Druhá garnitura

Vedle již notoricky známých střelců (Lukáše Peška, Karla Abrahama a Kuby Smrže) má naše malá, ale motorkami a motorkáři nabitá země dost dalších velmi kvalitních jezdců, kteří se letos představí v několika zajímavých světových, evropských či národních šampionátech. Na některé z nich se nyní posvítíme a podíváme se na to, co je v této sezóně čeká.

Ve třetím světovém šampionátu na okruzích (vedle klasické GP a WSBK), tedy vytrvalostním mistrovství světa Endurance, budeme mít i letos své želízko v ohni. Již od roku 2003 se tohoto šampionátu zúčastňuje slovenský tým Maco Moto Racing majitele a jezdce Martina Kuzmy. V předchozích sezónách se v tomto týmu představili také naši jezdci Jiří Dražďák a Marek Svoboda, od loňské sezóny je jeho členem nymburký pilot Tomáš Mikšovský.
Ten se v tomto týmu představí i v letošní sezóně, kdy pojede spolu s Martinem Kuzmou a Portugalcem Joao Fernandesem na stroji Yamaha YZF R1. Letos budou určitě chtít vylepšit loňské dvaadvacáté místo, když nejlépe dojeli na desátém místě při osmihodinovce v katarském Doha. Šampionát bude zahrnovat šest závodů, nejzajímavější budou určitě 24h v Le Mans, 24h Bol ďOr v Magny Cours a tradiční osmihodinovka v Suzuce. Soupeře bude mít Tomáš nadmíru zdatné. Jména jako Matthiew Lagrive, Steve Martin, Jason Pridmore, Luca Scassa nebo Warwick Nowland jistě netřeba fandům těchto závodů představovat.

Další významný šampionát, mnohými vnímaný jako mistrovství světa, je třída Superstock FIM Cup 1000, která je součástí seriálu WSBK. V litrových štocích se letos představí dva naši jezdci a to Michal Drobný a Matěj Smrž. Prvně jmenovaný je loňským republikovým vicemistrem v kategorii Superstock 600 a v letošní sezóně se bude ve světě spíše učit. Pojede v hradeckém týmu Intermoto Czech, což je záruka toho, že k učení si vybral ty nejlepší podmínky. To Mates Smrž už vloni dokazoval, že bezmála dvouletá pauza, způsobená zraněním na jeho rychlosti nezanechala žádné negativní stopy a co víc: přestal padat. Výsledkem bylo několik super závodů, jedno třetí místo a celkově dvanáctý post. Letos určitě myslí na Top ten, která by mu otvřela dveře do společnosti, kde by se setkal třeba i s Kubou. Pojede už tradičně v otcově týmu MS Racing, kde mu bude dělat kolegu Brit Liam Burrell.

Součástí WSBK je další štoková třída Superstock 600, která se jede jako mistrovství Evropy. I zde budeme mít dva zástupce, kteří se v této kategorii představili už vloni. Prvním z nich bude Michal Šembera, který pojede na Hondě CBR 600RR ve špičkovém týmu Hanspree IDS Ten Kate Honda, což je v podstatě juniorka mančaftu, za který jezdí například Carlos Checa, Kiyonari, Sofuoglu nebo Pitt. Druhým českým zástupcem bude Pražák Patrik Vostárek, jedoucí se stejným motocyklem v hradeckém týmu Intermoto Czech. Oba naši jezdci vloni celkem pravidelně bodovali, letos doufejme posunou své výsledky blíže první desítce.

V „přípravce“ budoucích světových šampionů, tedy v Red Bull Rookies Cupu budeme mít i v letošní sezóně svého pilota. Bude jím Jakub Kornfeil. Tento jezdec, který v dubnu oslaví patnácté narozeniny začínal v osmi letech motokrosem, přes supermoto se dostal k silničním závodům a je možné, že právě v něm máme jednu z největších nadějí tohoto sportu. To, že tento seriál vychovává skutečně špičkové jezdce, dokazují svými výsledky jeho odchovanci Bradley Smith nebo Scott Redding. Jakub se do vybrané společnosti probojoval velmi hustým sítem a už samotná účast v tomto seriálu je velký odrazový můstek ke skvělé kariéře.

Toto potvrzuje i loňský účastník Red Bull Cupu, Lukáš Šembera. I když ani on sám asi nemohl být zcela spokojen se svým loňským výsledkem, upoutal pozornost pana Matteoniho, v jehož týmu pojede kompletní španělský šampionát CEV 125 ccm s motocyklem značky Aprilia. Kromě španělského mistráku se chce Lukáš probojovat i do finále Mistrovství Evropy v Albacete, bude usilovat o divoké karty ve světovém šampionátu a pojede i mistovství ČR. Šéf týmu s ním však počítá také jako s náhradou za své jezdce, kteří jedou mistrovství světa GP 125. Že vám připadá tým Matteoni Racing nějak povědomý? No bodejť ne, vždyť za něj jezdil i Jarda Huleš!

Další významný národní šampionát je mezinárodní mistrovství Německa IDM. Také zde budeme mít již tradičně početné zastoupení. Ve tříde GP 125 pojedou s Hondou nováčci Ervín Krajčovič a Ladislav Chmelík, s Aprilií pak Karel Pešek. Supersporty pak Ondřej Ježek, který dal tomuto šampionátu přednost před evropskými štoky, dále Michal Filla (oba Kawasaki ZX-6R) a také Markéta Janáková, která bude startovat s motocyklem Suzuki GSX R600.
V nejprestižnějších superbicích se pak představí další trio českých zástupců ve složení Michal Javůrek, Petr Čermák (oba Suzuki GSX R1000) a Viktor Noss (Yamaha YZF R1). Fandové jistě vědí o kvalitě německého šampionátu, v superbicích se dá řici, že je to po britském mistrovství nejprestižnější národní mistrák. Naši borci se zde budou setkávat se jmény známými z mistrovství světa, jako je Teuchert, Kellner, Mekalu nebou Zaiser.
Seriál mistrovství Evropy byl v podstatě zrušen a o mistru starého kontinetu se rozhodne ve finálovém závodě v Albacete, kam se probojují nejúspěšnější jezdci z vybraných národních šampionátů, seriálu Alpe Adria a tzv. Evropského poháru. Alpe Adrie se zúčastní i například Václav Bittman, Jiří Fejta nebo Radek Rous. Nelze ale v současné době říci, který z našich jezdců bude účastníkem tohoto finále, tím spíše, že jezdec zde startující nesmí být starší 23 let, což je už bohužel případ všech tří uvedených pilotů.

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist