Fantastický Michele Fabrizio

Italský mladík Michele Fabrizio během své cesty za desátým místem ve španělském Jerezu jezdil časy na jedno kolo srovnatelné i s fenomenálním Valentinem Rossim.

Vynikající úspěch dosáhl v Jerezu italský jezdec Michele Fabrizio, který v letošní sezóně startuje na motocyklu Harris WCM, který nepatří zrovna mezi lepší část strojového parku třídy MotoGP. Mladý jezdec z Říma dokázal zanechat za svými zády takové hvězdy, jakými jistě jsou Loris Capirossi či Norick Abe.
Celý víkend přitom začal velmi nešťastně, když mladý Ital nevyužil jedinou suchou jízdu, kterou byla páteční kvalifikace. Po zaváhání figurovalo jeho jméno v kolonce - Nekvalifikoval se. Výborným vystoupením v sobotní zmoklé části si však Fabrizio řekl o udělení výjimky, která ho v neděli dostala na start samotného závodu. Po zhasnutí červených světel vyrazil Fabrizio vstříc svému úspěchu, když do první zatáčky již najížděl před Kurtisem Robertsem na motocyklu Proton KR V5. Na konci druhého kola se za motocyklem Michele Fabrizia již objevila taková jména, jako jsou Makoto Tamada, John Hopkins, Alex Hofmann, Noric Abe a specialista na vodu Jeremy McWilliams, s nímž Fabrizio v následujících kolech svedl vyrovnaný souboj. V rámci tohoto souboje odsunuli oba jezdci za svá záda i Lorise Capirossiho. V osmém kole byl Fabrizio definitivně před McWilliamsem a jal se dostihnout Shinyu Nakana na továrním stroji Kawasaki. V tu dobu jezdil Fabrizio časy na jedno kolo rychlejší než například Carlos Checa na továrním stroji Yamaha. Riskantní jízda však ukázala svou odvrácenou tvář, Fabrizio se nečekaně objevil na zemi.
"Najednou se mi zablokovalo zadní kolo," vzpomíná na svůj nedělní pád Michele Fabrizio. "Najížděl jsem do zatáčky a najednou jsem byl na zemi. Zmáčkl jsem spojku, abych udržel motor v chodu a aby se motocykl neklouzal ještě dále. Maršálové mě pomohli nasednou na motocykl a tak jsem se co nejrychleji dostal zpět na dráhu."
Kdo si myslel, že Fabritzio byl poučen z riskantní jízdy, byl na omylu. Michele ztratil 25 sekund, ale zahájil další stíhací jízdu, které mu měla přinést první body ve třídě MotoGP. Klesl na pozici mimo světové body, s více jak desetisekundovou ztrátou na Alexe Hofmanna. Jenže Říman začal jezdit o dvě sekundy rychleji jak jezdci ze druhé desítky pořadí závodu a tak bylo opět pouze otázkou času, kdy se začne probíjet startovním polem, které bylo v tu dobu již chudší o některé hvězdy.
Ve dvacátém kole Fabrizio dojel a následně předjel nejen Němce Hofmnanna, ali i Japonce Aokiho. 23 kolo pak přineslo stejný počin v případě Lorise Capirossiho a Noricka Abeho, které Fabrizio předjel rozdílem třídy. Najednou se Ital objevil na desátém místě, které následně s přehledem kontroloval až do cíle závodu.
"Mimo problém se spojkou pracoval motocykl dokonale," doplnil Fabrizio v cíli závodu. "Měl jsem dobrou přilnavost pneumatik Dunlop a to mi hodně pomohlo. Udržoval jsem dobrý rytmus. Když jsem předjížděl tovární Ducati, musel jsem se hodně smát."
"WCM připravuje novou spojku a já doufám, že jí budeme moci vyzkoušet již v Le Mans," říkal po dlouhé době spokojený šéf týmu WCM pan Peter Clifford. "Víme, že nám povětrnostní podmínky dovolili zaznamenat tento neobvyklý výsledek. Michelu musím poděkovat za velkou práci. Můj velký dík také patří Francois Charlotovi, Matsu Melanderovi, Jez Wilsonovi a Sophie Bodson, kteří drží tento projekt, jenž prošel nejistou zimou, a kteří nyní sestavili tým pro tento rok."

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist