Bosso a informace z MSA

Bosso pro nás tentokrát připravil výběr nejen z Grand Prix, ale i z Mistrovství Světa Superbike a dalších motocyklových odvětví.

2x Insel Man - TT
* Tragicka nehoda Davida Jefferiese mela malem jeste dalsi nasledky. Nasledujici jezdec Jim Moodie na Triumphu rovnez havaroval, kdyz po havarii D.J. byla zavodni draha prehrazena telefonnim kabelem, do ktereho v plne rychlosti uz zminovany Jim Moodie a omotal si jeden z kabelu kolem krku !!! Byl poslan do nemocnice, nebot se malem uskrtil a nemohl proto spravne dychat...
* V kategorii Side na TT bylo v zavode nasledujici poradi:
1. Ian Bell - Neil Carpenter (DMR - Yamaha) 1.01.39
2. Nick Croew - Darren Hope (Ireson) 1.02.30
3. Steve Norbury - Andrew Smith (Shelbourne - Yamaha)
4. Andrew Laidlow - Patrick Farrance (Yamaha)
5. Tony Barker - Mark Hegarty (Yamaha)
6. Allan Schofield - Mark Cox (Yamaha)
A neco z Oscherslebenu - SUPERSPORT, SUPERSTOCK
* Opravdu tvrdy - na sebe !
Christoph Cogan na BKM Honde jel se tremi zlomenymi zebry sepnutymi korzetem. Toto zraneni si Francouz privodil pri svem padu behem treninku v Monze.
* Fujiwara v Suzuce na 8 hodinovce.
Druhy v prubeznem poradi Katsuaki Fujiwara by mel na 8 hodinovce v Suzuce pilotovat tovarni Suzuku GSX-R 1000.
* Tvrdsi chleba nez sam ocekaval.
Simone Sanna si predstavoval svuj prestup z GP do MS Supersporto urcite jednoduseji. Zatimco jeho krajan a take byvaly jezdec 125 ccm Gianluca Scalvini uz v MS - Supersport nepusobi a jezdi pouze italske mistrovstvi, tak Sanna stale bojuje nejen s novym motocyklem, ale i s novymi tratemi, jako je napriklad Oschersleben. "Chtel bych zde skoncit do 10. mista, byla by to vynikajici motivace pro Misano, kde jsme uz testovali" - rikal pred zavodem 7. muz lonskych 125 -tek. Behem zavodu vsak trojnasobny vitez GP spadl v prvnim kole v sikane.
* Brzy v Superbike ? - 2004 ?
Chris Vermeulen je jeden z nejvetsich kandidatu na tovarni smlouvu s Hondou, pokud se tovarna vrati oficielne pristi rok do MS. "Chris je v kazdem pripade dulezitym clankem naseho budovatelneho programu a byl by idealnim muzem pro tuto praci, ale nemohu predbihat rozhodnuti mych sefu", dodal k tomuto tematu Markus Schneider z Ten Kate Honda.
* Kuriozni problem, aneb pribiraji na obvodu.
Belgicky tym BKM resi jeden opravdu kuriozni problem a to: Na dlouhych rovinkach maji Dunlop pneu vzdy vetsi obvod kola, coz vysvetluje, proc je mereny Topspeed velmi nizky a oba dva jezdci se v techto merenych velicinach pohybuji v posledni tretine zavodniho pole !
* Diskvalifikace dle novych (a tvrdych) pravidel.
James Ellison a Enrique Rocamora doplatili na nerespektovani novych pravidel o maximalnim pouziti tri zavodnich sad pneu pro zavodni vikend. A jelikoz meli s sebou jeste uz objete pneu z Monzy, byli oba dva diskvalifikovani.
A neco z Oscherslebenu - SUPERBIKE
* Brzy do MS ?
Stefan Nebel, ktery jako host jel v Superstocich a ackoliv projel cilem jako druhy, byl po protestu Itala Vizziella diskvalifikovany za pouziti nedovolene kapotaze na sve Suzuce GSX-R 1000, planuje na pristi rok ucast v MS Superbike a sice ma od nemeckeho dovozce prislibenou Suzuki - Yoshimura s tovarnim Kitem a "tento motocykl suverene kraluje v Americe", dodava k tomu Nemec Nebel (22 let). "Po peti letech v IDM musim postoupit dale", je si Stefan vedom.
* Pouze jako zkusebni jizda.
Gregorio Lavilla (pilot Jock Skene), jeho sef Francis Batta (pilot Martin van Gils), Jürgen van Goorbergh (pilot Ian Philp) ci velky fanousek a zaroven sef Arai - Europa Olaf van Schijndel (pilot Chris Founds) to nejsou nove startovni posadky v Superside, to si pouze tito ctyri jmenovani nenechali ujit moznost svest se v zavodni "sajde". "Bylo to vzdy moje prani, je ale neuveritelne, jake zrychleni a jakou prilnavost maji tyto motorova vozidla", liboval si jezdec Alstare - Corona Suzuki tymu, Gregorio Lavilla.
* Dalsi starty nejsou vylouceny, minimalne do Laguny Seca.
Vynikajici vysledky novacka Vittoria Iannuzziho (2x osme misto!) na Suzuce znamenaji pro neho dalsi pravidelne moznosti startu v MS a to minimalne do Laguny Seca, ackoliv puvodne mel jeste startovat pouze v Misanu a v Imole. Neni ovsem vyloucena ani moznost startu az do konce sezony ve vesech zbyvajicich zavodech MS.
* Prilis brzy !?, anev vsechno chce svuj cas.
Spanel David Garcia, tymovy kolega Laconiho, se pokusil o neprilis uspesny a predevsim znacne uspechany navrat. Po svem tezkem zraneni ramene na Philip Islandu objel v Nemecku 2 kola, byl mu zmeren cas 2.14.883 a odebral se do mobilni kliniky, kde mu doporucili dalsi pauzu az do Silverstonu. "Bolesti byly neudrzitelne, navic mi chybi sila", konstatoval smutne exmistr Evropy 2001 ve 250 -kach.
* Jak dale Petronasi ?
Dvouleta smlouva mezi firmou Petronas a Suter - Racing Technology nebude prodlouzena, aneb ze stredu zavodniho pole do bezvyznamnosti. To je nadpis clanku o problemech mezi Eskilem Suterem a firmou Petronas. "Budou se jiste hledat dluznici, proc nejsou odpovidajici uspechy a ackoliv ma nyni motor o 10 PS vic, tak je o 10 km/h pomalejsi ! Neexistuje komunikace mezi Petronasem a mnou, dle meho nazoru uz Petronas nechce ! Motory se prehrivaji, ale za to ja odpovedny nejsem." - dodava byvaly jezdec GP, Svycar Eskil Suter.
A na zaver MotoGP.
* I petivalec by se kvalifikoval
Oficielni casy z testu Protonu KR5 sice nebyly vydany, ale dle komunike by se oba dva jezdci Jeremy McWilliams a Nobu Aoki bez problemu svymi casy z pondelniho testu v Le Mans kvalifikovali do nedelniho zavodu, to znamena, ze zajeli casy pod 1.37.00. Jen pro zajimavost J.McWilliams zajel na trivalci cas 1.36.7 a to mu stacilo na 12. misto. "Do Mugela vezmeme maximalne jeden trivalec pro kazdeho jezdce jako "zeleznou rezervu", nebot potrebujeme co nejvice dat o novych mtocyklech", rika Chuck Aksland.
* Harris - WCM testuje dale
Ackoliv zatim nesmel tym Harris - WCM ani k jednomu zavodu, tak stale pilne testuje. Naposled byl v Assenu, kde jezdci David de Gea a Chris Burns byli rychlejsi nez vloni tym Red Bull Yamaha s Garry McCoyem a John Hopkinsem. A take v Le Mans dosahl Spanel de Gea casem 1.38,91 lepsiho vysledku nez byla 22. startovni pozice Garry McCoye !!!
* Nebylo to poprve, to uz zazilo Brno v roce 1988
Tri spanelska prvenstvi behem jednoho vikendu jako v Le Mans (Pedrosa, Elias a Gibernau) videlo uz Brno v roce 1988, kdy vyhral dvakrate Jorge Martinez na Derbi 80 a 125 a k tomu pridal jeste vitezstvi Juan Garriga na Yamaze 250 !
* Nöhlesuv navrat, nebo sezene Pistoni penize?
Zraneneho Dirka Heidoffa v tymu Aprilia Germany 250 by mel nahradit v Mugellu a v Barcelone Ital Christian Pistoni, ktery uz nekolikrat pro tento testoval. Cela akce ma ale "maly hacek", Ital pojede pouze v pripade, pokud pocatkem tohoto tydne prevede na konto tymu Aprilia Germany sponzorskou castku. A pokud ne, tak pojede zrejme Klaus Nöhles, ktery pro tento tym pracuje na Data - Recording. Pikantni ale je, ze prave sef tymu Aprilia Germany zakazal v roce 2001 pri GP - Barcelona Nöhlesovi dalsi ucast na treninku, resp. v zavode. Dalsimi kandidaty na uvolnene misto jsou David Checa a Ralf Waldmann.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist