A opět na téma Rossi a Yamaha

Další článek na téma nového angažmá Valentina Rossiho a továrny Yamaha.

Pokazeny milostny vztah, aneb proc chce Rossi pryc od Hondy
V Sepangu uz nikdo nepochyboval o tom, ze Rossiho setrvani u Hondy nebude dlouho trvat. "Udelali jsme vse pro to, aby Valentino zustal u Hondy, ale on je pripraven odejit", rika HRC manazer Carlo Fiorani. Rossi ale oponuje: "Chtel jsem uz v breznu podepsat novou smlouvu s HRC, bohuzel jsme nebyli jednotni a od urcite doby se s lidmi od Hondy vubec neda diskutovat. Je to "Desaster". Lide od Hondy jsou velmi zvlastni, nevim pochopitelne, jestli jsou vsichni Japonci takovi, ale ti od HRC jsou neuveritelni. Chovaji se proste velmi zvlastne." A tiskovy mluvci Hondy, Carlo Florenzano, ktery pred ctyrmi roky privedl Rossiho k HRC rika naprosto otevrene: "Rossi pojede pristi rok Yamahu". Rossi se diky zisku tretiho titulu po sobe dostal na uroven takovych legend, jako byli Duke, Surtees, Hailwood, Agostini, Roberts, Rainey ci Doohan. Vzdyt jeho statistika behem ctyr let u Hondy je fantasticka: Ze 62 startu stal 52x na stupnich vitezu, vybojoval 31 vitezstvi, startoval 18x z Pole Position a zajel 34 nejrychlejsich kol. Pokud by prestoupil k Yamaze, a zde ziskal titul, dostal by se na uroven Eddie Lawsona, ten je jediny pilot za poslednich dvacet let, kteremu se podarilo ziskat titul mistra sveta na dvou rozdilnych strojich. K tomu dodava Kenny Roberts sr., ktery se rozesel v roce 1996 s Yamahou ve zlem:" Jestli ziska Rossi titul s timto "klubem", tak klobouk dolu." Skutecnost je ale trosku jina, tak spatne na tom Yamaha rozhodne neni. Jestlize dokazal Checa skoncit v treninku o pouhych 0,4 sec. druhy a potom v zavode paty, tak sance Rossiho jsou rozhodne velke. Bude mit pet a pul mesicu cas, aby se nova Yamaha vyvijela tim smerem, ktery chce prave Valentino. K tomu prispeji i jeho australsti technici na cele Jeremy Burgessem, kteri by rovnez presli k Yamaze. A tento vyvojovy trend mu prave Honda neslibila, dokonce ani to, ze muze jako prvni vyzkouset nove dily. Rossi dale: "Schumacher ma u Ferrari take tuto pozici, takze se mi nikdo nemuze divit. Vzdyt drivejsi hvezdy jako Freddie Spencer, Wayne Gardner, Eddie Lawson, Mick Doohan ci Alex Criville take urcovali smer vyvoje motoycyklu. A najednou zde bude sest stejnych motocyklu. To jsem si rozhodne nezaslouzil ! Mel bych dostat neco jineho a lepsiho nez ostatni piloti Hondy. Ve ctyrech letech jsem ziskal tri tituly mistru sveta a vyhral nejvice zavodu. Ale HRC ma zrejme jine priority. Chce obsadit prvnich sest mist, misto aby mela jednoho favorita vzdy vpredu. A vzhledem k tomu, co jsem pro Hondu odvedl, tak si zaslouzim zcela neco jineho. A znovu, sest identickych motocyklu, to neni vuci me fair. Ja jsem v poslednich dvou letech rozhodne prispel hodne k vyvoji RC211V a najednou dostane tento motocykl nekdo jiny...", rika rozhorceny Valentino. "Zustal bych u Hondy, kdyby mi zarucili, ze budu jasnym cislem jedna a budu urcovat smer vyvoje". Rossi vi, co muze ztratit, vzdyt v poslednich 30 GP byla Honda porazena pouze trikrat, dvakrate vyhral Biaggi na Yamaze a jednou Capirossi na Ducati, ale.... "Lide od HRC nekolikrate rikali, ze Biaggi jezdi standartni motocykl, to neni pravda. On ma identicky material jako ja a behem roku dostal od hondy vse nove, tedy spojku, kapotaz, podvozek a take vyfuk. A to neni ani tovarnim jezdcem !"
A tak jenom na zaver, cela ta akce po skonceni zavodu se cleny Rossiho Fanclubu, mela obrazne naznacit, jak se Valentino vysvobodil ze zajeti Hondy.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist