Dozvuky z Jerezu

V oficielnich prohlasenich jednotlivych tymu to po testech v Jerezu vypadalo, ze je vsechno natreno na ruzovo, ale predevsim u jezdcu Hondy ve tride Moto GP to primo vre.

Dozvuky z Jerezu
Moto GP
Tvrda kritika do vlastnich rad. Texasky jezdec Colin Edwards se neprilis lichotive vyjadril po testech v Jerezu o politice Hondy. "Rossi byl pri vyvoji novych komponentu a jejich posouzeni velmi exantni a precizni. Nyni se musi HRC spolehnout na posudek jezdcu Repsolu Haydena, Barrose a testovaciho pilota Ukawy. Pro tyto tri bude velmi tezke, natocit japonske techniky spravnym smerem. Bez Valentina zustane vice otevrenych otazek, jak drive !", dodava Edwards, ktery nechtel na verejnosti otevrene pochybovat o usudcich Japonce Tohry Ukawy...!!!
To Jeremy Burgess byl daleko tvrdsi a doslova rekl: "Ze HRC duveruje jezdci, jako je Ukawa, je vtip. A Barros, tak ten mi pripada trochu jako blazen, kdyz ma vyvijet nejaky motocykl - viz vloni Yamahu."
A Max Biaggi take pridal sve polinko do ohne: "Jsem nastvany. Honda se musi probudit! Nevim vlastne, co k tomu rici. Mohl bych samozrejme odpovedet, ze je vsechno okay. Neni prece mozne dostat nove dily dva tydny pred zahajenim sezony a podelit jimi tymy. Celou zimu jsme jezdili s motocykly technickeho stavu 2003 a nyni musime resit na poslednich dvou testech uplne nove problemy. Nac tedy byla cela testovaci zima? To jsem jeste nezazil, minimalne u tymu, ktery ma ambice vitezit. Honda sice vyrukovala s novymi dily, ale mechanikum nerekla ani slovo, jak se s nimi ma dale zachazet. Musime prece dostat nejaky navod, jak dokazeme dat cely setup dohromady. HRC se o to pokousela s celym zavodnim oddelenim dva mesice a soukrome tymy to maji dokazat behem dvou dnu ! Japonci nam musi pomoc !", vykladal po Jerezu vzrusene Biaggi, ktery jeste po testech v zamori patril k favoritum celeho mistrovstvi sveta.
Ve Welkomu bez Kurtise Robertse ? Dle manazera tymu Proton, Chucka Akslanda, nastoupi ve Welkomu americky jezdec k treninkovym jizdam, ale pokud se nebude citit na 100% fit, tak k zavodu nenastoupi. Proton zazil v Jerezu opet klasicke problemy, ktere okomentoval japonsky pilot Nobu Aoki nasledovne: "Plynova rukojet zustala nekolikrate zaseknuta, my jsme nechteli riskovat, ze se to stane pri plne jizde a tak po absolvovani teprve 16 kol byl konec testu." Mimochodem, Proton podepsal smlouvu s Dunlopem a bude tak jedinym oficielnim tymem, ktery pojede v kralovske kubature tyto pneu, ktere ale napriklad ve dvestepadesatkach nemaji konkurenci.
Trida 250 ccm
West doufa v mokre zavody. Australsky pilot Anthony West se dlouho drzel v Jerezu na druhem miste, nakonec skoncil se sestym nejlepsim casem. (Chybeli ovsem ctyri tovarni jezdci Aprilie, testovali na behem tydne v Mugellu s vysledkem: 1. Porto 1:53,5
2. De Angelis 1:54,4
3. Poggiali 1:54,6
"Proti tovarnim jezdcum to mame tezke, a ja bych chtel take na suchu zajet dobry vysledek, ale zrejme musim doufat take letos na dest.", rika vitez z mokreho Assenu 2003.
Lonsky vicemistr sveta Roberto Rolfo zatim zustal ponekud za ocekavanymi vysledky. "Letosni ram Hondy je mensi, nez ten lonsky a ja stale nemohu najit tu spravnou pozici na motocyklu. Ale jinak dohnala Honda italskou Aprilii, aspon tovarni motor je ve vsech ukazatelich lepsi, nez ten lonsky. Chybi nam uz pouze trochu maximalni rychlosti, pak budeme srovnatelni s Aprilii."
Randy de Puinet je dle vsech vysledku testu jasnym favoritem mistrovstvi sveta. " Ve tride 125 ccm jsem jezdil vicemene pro radost, nyni jsem poznal, ze musim pracovat profesionalne a to mi pochoptelne umoznil tym Safilo a take tovarni Aprilia. Zazijeme jiste hodne vitezu a mistrem sveta muze byt kazdy, kdo sedla tovarni motocykl."
Dark Dog nyni sponzoruje Stigefelta. Firma Dark Dog rozsiruje sve pusobeni ve Skandinavii take na Svedsko a tak mel sympaticky "Stiggy" stesti, nebot se dlouho vahalo v tymu Aprilia Germany, kdo ho nahradi, pokud nezaplati svedsky jezdec sponzorske penize. "Dark Dog prijde v Anderstorpu na pulty koncem dubna a soucasti reklamy bude nastesti i motocyklovy tym, jinak bych letos Grand Prix urcite nejezdil."
Trida 125 ccm
Za dva roky vystridal pet tymu. Kdo, no prece lonsky vitez GP Australie, Ital Andrea Ballerini. V poslednich sezonach vzdy lepil pouze "uprazdnenou diru" v nekterem tymu. Letos sedla od zacatku sezony tovarni stroj Aprilia v tymu Sterilgarda a ke svemu 33. mistu v Jerezu se vyjadril nasledovne: "Nechtel jsem spadnout, vzdyt rovnou odsud leti motorky do Jizni Afriky a poslat tam "nejaky srot", by nemelo vubec vyznam."
Ital Giampiero Sacchi, generalni manazer Derbi a Gilery se diva velmi optimisticky do nove sezony. "Hodne jsme zmenili na motorech. Take seftechnik Olivier Liegeois uz nebyl v Jerezu, nebot jsme si prerozdelili ulohy. Predevsim mlady Fabrizio Lai prekvapil v Catalunyi druhym mistem, zatimco zkuseny Stefano Perugini jeste nedokaze jet s Gilerou na limitni hranici.", dodava muz, ktery byl u titulu Capirossiho v roce 1990, u Rossiho v roce 1997 a take osobni manazer Biaggiho v letech 1994 - 1995.
Zklamany Jenkner, teprve v patek v Mugellu jel Steve Jenkner poprve na novem motocyklu. A hned potom uz byl motocykl poslan do Afriky. Takze ze dvou dnu zbyl Nemci pouze jeden testovaci den. Krome toho jsem jezdil na starem motocyklu jeste jeden den v Barcelone. "A tak mou jedinou utechou je skutecnost, ze jsem v kopcich okolo Toscany trenoval kondici na kole a denne ujel az 120 km v horskem terenu. Pritom jsem diky treninku v tukovem metabolismu shodil dalsi dve kila. A take jsem se venoval treninku konzentrace na zavodni stres.", dodal tovarni jezdec italske znacky z Noale.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist