Další zlepšení Yamahy

Valentino Rossi posunul motocykl Yamaha YZR M1 o další krůček kupředu, ostatní jezdci této japonské továrny zaostali mírně za očekáváním.

Továrna Yamaha i její čtyři jezdci skončili včera test na okruhu Phillip Island v Austrálii, po kterém se vrátí všichni účastníci testu do svých domovů, kde si užijí krátkého volna před dalším programem, který bude pokračovat třídenním testováním ve španělské Barceloně, a to ve dnech 9. – 11. března.
Během testování v Austrálii navázali jezdci továrny Yamaha na svou práci, kterou započali testováním na malajsijském okruhu Sepang. Valentino Rossi, jezdec týmu Gauloises Fortuna Yamaha, zvládnul během posledního dne testování absolvovat jeden simulovaný závod na 25 kol, zatímco jeho týmový kolega Carlos Checa. Mladý italský jezdec Marco Melandri dokázal absolvovat celkem 15 nepřetržitých kol, čímž potvrdil, že se pomalu doléčuje ze své nedávné operace ramene. Jeho kolega z týmu Fortuna Gauloises Tech 3, japonský jezdec Norick Abe, absolvoval poněkud nešťastný test a odjíždí domů poněkud zklamán.
Valentino Rossi
Jsem velmi spokojený. Tento test byl celkem dobrý, od doby, kdy jsme začali testovat, jsme se již dost zlepšili. Ještě potřebuji větší výkon motoru. V tuto dobu to je náročné jezdit s tímto motorem, musím jet příliš tvrdě. Dnes jsem absolvoval víc jak 25 nepřetržitých kol a motocykl již vypadal, že po ojetí pneumatik pracuje docela dobře a to je velmi důležité vědět. V ideálním případě budu mít pro příští test větší výkon motoru. Yamaha pracuje velmi těžce, ale především rychle, jsem si jistý, že v této cestě můžeme pokračovat.
Carlos Checa
Dnes to nebylo velké zlepšení. Zkoušel jsem různé věci, ale nemohl jsem nalézt ten správný způsob, jak se zlepšit o tu jednu sekundu, kterou zřejmě potřebuji. Myslím si, že nám něco chybí, možná jsem učinil příliš mnoho změn. Budu to muset příště odstranit. Musím se lepšit minimálně o půl sekundy a to bude i můj cíl pro příští testování.
Marco Melandri
Dnes ráno jsem se pokusil o závodní simulaci, ale po 15. kolech se dostavil problém se zadní pneumatikou a tak jsem musel zastavit. Během těchto tří dnů jsem se již cítil o mnoho lépe než v Sepangu. Mé rameno postupně sílí a tak jsem mohl zde na Phillip Islandu začít tvrdě pracovat. Až přijedu zpět do Itálie, musím opět začít se zvláštním výcvikovým programem, abych byl do začátku sezóny v bezvadném stavu. Testoval jsem 16,5“ přední pneumatiku a také jsem konečně dokončil práci s Magneti Marelli. Byl to pro mě velmi pozitivní test, nyní potřebuji trochu odpočinku.
Norick Abe
Jsem překvapený, že to zde pro mě nebylo dobré. Normálně mi jde testování celkem solidně, ale na tomto okruhu jsem havaroval. V roce 2002 jsem zde jezdil s M1 a havaroval jsem v první zatáčce, bylo to tehdy docela děsivé, highsided v rychlosti 200 km/h. Myslím si, že to je důvod, proč jsem si zde nebyl tolik jistý. Můj nejlepší čas nebyl dobrý. Ještě zde máme další třídenní testování, musím zde zajet dobrý čas. Udělali jsme mnoho změn, zřejmě příliš mnoho změn.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist