Proton jediný s pětistovkou

Tým Proton KR nabídne divákům mo?ná historicky poslední pohled na motocykl s dvoutaktním motorem o obsahu 500 ccm.

Jediným týmem, který k prvnímu závodu nasadí loňské modely dvoutaktních strojů o obsahu 500 ccm je britský tým Proton KR jen pro své jezdce Jeremy McWilliamse a Nobuatsu Aokiho připravil na úvodní závod tříválcové stroje Proton KR3 zatímco nedávno představený čtyřtaktní pětiválec zůstal doma v Británii. Dle posledních zpráv z Japonska by však nemusel být tento stroj pro jezdce týmu Proton KR nevýhoda. Pokud bude pršet, může být právě lehký dvoutaktní stroj učiněnou bombou, která bude čekat na své odpálení.
Stejně je to zklamání jet na starém motocyklu, když jsem se těšil na nový stroj, připustil severoirský jezdec Jeramy McWilliams. Čtyřtakty mají na rovných úsecích opravdu o hodně větší rychlost. Ačkoliv jsme je v loňském roce někdy v zatáčkách poráželi, na rovinkách byly vždy rychlejší. Vezmu li to z té světlejší stránky je důležité, že jsme zde. Nikdy nevíte co by se mohlo stát pokud bude pršet nebo pokud se počasí změní během závodu", vysvětluje McWilliams.
Druhý jezdec týmu, japonský pilot Nobu Aoki se představí na domácí půdě a před množstvím svých přátel. "Jsem si jistý, že pokud bude sucho, bude závod velmi těžký. Minulý rok jsem měl několik výsledků, která nepřekvapily pouze mě, ale i mnoho ostatních lidí. Proto nikdy neříkám, že tam není žádná šance, pojedu jak nejlépe umím a uvidím co se stane", říká Aoki.
Zajímavě bere nasazení dvoutaktních motocyklů vlastník týmu Kanny Roberts sen., který mimo jiné říká, že dají šanci lidem vidět naposledy závodit dvoutaktní pětistovky. "Vždy jsme věděli, že na první závod je šance nasadit dvoutaktní stroj. Nenasadíme čtyřtakt do doby než si budeme jistí, že je bezpečný a připravený na závody", upřesňuje dále Roberts. "Nevylučuji však, že již na druhý závod nasadíme čtyřtakt. Náš projekt měl ostrý časový plán. V této době jsme v tomto plánu trochu pozadu", říká Roberts jenž však stále věří, že ve Welkomu již všichni uvidí nový stroj Proton V5.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist