) Do kolotoče závodů supersportů naskočil jako žák deváté třídy základní školy, byla mu udělena výjimka, neboť se v roce předchozím stal mistrem republiky ve třídě 125 Sport. V září oslavil teprve šestnácté narozeniny, dal si k nim o dva týdny později pěkný dárek, dojel v závěrečném podniku našeho národního mistrovství na třetí pozici a završil tak slibnou sezónu. Takže mě napadlo Jirku vyzpovídat a zjistit nějaké informace o něm. Narozen: 3. září 1986 v Praze
Bydliště: Praha
Stav: svobodný
Výška: 178 cm
Váha: 62 kg
Barva očí: hnědozelená
Barva vlasů: hnědá
Přezdívka: Tu mi zapřel, že už mu prý tak táta neříká, ale najdete ji na zadní straně jeho kombinézy, tak se pozorně dívejteJ
Oblíbené jídlo: Špagety
Oblíbený nápoj: pomerančový džus, později nechtěně prozradil že i pivo
Místo na dovolenou: Francie
Nejlepší okamžik kariéry: 14. místo při jeho premiéře v ME na našem okruhu v Mostě
Nejhorší okamžik kariéry: zlomenina ruky při závodě v Maďarsku (2001)
Jezdecký vzor: Wayne Rainey, Mick Doohan
Oblíbená trať: Brno
Trať kterou nesnáší: Hungaroring
Motocykl: má doma zakázaný
Hudba kterou poslouchá: vše kromě dechovek a country Tak Jirko, jakpak to vše začalo?
Chtěl jsem jezdit motokros, to mi táta zakázal, protože v mládí krosky jezdil taky a měl vážný úraz, přerazil při pádu kolenem strom, a tak jsem měl smůlu. Pak jsem se díky rodině Pešků dostal do Bráníka na minibiky a už to jelo…. Táta si sice myslel že si párkrát namelu a skončím, já opravdu pořád padal, ale to mě hnalo dál. Týden na to už jsem jel závod a dojel třetí, takže toto byl můj začátek s motorkami.
Ještě předloni jsi jezdil třídu 125 Sport, co tě přivedlo zrovna k supersportům?
V roce 2001 jsem to nejdřív zkoušel na ostré stopětadvacítce, ale hned při prvním závodě v Maďarsku jsem měl pád a zlomil si ruku. Když jsem se zotavil, tak jsem se vrátil zpět k "prodakšnům", to byl třetí závod roku a do konce sezony jsem stačil čtyřikrát vyhrát a být jednou druhý a třetí. Na konci roku pak přišlo rozhodování co bude dál, třídu 125 jsem po tom pádu už ani jet nechtěl, dvěstěpadesátky byly na nás příliš finančně náročné, jet znova 125 Sport bylo zbytečné, takže jsem se rozhodoval mezi supersporty a volnou třídou od 250 ccm, usoudil jsem že tam by to bylo docela nebezpečný a zakotvil v supersportech.
Jak se ti začínalo v takto ranném věku na čtyřtaktu?
Tak to byla síla, nebylo to zrovna jednoduché. Poprvé jsem okusil motorku na letišti, mechanik ji nakopnul a myslel si že už jsem na čtyřtaktu někdy seděl. Když jsem mu suše oznámil že nikdy v životě, tak se zděsil a okomentoval to slovy: "tak to bude síla mladej…."! Nebyl jsem zvyklý, a tohle už je úplně o něčem jiném, vůbec se to s dvoutaktem nedá srovnávat, například řazení, kvalty tam nahoru kopu aniž bych ubíral plyn……. Ale naštěstí jsem vše rychle zvládl.
A pak hned začala sezóna?
Jo jo, přesně tak, hned jsem jel na závod MR do Maďarska. Vyjel jsem na trať a zkoušel co to bude dělat, byla to hrozná zkouška, ale začal jsem se učit a doufal že se s mašinou rychle sžiju. Druhý maďarský závod mě ale poslal k zemi a to tak, že doslovně, v závodě jsem dvakrát spadnu, podruhé dokonce vzplála motorka, naštěstí ji traťáci včas uhasili a tak k velké újmě na materiálu nedošlo, v tu chvíli jsem si myslel že jsem skončil… bez motorky bych byl… víš kde. Táta, ten je při každém pádu na infarkt, když zjistí že jsem v pořádku a nemám zlámaný kosti, tak začne nadávat kvůli penězům a pro jistotu mi spočítá kolik tým ten můj pád stojí J.
Všimnul jsem si že tvoje časy, třeba při posledním klání v Brně se od začátku tréninku pohybují na maximu, nejezdíš moc volná kola, viď?
Já se snažím jet od začátku tréninku naplno, v týmu mě chválili že jedu a nemám výrazné výkyvy, třeba zezačátku, když bylo moje zlepšování na časech víc znatelné, tak jsem jel a postupně jsem kolo od kola ukrajoval vteřinu. Jsem rád, že šly časy během sezóny rychle dolů a ten můj pokrok je trochu vidět. ( myslím že v první sezóně SSP zajet v Brně 2:12 je víc než dobré….. pozn. autora)
Zhodnoť krátce sezónu….
Bylo to vše především o učení, do sezóny jsme šli s tím, že o výsledky zatím zase až tak moc nejde. Taky když jsme podepisovali smlouvu, s novým partnerem, stálo v ní že budu v celkové klasifikaci MR do dvacátého místa. Celkově jsem skončil šestý, což byl pro mě a tým úspěch nad očekávání dobrý. Jen škoda že mě při třetím závodě v Maďarsku srazil Polák Walaszewski, jel jsem kolem 4.-5. místa a bylo to nadějné, býval bych byl na konci ještě výš.
Jak ses cítil při evropském klání v Mostě?
Byly to hrozný nervy, měl jsem obavy že se ani nekvalifikuju, nechtěl jsem tam vůbec jezdit…. Mechanik mě k tomu ale dokopal se slovy :" potřebuješ zkušenosti, tak neblbni a jeď…" No a byly z toho dva bodíky za čtrnácté místo……
Co zimní příprava, někde jsem zaslechl že moc netrénuješJ..??
Určitě od Lukáše Peška, viď? On mě tahal do bazénu, ale zrovna jsem neměl čas…. Rozhodně trénuju jak to jen jde, chtěl jsem jezdit hodně na kole, ale nedávno mi ho ukradliL, takže plavu, hodně posiluju a jím abych přibral, jsem moc lehkej. Jel jsem třeba v Polsku v Poznani, tam je ta trať samej hrb a já na motorce poskakoval jak při motokrosu. Běhat bohužel nemůžu, mám problémy s dechem, nikdo neví co mi je, chodím pořád po doktorech ale marně. Jinak studuju prvním rokem SOU, obor Automechanik. Ve volném čase získávám praktické dovednosti u mého kamaráda Martina Turny ( jezdí MR 125Sport), pomáhám mu v dílně, motorky mám totiž strašně rád.
Jaké jsou vyhlídky do letošní sezóny?
V mistrovství republiky bych chtěl skončit do třetího místa, v "Evropě" bych chtěl stabilně jezdit na body a příležitostně pojedu v Německu, tam si však výsledky netroufám tipovat. Co se týká materiálního vybavení, budu mít kvůli ME dvě motorky, zůstali jsem u Yamahy, na závody MR budu používat loňský stroj a pro Evropu mám zcela nový stroj. Ten nám přišel těsně po novém roce. Jedná se o nový model Yamahy YZF R6, teda, myslím si to, viděl jsem ji jen rozebranou na díly, ale bude to takJ Oproti starému modelu klesla hmotnost o pět kilo, na 165kg.
A otázka na závěr, chtěl bys jet MS supersportů?
Rád bych, ale teď bude hlavně potřeba zajet dobře MR a ME, pak se teprve uvidí…. Ono je to ve čtyřtaktech docela problémové, ve stopětadvacítkách stačí "jen" být mistrem republiky a jet první pětku v Evropě, ale na supersportu kromě toho musíš ještě postavit vlastní tým který by s Tebou do toho světa šel, protože ani mistr nemá zdaleka nic jistého a tak třeba letošní mistr jde do světa s vlastním týmem a druhý a třetí v pořadí pojedou zase ME. Můj tým Rendita Realis Racing Team bude ochoten v případě dobrých výsledků do světa jít se mnou. Z jezdecké kariéry:
1996 Minibike 40 celkově 5. místo
1997 Minibike 40 celkově 2. místo
1998 Minibike 50 celkově 2. místo
startoval ještě ve třídě Minibike 40 2-krát vyhrál
1999 Minibike 50 MB50aut. celkově 2. místo, absolutně nejrychlejší jezdec všech ročníků
MB50 Evropa celkově 3. místo
V sezóně byl z 32 startů 20 krát na poleposition.
2000 Absolutně nejmladší účastník mistrovství republiky ve třídě Sportproduction125, celkově 4. místo
Cagiva Cup konečné 3. místo
2001 Při 1. závodě na maďarském Hungaroringu (třída 125GP)si přivodil frakturu pravé ruky, po operaci se rychle zotavil a nastoupil do třídy Sportproduction, vyhrál čtyřikrát v řadě, byl jednou druhý a třetí. Stal se Mistrem republiky.
2002 Nejmladší jezdec třídy supersport600, celkově šesté místo, byl jednou třetí, dvakrát čtvrtý, dvakrát sedmý a jednou devátý.
Startoval v Hořicích v závodě 300zatáček Gustava Havla, ve své třídě obsadil 6.místo Ještě trochu o firmě Rendita Realis:
Ta se totiž stala pro letošní rok promotérem našeho národního mistrovství a tak Jirkův otec Jiří Kadeřábek senior bude nejen manažerem závodního týmu, ale také bude organizovat závody. Bavili jsme se o mediích, zpravodajství z MR bude jako již klasicky v pořadu Svět motorů na ČT2, také na programu Galaxie Sport. Slyšel jsem o jednání s jistou komerční televizí, její šéfredaktor sportu však na nabídku aby uveřejnil informace ze závodů v některém z pořadů odpověděl že jej to nezajímá. (Aby taky jo, když už i ty jejich příšerné záznamy z MS nenechají ani dojet až do konce a usekávají je těsně před projetím cílem a to prosím v rozhodujícím závodě sezóny).
Věřme že se seriál závodů dostal do dobrých rukou a držme pořadatelům a všem co se o něj starají palce!!!! Rozhovor s Jirkou Kadeřábkem provedl a článek zpracoval WLADA39

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist