Aktuality z MSA

Můj spolupracovník pro německy hovořící země - Bosso - přispěchal z dalšími aktualitami z motocyklového sportu. Opět jen upozornění na chybějící háčky a čárky z důvodu připojení Bossova PC v jedné germánské zemi.

* Sedm jezdcu jako "commercial entry". Smlouva mezi Dornou a IRTA je jasna. Penize z televizni reklamy, startovne a ceny dostane pouze 24 jezdcu v kazde tride. Jelikoz se vsak pocet jezdcu kazdy rok o neco zvetsuje (predevsim v malych tridach), tak mohou nekteri jako "comercial entry" rovnez pravidelne startovat v MS, ale bez naroku na tyto penize. A tak Dorna z komercnich duvodu povolila letos vyjimku pro nasledujici tymy (jezdce) a sice: Team Hungary (Toth, Rizmayer), Racing World (Borsoi, de Angelis), Seedorf Racing (Bautista, Martin) a Matteoni - 250 ccm (Baldolini). Tyto tymy musi navic pred zacatkem sezony zaplatit Dorne za jednoho jezdce 125 ccm 80 000 dolaru a ve 250 ccm 140 000 dolaru. Dorna potom dle velmi sloziteho schematu po skonceni sezony penize jako ceny refunduje zpet. A k tomu jeden nejmenovany sef tymu: "Pokud nebudeme porad posledni, tak dostaneme zpet vice, nez jsme zaplatili.......". Jediny novy tym, ktery byl plne akceptovan jako pravoplatny, byl nemecky tym Kiefer - Castrol - Honda s jezdcem Christianem Gemmelem, ktery profituje ovsem z jmena sportovniho prezidenta nemeckeho ADACU - Hermanna Tomcczyka.
* Kurz - Team bez Dark Dogu. Jak znamo,v Jerezu chybel tym Yamaha - Kurz 250 ccm. Jako duvod bylo uvadeno, ze Jaroslav Hules jeste nema pohromade penize, nutne k zaplaceni sveho mista v tymu. Navic motorky jeste nejsou pohromade a Naoki Matsudo doposud nepodepsal kontrakt. K tomu sef tymu Hermann Kurz: " Dark Dog neni uz jako sponzor. Ale s Hulesem a Matsudem je vse v poradku. Take material je v planu. V breznu budeme poprve testovat."
* Ucen Lüthi. Thomas Lüthi stoji pred svou prvni kompletni GP sezonou. Zatim bere 400 Euro mesicne, ale je spokojen. " Za to si mohu koupit obleceni, benzin na popojizdeni na svem rolleru a take mohu finyncovat cast sveho telefonovani na mobilu. Navic mam moznost jeste dostavat bonusy za svetove body. Nepocitam ale, ze bych vzdy bodoval". A tak zatimco hlavni sponzor bude oficielne prezentovan 11. brezna v Curychu, nekteri Co - sponzori byly videni uz v Jerezu: Certina, Castrol, Honda Mühlebach a MOTOR SPORT aktuell. * Zena sefem tymu. Oficielnim sefem tymu Liegeois je pani Marie - Paul Liegeois, nebot jeji muz presel jak znamo ke Gilere a Derbi. Jezdcem je mlady Francouz Mike di Meglio a tym po dvanacti letech u Hondy presel k Aprilii. Jako sefmechanik je stary znamy a zkuseny Mario Martini.
* 6 tymu na Bridgestone. Japonska firma Bridgestone bude v letosnim roce podporovat ve trech tridach celkem sest jezdcu. Nobuatsu Aoki a Jeremy McWilliams na Protonech, Makoto Tamada na Honde - vsichni v MotoGP, k tomu Masao Azuma a Mika Kallio na Hondach 125 v tymu Ajo Motorsport, k tomu pak jeste Seedorf Racing s Bautistou a Martinem a jako sesty Metasystem Racing Service s Camierem a Lenartem.
* Comeback zatim zajisten. Byvaly mistr sveta 125 ccm Alex Gramigni jel prvni zavod MS - Superbike v tymu GiMotorsport Yamaha misto nemocneho Davida Messoriho a stale hleda tym, ktery by mu zajistil kompletni sezonu.
* Pouze jako divak. Brit Mark Heckles ze Superbike tymu Rumi - Honda zatim pouze jako divak. Tym Rumi nema dostatek penez k tomu, aby zvladl celou sezonu, ackoliv motocykl Honda VTR 1000 je pripraven k zavodum. Autor článku: BOSSO

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist