Známý, neznámý Shoya Tomizawa

Historicky prvním vítězem nové kubatury Moto2 se stal celkem neznámý Japonec Shoya Tomizawa.

Do historie vítězů závodů Grand Prix se po neděli zapsalo nové jméno, Shoya Tomizawa. 19letý mladík z Chiby, tedy z města, odkud pochází hodně skvělých japonských pilotů (např. Hiro Aoyama, Tetsuya Harada aj.), 

Shoya Tomizawa začal závodit na "pocketbikes" ve stáří 3 let. Když mu bylo patnáct roků, tak se dostal do japonského šampionátu stopětadvacítek. 


V roce 2006 vyhrál titul "Rookie of the Year", když se stal vicemistrem Japonska ve stopětadvcaítkách a ve své třetí sezóně - 2008 - se pak stal opět vícemistrem Japonska, ovšem už ve dvěstěpadesátkách. V MS startoval hned v roce 2006, a o rok později - vždy na divokou kartu ve 125 ccm. V roce 2008 pak ve dvěstěpadesátkách a hned bodoval. No a vloni jel kompletní sezónu Grand Prix za tým CIP Honda, nejlépe skončil v Motegi a ve Valencii - 10., celkově pak 19.



Před prvním mistrovským závodem Moto2 v historii se našlo jen několik expertů, kteří věřili tomuto skromnému Japonci. Jedním z nich byl ale konstruktér Eskil Suter a to na základě dat, vyčtených ze šasí pozdějšího vítěze. Přesto bylo i pro něho překvapením, že na nejvyšším stupni stál tento Japonec s číslem "74" na ramenou kombinézy, na počest tragicky zahynulého Daijira Kata. 

Byl v tom i kousek symboliky, poslední dvěstěpadesátky budou navždy spojovány se jménem mistra světa Hiroshiho Ayoamy, první závod Moto2 pak se jménem dalšího japonského pilota Shoy Tomizawy, 

"Je to jako sen, stát tady nahoře, to se mně moc líbí a rád bych to zopakoval. Prostě zase stát úplně nahoře", říkal přešťastný Tomizawa. 


V zimě využíval Shoya Tomizawa (a jeho týmový kolega Dominique Aegerter) možností testovat na okruhu Ales ve Francii, i když pouze na supersportovém motocyklu Honda.


Na předsezonních testech IRTA patřil tento japonský jezdec většinou do Top 10, v Barceloně byl pak dokonce druhý den s motocyklem Suter MMX nejrychlejší ze všech.  


Do závodu samotného odstartoval ze III. řady, když si vyjel 9. pozici v kvalifikaci a pak už se jen zlepšoval:

Lap Chart GP Qatar Moto2


1. kolo: 24 16 6 72 48 2 35 44 68 63 77 10 25 75 41 29 3 40 12 9 14 71 61 17 80 59 21 45 
2. kolo: 16 6 24 72 48 35 2 44 63 68 75 77 10 41 25 3 9 29 40 12 14 71 61 80 45 52 17 55 
3. kolo: 16 6 24 48 72 2 44 63 68 75 77 41 3 10 25 9 12 29 14 71 40 80 52 55 61 17 59 96 
4. kolo: 16 24 48 6 72 44 2 75 63 77 3 41 10 9 12 25 14 29 40 71 52 55 17 61 96 59 8 21 45 
5. kolo: 6 16 48 24 72 44 2 75 3 77 63 9 12 10 41 25 14 29 40 71 52 17 55 96 61 8 59 45 21 6. kolo: 48 6 24 72 16 44 2 75 3 12 77 9 63 10 25 14 29 40 52 71 41 17 55 96 61 8 45 59 21 7. kolo: 48 24 72 6 16 44 2 75 3 12 77 9 63 10 25 14 29 40 52 71 17 41 55 96 45 59 61 8 53 8. kolo: 48 16 24 6 44 2 75 3 12 77 9 25 10 14 29 63 40 52 17 71 41 45 55 96 61 8 59 53 95 9. kolo: 48 6 16 24 44 2 75 12 3 77 9 25 10 14 40 29 63 52 17 71 41 45 55 96 61 59 53 95 5 10. kolo: 48 6 16 24 44 2 12 75 3 9 10 25 77 14 40 29 63 52 17 41 71 45 55 96 61 53 59 95
11. kolo: 48 24 16 6 44 2 75 12 3 10 25 9 77 40 14 29 52 63 17 41 45 71 55 96 61 53 59 95 12. kolo: 48 24 16 6 44 2 12 75 3 10 25 77 40 9 14 29 63 52 17 41 45 71 55 96 61 53 59 95 13. kolo: 48 24 16 6 44 2 12 75 3 77 40 10 25 9 29 14 63 52 17 41 71 45 55 96 61 53 59 95  14. kolo: 48 24 16 6 44 12 75 2 3 77 40 10 25 9 29 14 63 52 17 41 71 55 45 96 53 61 59 95 15. kolo: 48 24 16 6 44 12 75 3 2 40 77 10 25 9 29 14 63 17 52 71 41 55 45 96 53 61 59 95
16. kolo: 48 16 6 24 44 75 12 3 2 40 10 77 25 9 17 63 14 52 29 55 71 41 45 96 53 61 59 95 17. kolo: 48 16 6 24 44 12 75 3 2 40 10 77 25 17 63 14 9 52 29 55 71 41 45 96 53 61 59 95
18. kolo: 48 16 6 44 24 12 75 3 2 40 10 25 77 17 63 14 52 9 29 71 55 41 45 53 96 61 59 39 19. kolo:  48 6 16 44 24 12 75 3 2 40 25 10 77 17 63 14 52 9 29 71 55 41 45 53 96 61 59 39 20. kolo:  48 6 16 24 44 75 12 3 2 40 77 25 10 17 52 63 14 9 29 71 41 55 45 53 96 61 59 39

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist