Rozhovor s Jiřím Brožem

V následujícím článku naleznete rozhovor se třetím jezdec lonského MČR třídy Supersport a vítězem Volné třídy do 600 ccm ze stejného roku.

JIŘÍ BROŽ:
datum narození: 18. 02. 1980
místo narození: Pardubice
bydliště: Pravy , okr. Pardubice
povolání: podnikatel v autodopravě, zámečnictví a montážích regálových systémů.
barva vlasů: zrzavá
barva očí: modro-zelená
výška: 178 cm
váha: 77 kg
záliby: motorky, fotbal, hokej, lyžování, bowling
nejlepší okamžik kariéry: vítězství na A1-Ringu
nejhorší okamžik kariéry: Most 24, 8, 2003
Oblíbené:
okruhy: Hořice, Brno, A1-Ring
motocykl: Kawasaki ZX6RR
automobil: BMW 320
oblíbené jídlo: Svíčková
oblíbená hudba: John Bon Jovi, Kabát, Metallica
oblíbený film: na sledování televize mi už moc času nezbývá
oblíbené číslo: 66
oblíbená barva: Zelená :-)
Statistika kariéry:
2002 - Volná třída - 5. místo
2002 - Supersport - 11. místo
2003 - Volná do 600 - 1. místo
2003 - Supersport - 3. místo
2003 - AA Cup Supersport - 15. místo
--------------------------------------------------------
Kdo tě přivedl k motocyklovým závodům?
Kdysi jsem si v časopise přečetl rozhovor s jedním jezdcem Supersportů. Zaujalo mě to a o dva týdny později jsem vyrazil na své Yamaze GTS na Yamaha den v Brně. Objel jsem deset okruhů a bylo jasno. GTS šla do bazaru a já si koupil za 60 000,- Hondu CBR 900 RR (r.v. 95) „plně připravenou na závody“ (jak tvrdil majitel).
Jaké byly tvé silniční začátky?
Můj první závod se měl konat na Masarykově okruhu v Brně. Trening 2,25,00 a tím pro mě tento závod skončil, protože komisaři nebyli z mého motocyklu nadšeni tak jako já a do kvalifikace jsem tudíž nebyl pro „drobné“ nedostatky na stroji připuštěn. Přes zimu jsem vše dohnal a na jaře jsem vyrazil na Hungaroring. V konkurenci 48 jezdců jsem se kvalifikoval na 25. místě a v závodě skončil na 15. místě (Volná třída). Potom jsem dojel sedmý v Hořicích a za týden kupoval od Ládi Ešnera Kawasaki ZX6R r.v. 99.
Do sezóny 2003 si doslova vtrhl skvělými výsledky, jak na tuto sezónu vzpomínáš?
Byla to sezóna ve které mě téměř vše vyšlo. Vyhrál jsem volnou třídu a v Supersportech jsem byl třetí. Měl jsem ale také tři horší pády (Hořice, Hradec Králové, Most) ze kterých jsem naštěstí vyváznul bez zranění. Za skvělými výsledky však stojí také vynikající spolupráce s partnery týmu (Moto Havrda, Top Centrum Lázně Bohdaneč, MTS Group, M-Design).
Ve třídě „Volná do 600“ si v roce 2003 poznal pouze stupně vítězů, ze šesti závodů si čtyři vyhrál a dvakrát si byl druhý. Kde vidíš své obrovské zlepšení oproti roku 2002?
V sezóně 2003 jsme správně vsadili na Kawasaki ZX6RR model 03 a tenhle motocykl fungoval skvěle. Nebylo to však tak jednoduché, jak to z výsledků vypadá. Celou sezónu se na mě tlačil Mára Hetych a o celkovém vítězi volné třídy se rozhodlo až v posledním závodě.
Obrovské zlepšení si zaznamenal také v mistrovských Supersportech, jak vzpomínáš na tuto část tvé sezóny 2003?
Zpočátku jsem se pouze seznamoval s novým motocyklem, protože byl dodělán týden před začátkem sezóny. Ale časem jsem se s novou Kawou dokonale sžil a pak přišli i úspěchy na A1-Ringu a Pananoaringu.
Před posledním závodem v Mostě si dokonce vévodil celkové klasifikaci Supersportů, s jakým cílem si tedy přijížděl k tomuto poslednímu závodu?
Cíl byl jasný. Díky polovičnímu bodování na A1 Ringu jsem měl místo 18 bodů náskoku na mistrovského Fritzscheho náskok pouze 5,5 bodu a tak jsem na mistrovský titul musel dojet nejhůře druhý. Celý víkend se nám ale nedařilo. V pátek odešel chladič a tak jsem jezdil až kvalifikace v kterých jsem byl jen sedmý.
Závod nakonec pro tebe skončil pádem již v prvním kole. Celá záležitost měla posléze v boxech dramatickou dohru. Co se vlastně stalo v tom prvním kole?
Odstartoval jsem na sedmém místě, ale v druhé zatáčce jsem byl již čtvrtý, za vracákem jsem špatně zařadil a dva jezdci mě předjeli (Ježek a Hettych). Pod Matadorkou jsem předjížděl Ježka, dostali jsme se do kontaktu a já spadl, Jěžek to ustál, ale můj letící motocykl ho podruhé zasáhl a on spadl také. To co se poté odehrálo v našem boxu je nyní již věcí policie a na tyto stránky to jistě nepatří.
Přišel si tedy v posledním závodě o domácí titul, zažil si však v roce 2003 i své první vítězství v mistrovské třídě Supersport. Jak vzpomínáš na rakouský A-1 Ring?
Bylo to dost těžké, protože do kvalifikací jsme všichni vyjeli bez tréninků. Navíc jsem v pátek spadl na skůtru (chtěl jsem toho po něm asi moc) a chodil jsem dvakrát denně na převazy všech čtyř končetin. Povedlo se mi ale vyhrát obě dvě kvalifikace (MMČR, AACUP 12místo). V závodě jsem se pohyboval mezi 6. až 13. místem a nakonec skončil na osmé pozici (1.v MMČR) když další Čech byl až čtrnáctý.
V roce 2003 si také poprvé nastoupil na evropské kolbiště, když si absolvoval závod ME na Hungaroringu. Jak vzpomínáš na ony těžko vydřené dva body?
Z patnáctého místa na startovním roštu jsem se po startu propadl až na 22 pozici. Postupně jsem se probíjel na čtrnácté místo a když jsem v patnáctém kole ztrácel na jedenáctého Fritzscheho asi 3 sekundy, věřil jsem v ještě lepší umístění. Dvě kola před koncem závodu mě začal odcházet motor a 100 metrů za cílem byl KO.
I přesto jsem byl s celkovým čtrnáctým místem velmi spokojen.
Co připravuješ na příští sezónu za materiál?
V nové sezóně zůstanu věrný Kawasaki, pouze vyměním model 03 za 04. Horší je to s výběrem pneumatik kde stále váhám.
Jaké šampionáty se chystáš v roce 2004 absolvovat?
Každopádně Český mistrák, některé závody AA Cupu, a co nejvíce závodů mistrovství Evropy (podle financí).
Určitě se také ukážu na volném závodě v Hořicích.
Přejděme nyní ke světovému šampionátu Supersportů, sleduješ ho? Co říkáš na jízdu těch nejlepších a na opakující se nadvládu týmu Ten Kate?
TEN-KATE loni vládl MS Supersportů takže jsem zvědav, jak se Vermeulen popere s novou Hondou v WSBK.
Loni jsem fandil hlavně Kawasaki, ale tam bylo těch úspěchů opravdu málo jak v SSP, SBK tak i v Moto GP.
Sleduješ určitě i jiné šampionáty se světovou příchutí, máš v nich nějaké své favority?
Nemám žádné favority, ale velice se těším (jako mnoho dalších diváků) na výkon Rossiho na Yamaze.
Máš nějaký svůj vzor?
Mick Doohan
Po sezóně 2003 si se oženil, takže uplynulý rok měl pro tebe jen samé pozitiva, našly by se i nějaké negativní věci?
Prožil jsem super sezónu, jediným negativem byl již zmíněný konflikt v Mostě.
Co volné chvíle, jak je trávíš?
Moc volného času nemám, ale pokud nějaký mám, trávím ho doma s manželkou, nebo se věnuji sportu.
Určitě si již zahájil zimní přípravu na rok 2004, jak probíhá?
Zatím se připravuji pouze v posilovně.
Chystáš se na nějaké testování? Kdy a kam?
Momentálně není motocykl, takže nic neplánujeme, ale chtěl bych něco uskutečnit.
Závěrem rozhovoru dvě klasické otázky: Jaký byl pro tebe nejlepší závod roku 2003 a proč?
A1-Ring 1. vítězství v mistrovství republiky.
Jaký byl pro tebe nejhorší závod roku 2003 a proč?
Most 24, 8, 2003 (no comment)
Hodně štěstí do roku 2004 a mnoho sportovních, ale i soukromých úspěchů. Děkuji za rozhovor. Foto: wladafotos.wz.cz a Racing

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist