V Mugellu testují týmy MotoGP

Týmy královské kubatury MotoGP zůstaly po závodu italské Grand Prix na okruhu v Mugellu, protože mají v pondělí důležitý jednodenní test. Jednotliví výrobci připravili nová zlepšení svých prototypů a Honda tam plánuje vyzkoušet nový stroj RC213V 2013.

Třetí oficiální test v průběhu sezony 2012 dnes absolvovali jezdci královské kubatury na toskánském okruhu v Mugellu. Po parádním vítězství v závodu italské Grand Prix byl Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) také nejrychlejším jezdcem pondělního IRTA testu, který vyhrál časem 1´47,435 sekundy. Španěl byl jedním z prvních jezdců na dráze, během dopoledne pracoval na nové elektronice M1 a celkem zajel čtyřicet kol. Do odpolední části testu už nezasáhl. Jeho týmový kolega Ben Spies se bohužel do sedla své YZR-M1 nedostal, protože žaludeční problémy, které mu působily problémy už ve včerejším závodu, mu neumožnily plnohodnotně testovat.

Repsol Honda do Mugella přivezla model nového prototypu RC213V 2013 a společně s Casey Stonerem a Danim Pedrosou hledali možnosti, jak vyřešit problémy s vibracemi jejich litrových motocyklů. To ale nebylo všechno, protože tovární dvojice HRC pracovala na testování nové specifikace pohonné jednotky. Dani Pedrosa odpoledne havaroval, ale bez vážnějších následků a ve výsledkové tabulce skončil druhý s minimální ztrátou 0,114 sekundy. Casey Stoner zajel celkově třetí nejrychlejší čas, který byl o tři tisíciny pomalejší než v případě Pedrosy. Australan nebyl s novým podvozkem příliš spokojen a byl by radši, kdyby pro Lagunu Seca mohl dostat současný podvozek osazený novým motorem.
Pro Ducati bylo pondělí prvním dnem z celkem čtyř dnů testování italské továrny v Mugellu. Dnes s oběma jejich továrními jezdci Valentinem Rossim a Nicky Haydenem, kterým byl k dispozici jezdec testovací stáje Ducati Franco Battaini. Jednou z mnoha testovacích položek byl také nový motor, který ale třeba Valentino Rossi nepovažuje za výrazný krok vpřed. Rossi odpoledne havaroval a kvůli problému s ECU už v dalším testu nepokračoval. Jeho nejlepší čas z dopoledních jízd mu dává desátou pozici ve výsledkové listině. Nicky Hayden si odpoledne polepšil a test ukončil čtvrtý.

Dvojice satelitní stáje Monster Yamaha Tech 3 Andrea Dovizioso a Cal Crutchlow k testování žádné novinky neměla, takže se především soustředili na nastavení svým prototypů a zlepšení rychlosti v zatáčkách. Jezdec LCR Hondy Stefan Bradl zkoušel nové brzdové destičky a hlavní brzdový válec, což by mu mělo zlepšit vlastnosti při brzdění. Němec také vyzkoušel nové přední vidlice Öhlins plus odpružení zadního kola. Stejně jako Rossi a Pedrosa, tak také Bradl odpoledne havaroval a test ukončil sedmý. Álvaro Bautista (San Carlo Honda Gresini) pracoval na odpružení přední části jeho Hondy a stačil zajet devátý čas. Jedenáctý Héctor Barberá pracoval na nové elektronice a nastavení Desmosedici.
Testovací den s velkým D dnes zaznamenal Colin Edwards (NGM Mobile Forward Racing). Američan si dopoledne v sedmi kolech vyzkoušel Hondu FTR stáje Gresini a odpoledne v šesti kolech stroj FTR Yonny Hernándeze z Avintia Blusens. Mezitím pracoval na zlepšeních jeho současného motocyklu Suter/BMW, s kterým bude závodit v Laguně Seca. Další jezdec kategorie CRT Michele Pirro pracoval společně s týmem San Carlo Honda Gresini na technických problémech, jenž ho trápily v posledních dvou závodech.

Jezdec stáje Power Electronics Aspar Aleix Espargaró testoval nový rám ART a jeho týmový kolega Randy De Puniet zase její novou kapotáž. Iván Silva vyzkoušel karbonové šasi Imotecu, ale jeho tým Avintia Blusens uvedl, že v další části sezony pokračují s podvozkem britské FTR.

Mugello, Itálie - Test MotoGP (18:00)

1 - Jorge LORENZO - Yamaha Factory Racing - 1:47.435 - 40
2 - Dani PEDROSA - Repsol Honda Team - 1:47.549 - +0.114 - 51
3 - Casey STONER - Repsol Honda Team - 1:47.551 - +0.116 - 47
4 - Nicky HAYDEN - Ducati Team - 1:47.746 - +0.311 - 54
5 - Cal CRUTCHLOW - Monster Yamaha Tech 3 - 1:47.750 - +0.315 - 50
6 - Andrea DOVIZIOSO - Monster Yamaha Tech 3 - 1:47.775 - +0.340 - 38
7 - Stefan BRADL - LCR Honda - 1:48.060 - +0.625 - 50
8 - Hector BARBERA - Pramac Racing Team - 1:48.084 - +0.649 - 25
9 - Alvaro BAUTISTA - San Carlo Honda Gresini - 1:48.530 - +1.095 - 49
10 - Valentino ROSSI - Ducati Team - 1:48.565 - +1.130 - 23
11 - Hector BARBERA - Pramac Racing Team - 1:49.148 - +1.713 - 31
12 - Aleix ESPARGARO - Power Electronics Aspar - 1:49.547 - +2.112 - 47
13 - Yonny HERNANDEZ - Avintia Racing MotoGP - 1:50.211 - +2.776 - 70
14 - Randy DE PUNIET - Power Electronics Aspar - 1:50.516 - +3.081 - 44
15 - Michele PIRRO - San Carlo Honda Gresini - 1:50.934 - +3.499 - 60
16 - Franco BATTAINI - Ducati Team - 1:51.273 - +3.838 - 23
17 - Colin EDWARDS - NGM Mobile Forward Racing - 1:51.997 - +4.562 - 33
18 - Ivan SILVA - Avintia Racing MotoGP - 1:52.019 - +4.584 - 41

Testu se zúčastní všechny tovární stáje plus týmy z kategorie CRT. Testovat nebude stáj Cardion AB Motoracing, protože jejich jezdec Karel Abraham je zraněný a na dráhu Mugella nevyjede ani ART Jamese Ellisona v barvách týmu Paul Bird Motorsport. Netestuje Mattia Pasini a Danilo Petrucci. Chybí také Ben Spies (Yamaha Factory Racing), protože má stále žaludeční problémy.

Jen minimum výrobců předem prozradilo, co bude předmětem jejich testování na italské dráze. Repsol Honda už před víkendem uvedla, že jejich jezdci vyzkouší nový prototyp RC213V ve snaze vyřešit problémy s vibracemi, které je pronásledují už od začátku roku. Colin Edwards by měl vyzkoušet motocykl BQR stáje Avintia Blusens, Pasiniho ART a Gresiniho FTR/Hondu.

První část testovacího programu v Mugellu proběhla od 10 do 13 hodin. Druhá část začíná ve 14 hodin a končí v 18 hodin. V jednu hodinu odpoledne byl nejrychlejším jezdcem na dráze Jorge Lorenzo před Danim Pedrosou a Calem Crutchlowem.

Mugello, Itálie - Test MotoGP (16:00)

1 - Jorge LORENZO - Yamaha Factory Racing - 1:47.435 - 40
2 - Dani PEDROSA - Repsol Honda Team - 1:47.549 - +0.114 - 43
3 - Casey STONER - Repsol Honda Team - 1:47.618 - +0.183 - 39
4 - Cal CRUTCHLOW - Monster Yamaha Tech 3 - 1:47.750 - +0.315 - 41
5 - Andrea DOVIZIOSO - Monster Yamaha Tech 3 - 1:47.775 - +0.340 - 38
6 - Stefan BRADL - LCR Honda - 1:48.075 - +0.640 - 40
7 - Nicky HAYDEN - Ducati Team - 1:48.533 - +1.098 - 30
8 - Valentino ROSSI - Ducati Team - 1:48.565 - +1.130 - 23
9 - Alvaro BAUTISTA - San Carlo Honda Gresini - 1:48.739 - +1.304 - 38
10 - Hector BARBERA - Pramac Racing Team - 1:49.148 - +1.713 - 27
11 - Hector BARBERA - Pramac Racing Team - 1:49.451 - +2.016 - 7
12 - Aleix ESPARGARO - Power Electronics Aspar - 1:49.547 - +2.112 - 39
13 - Yonny HERNANDEZ - Avintia Racing MotoGP - 1:50.333 - +2.898 - 52
14 - Randy DE PUNIET - Power Electronics Aspar - 1:50.516 - +3.081 - 44
15 - Franco BATTAINI - Ducati Team - 1:51.494 - +4.059 - 10
16 - Michele PIRRO - San Carlo Honda Gresini - 1:51.818 - +4.383 - 39
17 - Ivan SILVA - Avintia Racing MotoGP - 1:52.019 - +4.584 - 41
18 - Colin EDWARDS - NGM Mobile Forward Racing - 1:52.556 - +5.121 - 24

Mugello, Itálie - Test MotoGP (13:00)

1 - Jorge LORENZO - Yamaha Factory Racing - 1:47.435 - kol 40
2 - Dani PEDROSA - Repsol Honda Team - 1:47.549 - +0.114 - 30
3 - Cal CRUTCHLOW - Monster Yamaha Tech 3 - 1:47.750 - +0.315 - 29
4 - Andrea DOVIZIOSO - Monster Yamaha Tech 3 - 1:47.775 - +0.340 - 23
5 - Casey STONER - Repsol Honda Team - 1:47.800 - +0.365 - 25
6 - Stefan BRADL - LCR Honda - 1:48.075 - +0.640 - 29
7 - Nicky HAYDEN - Ducati Team - 1:48.533 - +1.098 - 30
8 - Valentino ROSSI - Ducati Team - 1:48.565 - +1.130 - 23
9 - Alvaro BAUTISTA - San Carlo Honda Gresini - 1:48.958 - +1.523 - 21
10 - Aleix ESPARGARO - Power Electronics Aspar - 1:49.547 - +2.112 - 24
11 - Hector BARBERA - Pramac Racing Team - 1:50.004 - +2.569 - 22
12 - Yonny HERNANDEZ - Avintia Racing MotoGP - 1:50.333 - +2.898 - 29
13 - Randy DE PUNIET - Power Electronics Aspar - 1:50.786 - +3.351 - 34
14 - Michele PIRRO - San Carlo Honda Gresini - 1:51.903 - +4.468 - 26
15 - Ivan SILVA - Avintia Racing MotoGP - 1:52.630 - +5.195 - 23
16 - Colin EDWARDS - NGM Mobile Forward Racing - 1:52.804 - +5.369 - 12

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist