Ducati Desmosedici

Co to je za stroj, co má pod kapotou? Sice nikdo neprozradí detaily, ale něco se na veřejnost přece dostane. Stručný výpis z toho co se pustilo do světa najdete uvnitř článku.

Továrna Ducati letos zahajuje jednu ze svých největších výzev ve své historii, když se svým novým strojem Desmosedici nastoupí do závodů Moto Grand Prix třídy MotoGP. Jak vůbec motocykl Ducati Desmosedici vypadá? Pokusím se velmi stručně přiblížit tento stroj.
V první fázi vývoje bylo pochopitelně rozhodnutí o počtu válců, technici továrny Ducati chtěli vytvořit vynikající dvouválec, vytvořit prototyp stroje V-Twin nové generace, který by využil technických pravidel závodů třídy MotoGP v podobě výhody váhy oproti čtyř-pěti-šestiválcových motocyklů. Ovšem podrobné studie včetně modelových situací na počítačích ukázaly, že dvouválec by musel vyprodukovat obrovské množství síly (až okolo 220 k), aby splnil požadavky konkurenceschopnosti. Nakonec se továrna Ducati rozhodla pro čtyřválcový motor s tradiční konfigurací válců do “L“ vždy s dvěma válci vedle sebe a se zařazením ventilového systému Desmodromic. Motor byl pojmenován Desmosedici kvůli jeho šestnácti ventilům (Sedici – hovorový výraz pro zhruba šestnáctiletého Itala) a kvůli provozovanému systému Desmo.
Rozdělení hlav válců v devadesátistupňové konfiguraci “L“ poskytlo správnou motorovou rovnováhu, základní logiku motoru, který točí přes 16 000 ot/m. s minimálním chvěním a zároveň dobrým koeficientem účinnosti a spolehlivosti. Motor Desmosedici je vybaven vstřikovacím palivovým systémem Magneti Marelli CPU, který zkombinoval maximální výkon s optimální spotřebou pohonných hmot.
Zatímco ostatní výrobci zvolili pro své rámy motocyklů všudypřítomný hliník, vývojáři od Ducati opět postavili základ nového rámu na ocelových trubkách s roštovým typem podvozku. Toto pojetí rámu zabezpečuje vynikající tuhost celého podvozku.
V rámci předchozích smluv z třídy Superbike pokračuje továrna Ducati i v případě stroje Desmosedici s již osvědčenými a především zavedenými partnery, mezi kterými pochopitelně nemůžou chybět takový velikáni jako je Michelin či Ohlins.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist