North West 200 – Den závodu ovlivnila nepřízeň počasí

Devadesátý podnik v historii North West 200 v sobotu vrcholil dnem závodu, který bohužel ovlivnila nepřízeň počasí. Od rána na pobřeží Atlantiku silně pršelo a start prvního závodu se neustále odkládal. Jezdci nebyli příliš naklonění závodit na trati plné vody, což bylo ve finále důvodem zrušení druhého závodu superbiků. I přes všechny komplikace se odjely čtyři závody z pěti plánovaných a rozhodně to byla ve všech případech adrenalinová záležitost.

První závod třídy Supersport měli jet jezdci ještě dopoledne, ale silně pršelo a proto se start neustále odkládal. Dráha byla plná vody, což nebylo pro závodění bezpečné. Před polednem dostali jezdci šanci si projet okruh a reagovat na změnu podmínek jelikož v dosavadním průběhu letošního ročníku North West 200 na vodě nejeli.

Závod odstartovali pár minut po dvanácté hodině a v čele pole byl po prvním kole James Hillier, který měl za sebou Alstaira Seeleyho. Odstoupil pětinásobný vítěz NW200 Michael Dunlop a po necelých deseti minutách závod zastavili. Důvodem byl pád jezdce v úseku Black Hill. Úsek vyčistili, ale mezi tím se znovu zhoršilo počasí a restart byl v nedohlednu.

„Za takových podmínek závodit v prvním klání superbiků nebudu,“ prozradil několikanásobný vítěz NW200 Glenn Irwin. Pokud to řekne jezdec jeho kvalit znamená to, že podmínky skutečně nejsou ideální. Jezdci supersportů později jeli zaváděcí kolo a podle toho se mělo rozhodnou, zda závod odstartují nebo ne.

Restart na plný počet kol proběhl deset minut před patnáctou. Po prvním kole vedl závodní pole Derek McGee, druhý jel Davey Tood a třetí byl Peter Hickman. Rekordman v počtu vítězství Alastair Seeley měl nějaký problém s motorem a zastavil. Závod ukončil Gary Johnson, jenž se za podmínek, které na trati panovaly, necítil vůbec dobře. Porucha motoru Seeleyho Kawasaki si ale vyžádala zastavení závodu, jelikož v úseku University byl olej na trati. Závod tak stopli podruhé.

Během přerušení James Hillier řekl, že nemluvě o přilnavosti, velmi špatná byla během závodu také viditelnost. Další restart a opět plný počet kol, přišel na řadu ve čtyři odpoledne. Závod už jezdci dokončili a všichni, co ho sledovali, viděli parádní bitvu mezi trojicí závodníků Davey Tood, Conor Cummins a Derem McGee. Nakonec to byl třiadvacetiletý Davey Tood, který vyhrál a na konto si připsal první vítězství na NW200.

Už to vypadalo, že Superbiky na NW200 letos neuvidíme, ale počasí se trošku zlepšilo, takže velké motorky najely na start a mezi nimi byl Glenn Irwin, jenž start nakonec potvrdil. Vzhledem k traťovým podmínkám, ale nebylo klání na plánovaných sedm kol, nýbrž na čtyři. Klání odstartovali pár minut před půl šestou a o pozice na stupních vítězů hned od začátku bojoval James Hillier a Glenn Irwin, jemuž se těsně před cílem povedlo vítězné předjetí a závod vyhrál. Pro Glena Irwina čtvrté vítězství SBK v řadě.

Závod kategorie Supertwin odstartovali na plný počet kol, což byly v jejich případě čtyři kola. Krátce po startu dostal highsider vítěz čtvrtečního klání Ital Stefano Bonetti, první Ital, který vyhrál závod NW200. Bohužel druhé klání už jezdec bez sponzorů nedokončil. O vedení a vítězství v závodě se přetahoval Christian Elkin s Jeremym McWilliamsem, který dokázal v závěru zabrat na plný výkon a vyhrát. Pětapadesátiletý McWilliams si na konto připsal třetí triumf NW200.

Podařilo se také odstartovat závod kategorie Superstock. Hned po startu vyrazil dopředu James Hillier, který neustále navyšoval náskok, jehož maximem bylo dvacet sekund. Za jezdcem Kawasaki jel Richard Cooper a Dean Harrison. V posledním kole vedoucí jezdec zpomalil natolik, že se jeho náskok zmenšil na tři sekundy. Hillier ale dotáhl své snažení až do konce a vyhrál. Druhý projel cílem Richard Cooper, třetí byl Davey Tood. Oba svedli parádní bitvu o druhou pozici.

Posledním bodem programu North West 200 byl druhý závod superbiků. Když jezdci najížděli do zaváděcího kola začínalo pršet, takže byla znovu vidět tříšť vody. Když motorky stály na startovním roštu, Glenn Irwin udělal co již dříve avizoval a ze startu odešel, protože nechtěl za takových podmínek riskovat. Po chvíli odstoupil James Hillier, ale třeba Alastair Seeley v sedle Ducati na roštu zůstal, třebaže také on poukazoval na nebezpečí před prvním kláním SBK. Pořadatelé měli prodlouženo uzavření místních komunikací do 21 hodin a ve 20.25 hodin přišlo rozhodnutí start druhého závodu superbiků zrušit. Z hlediska bezpečnosti jezdců samozřejmě správné rozhodnutí.

North West 200 – Den závodu 2019 (Top5)
Sobota, 18.května 2019

Závod 1 – The Junction Retail & Leisure Park Supersport

1 – Davey TODD, Honda – Milenco by Padgett’s Motorcycles – 29:53.797 – 107.731
2 – Derek McGEE, Kawasaki – B&W/Diamond Edge Cutting – 29:54.137 – 107.711
3 – Conor CUMMINS, Honda – Milenco by Padgett’s Motorcycles – 29:54.422 – 107.694
4 – Paul JORDAN, Yamaha – Paul Jordan Racing – 29:57.234 – 107.525
5 – Christian ELKIN, Yamaha – Bob Wylie Racing – 31:13.312 – 103.158

northwest2019_secondsupersport.pdf

Závod 2 – Anchor Bar Superbike

1 – Glenn IRWIN, Kawasaki – Quattro Plant Wicked Coatings – 19:15.350 – 111.364
2 – James HILLIER, Kawasaki – Quattro Plant Wicked Coatings – 19:15.513 – 111.348
3 – Conor CUMMINS, Honda – Milenco by Padgett’s Motorcycles – 19:15.811 – 111.319
4 – Derek SHEILS, Suzuki – Burrows Eng/RK Racing – 19:25.192 – 110.423
5 – Alastair SEELEY, Ducati – Be Wiser Ducati – 19:35.110 – 109.491

northwest2019_firstsuperbike.pdf

Závod 3 – John M Paterson Supertwin

1 – Jeremy McWILLIAMS, Kawasaki – KMR / Bayview Hotel – 20:51.775 – 102.785
2 – Christian ELKIN, Kawasaki – Dynocentre NI – 20:53.078 – 102.678
3 – Michael RUTTER, Kawasaki – KMR / Bathams Racing – 21:18.329 – 100.650
4 – Matthew REES, Kawasaki – KMR / Rees Racing – 21:33.972 – 99.433
5 – Joseph LOUGHLIN, Kawasaki – G2-Tech – 21:34.420 – 99.399
...
northwest2019_secondsupertwin.pdf

Závod 4 – CP Hire Superstock

1 – James HILLIER, Kawasaki – Quattro Plant Wicked Coatings – 29:05.081 – 110.739
2 – Richard COOPER, Suzuki – Buildbase Suzuki – 29:08.341 – 110.532
3 – Davey TODD, BMW – Penz13.com – 29:08.468 – 110.524
4 – Dean HARRISON, Kawasaki – Silicone Engineering Racing – 29:16.077 – 110.045
5 – Lukas MAURER, Kawasaki – L78 by Heidger Motorsport – 29:56.431 – 107.573
...
northwest2019_secondsuperstock.pdf

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 2 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
gorkin přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist