TT 2018 – Na ostrov Man se vrací značka Suter

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Romanko (1191) napsal 20.03.2018 v 16:53

Když už to není na motorkářích v článku, tak aspoň zde. Jinej mazec je, že Michael Dunlop po testech ve španělsku neprodloužil smlouvu s Hawk Racing. Ona ta Sůza asi až takový zázrak není. Na čem pojede SBK se neví, SSp a SSt1000 nasvojich motorkách. Toť prozatím vše.

IvanDvoutakťák (5047) napsal 19.03.2018 v 10:42

Je mně moc líto, že jsme nezažili, původně Dornou ohlašovanou "přechodovou"
sezónu, kdy měly spolu s novou kategorií MotoGP jezdit i dvoutakty 600 ccm ) - :
Byl by to "správnej mazec" ... ;-DD

IvanDvoutakťák (5047) napsal 19.03.2018 v 10:42

Je to samozřejmě můj názor, ale domnívám se, úplně ojedinělý (snad!)
není a tak "zase" napíšu, že dostupnost okruhové techniky už nikdy
poté nebyla taková, než v éře dvoutaktů, kdy se odladil válec 125 ccm,
který pak byl základem pro dvouválcovou třídu 250 i čtyřválcové půllitry .
Fabriky, samozřejmě jako vždy hrály prim, ale konkurenceschopných
poloprivátních (i privátních!) jezdců bylo v tehdejších MS "nepočítaně"

rsjawkar (85) napsal 17.03.2018 v 22:21+1

Díky Ivane, tak už nám chybí pouze Bimota 500 V2 a Ronax 500 V4. Dovolím si pár písmenek do diskuse. Výkon 2T motoru není dvojnásobný, ale je vyšší o cca 50 %. Aby byl vývoj závodních 4T „ekologických“ motorů udržitelný, musely být 2T zrušeny, nebo stanoveny objemové handicapy. Od roku 1949 do roku 2002, byly objemy pro pístové atmosférické motory jednotné…

IvanDvoutakťák (5047) napsal 17.03.2018 v 19:05

//www.mcnews.com.au/images-suter-580cc-v-four-two-stroke-in-detail/

IvanDvoutakťák (5047) napsal 17.03.2018 v 11:51

//www.motorcyclespecs.co.za/model/yamaha/yamaha_rd500lc.htm

//www.motorcyclespecs.co.za/model/suzu/suzuki_rg500.htm

IvanDvoutakťák (5047) napsal 15.03.2018 v 20:48

PRESLY, krasavice , co !!?
Jen jsem dodnes nepochopil, jak může být téměř o 30 kg těžší
než RG500 a to jen tím, že má ocelový rám a RG500 hliníkový ...


PRESLY (337) napsal 15.03.2018 v 09:19

Ivan 2T : a to byla k mání v roce 1998 od mechanika v Hradci Králové RD 500 za 65 000,- CZK, v té době pro mne šílený ranec..., kluk ji vyměnil za XJ 600 Diversion ..., bez komentáře.
Jinak k TT - čekám na kluka až bude umět anglicky a pojedem, ale jak říkáš chce to někoho k sobě kdo tam už byl já myslím že s tou cestovkou bych byl klidnější...

IvanDvoutakťák (5047) napsal 14.03.2018 v 10:16

Opět "dojemná péče o blaho ovčanů", Georgio, vycházející ze stavu EU,
kde patří ke koloritu všechny ty zplodinové kauzy automobilového průmyslu ...

Georgio88 (1213) napsal 14.03.2018 v 09:01

-> Dejf: No ono se něco podobnýho děje v Itálii, kde FMI zakázala od letoška svým jezdcům start na road racingových kláních, pokud se tedy nepletu. Takže tamní kluci špagetový budou muset získat licenci ze San Marina nebo maj utrum.

Dejf57 (605) napsal 13.03.2018 v 18:15

Ja se jen divim, ze je neco takovyho, jako TT vubec v dnesni dobe jeste mozny. Jako ze to nezakazou. Ne ze bych to chtel privolavat, to ani nahodou. Ale jak je to krasny, tak je to sileny. V podstate celej road racing. Odvahu tech jezdcu absolutne nechapu. Poslat to naplno do zatacky na okruhu, v pohode, ale jet TAKOVOU palbu na prirodnim okruhu.. Nikdy jsem se nebal padnout z motorky v miste, kde potom do niceho nenarazim, ale tohle... neskutecna odvaha. Strasne to obdivuju, a trosku nechapu. Totalne vylizany magori.

IvanDvoutakťák (5047) napsal 13.03.2018 v 14:59

Irčan Ian Lougher je matador TT a několikanásobmý vítěz, byť už od té
doby uplynulo dost času, ale ze Suteru dostane bezpochyb i dnes
nejvíc, aby letos znovu prověřil a prokázal jeho spolehlivost na této
trati, jejichž 4 nebo 6 kol si jezdci na dromech nedokáží představit

IvanDvoutakťák (5047) napsal 13.03.2018 v 14:48+2

PRESLY, dnes už určitě víš, tak jako mnoho dalších,
žes tu RD 350 YPVS neměl nikdy (!) prodat . . .

A Tebe, Nikdo, teď "přinutím k slzám" . . .

https://www.youtube.com/watch?v=Ap3eQRBNyI4

Každá návštěva TT, nebo i Manx GP, je životní zážitek, který může pokazit
jedině počasí. Proto výbava do chladu a deště musí být špičková !
Sice platí, že každej "pravej" bajker - fanda silnice by měl IoM - pouť vykonat
na motocyklu aspoň jednou v životě, ale na ostrově je spousta příležitostí, jak
peníze a čas na cestu tam a zpět utratit příjemněji. Pro poznání více sekcí
té legendární trati je ale k nezaplacení, mít Brita-kamaráda, který už je t.zv.
IoM - regular, t.zn. že už byl na TT / ManxGP vícekrát a který "pěšího" diváka
z ČR vezme aspoň párkrát na tandemu kolem dokola té 60km dlouhé trati,
jejíž některé úseky se už člověku nikdy z hlavy nevytratí . . .
Než jsem "tam" byl, viděl jsem desítky (nebo stovky?) VHS, DVD a dalších
záznamů z TT, ale až člověk je u té trati naživo, a ti krásní "magoři" začnou
lítat kolem něho, hned mu dojde, že všechno předtím "bylo o ničem" . . .

Nikdo (123) napsal 13.03.2018 v 13:52+1

Ten výkon dvoutaktu je přibližně dvojnásobný při stejném objemu, proto jede 500 2T s litr 4T.
V roce 2016 jsem ho na TT viděl. Ten zvuk nešel neslyšet, prostě super zážitek. Výkon nic moc, ale učili to jezdit vlastně na místě, takže OK.

A výlet na TT není nic strašného, byli jsme tam sami, bez cestovky, letecky a je to mnohem snažší než se zdá... Klidně napište, rád se podělím o zkušenosti.

Teddy_NB (83) napsal 13.03.2018 v 12:50

Jednoduše, dvoutakt dělá práci 2x časteji než čtyřtakt.Teoreticky by měl mít dvoutakt při stejném objemu stejný nebo podobný výkon jako čtyřtakt

Něco podobnýho jako kategorizace ve sprintech u osobáků. Taky spolu nejezděj turbo a bez turba.
V případě přeplňovanýho motoru je tam nějakej koeficient (cca 1.7) kterým se násobí zdvihový objem kdy potom jednaosm turbo vychází jako třílitr atmo

Jinak ke článku - Palce na horu, v těch letech postavit se na start tak náročnýho závodu v sedle takový bestie

Georgio88 (1213) napsal 13.03.2018 v 12:37

-> gorkin: Ono se to má tak, že v krosu a enduru FIM protlačuje čtyřtakty, takže 2T do 125 (chvíli to bylo do 145 ccm, nevím proč už tomu tak není) a 4T do 250 jezdí spolem, 2T do 250 a 4T do 450 jezdí spolem v MS.

Nicméně od letoška v krosu ve třídě EMX250 může jet člověk na 250 2T nebo 250 4T, ale je to zatím jen ME a málokterej 20-letej klučina si troufne na 250 2T, kterou už stejně vyrábí jen KTM, KTM 2.0 (známá také jako Husqvarna), TM a z nouze ještě Yamaha. Suter by asi dostal na prdel i od supersportů, ale prostě regule jsou regule a nadržujou fírtaktům a kvůli jedněm bláznům je měnit nebudou... bohužel.

gorkin (4396) napsal 13.03.2018 v 12:07+1

Je to 500 V4...proč to nespadá do 600 ???
Koňma to bude asi jinde udajně kolem 199-+ a váhou 125 kg
ale objemově je to do 600 ne ???

PRESLY (337) napsal 13.03.2018 v 11:16

..., opravdová paráda pro fajnšmekry a hodně moc vzpomínám na svoje 2T začátky s Japan moto , měl jsem tu čest sedlat Yamahu RD 350 YPVS a vzpomínám na ni doteď..., nevíte někdo jestli naše cestovka pořádá zájezd na TT ?!...

motoostrava (2) napsal 13.03.2018 v 09:01+1

Paráda. Cvajtakt forever




TOPlist