Laguna Seca - testy AMA

Na kalifornském okruhu Mazda Laguna Seca Raceway u města Monterey se konaly poslední oficiální testy před startem dalšího ročníku americké profesionální série AMA.

Na kalifornském okruhu Laguna Seca u města Montery se v tomto týdnu konaly testy motocyklů pro nadcházející sezónu šampionátu AMA Pro Racing.
Ještě než začaly samotné testy již se našel tým, který se sbalil a odcestoval domů. Tímto týmem byl tým Bruce Honda Transportation, jehož část okolo jezdce Marty Craggila se kvůli pilotovu nemocnému krku rozhodla raději ušetřit jezdcovo zdraví. Za nádherného počasí, bez jediného mráčku a s minimálním větrem se poté představili na okruhu jezdci všech vypsaných kategorií. První den byl však ukončen předčasně, když deset minut před vypršením času havaroval v obávané, ale jezdci zbožňované Vývrtce tovární jezdec Yamahy Jamie Hacking. Hackinga později viděli všichni bez zranění vyšlapovat po paddocku.
Druhý den narušila dopolední deštivá sprcha a tak dalšími týmy, které se sbalily byly týmy Yoshimura Suzuki a Attack Suzuki v čele s Jasonem Pridmorem, který se domníval, že již pršet nepřestane. Ostatní jezdci se celé dopoledne sháněli po mokrých pneumatikách. Nakonec pršet přestalo a tak se mohlo opět testovat jak jen to šlo.
Velmi dobře pojal testování nového motocyklu Yamaha YZF R6 americký pilot dobře známí v našich končinách, tedy mladý Jason di Salvo, který tento zcela nový motocykl přirovnal povahovými vlastnostmi spíše než k čtyřtaktnímu motocyklu, motocyklu Yamaha TZ 250, se kterým absolvoval Jason několik posledních sezón jak v Evropě, tak v USA. “S Yamahou R6 jsem jezdil i na několika klubových podnicích v loňském roce. Model 02 vyžadoval abych plánoval najetí do zatáčky předem, s tímto modelem můžete dělat opravy i během projíždění zatáčky a ještě stále jste schopni umístnit stroj tam kam potřebujete. Motocykl je lepší než v předchozích letech“, říká Di Salvo jenž zároveň podotýká, že pokud s tímto motocyklem bude startovat na stejných okruhách jako vloni se strojem TZ 250, bude se stále zrychlovat. “Udělal jsem tady 1:30, ale nakonec jsem byl velmi překvapený, že Eric Bostrom dokázal s novou Kawasaki ZX-6RR zajet 1:28,9“, končí Di Salvo překvapeně.
Šťastný a usměvavý Eric Bostrom komentoval své snažení, které nakonec skončilo na fantastickém čase 1:27,1. Eric po celý den upřednostňoval jízdu na stroji ZX-6RR před superbikovým strojem ZX-7RR a to víc je tento čas cennější. “S dnešním výkonem jsem docela potěšený, když uvážím jak tento den začal. Vzhledem k podmínkám okruhu jsem spokojený i s dosaženým časem, jen při vjezdu do Vývrtky mě vždy trochu zasáhl silný vítr“, říkal eBoss.
Zajímavá situace byla viděná před třetí hodinou odpolední kdy začaly jezdci postupně opouštět své boxy. Bylo krátce po jedné hodině, když se na okruhu začaly objevovat první suchá místečka po vydatném lijáku. Netrpělivý jezdci továrny Kawasaki a Yamaha naskákali do svých automobilů a vydali se zazávodit si na okruh Laguna Seca. Jejich důvod tohoto počínání však nebil vzájemná rivalita, ale vysušení okruhu. Zprávy z Kalifornie dokonce říkají, že nejeden z těchto jezdců by se závoděním v automobilu mohl i živit.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist