V Madridu odsouhlasili změny v pravidlech

Po zasedání Bezpečnostní komise Grand Prix v Madridu byly oznámeny některé změny v pravidlech pro nadcházející sezonu. Jedná se například o možnosti, kdy je jezdec v cíli klasifikován a přitom nebyl v kontaktu se svou motorkou, restart závodu pro jezdce, kteří nebyli součástí závodu v době jeho přerušení nebo koncesní body.

V Madridu odsouhlasili změny v pravidlech

V rámci změn sportovních pravidel je pro jezdce zajímavou novinkou průjezd cílem a jejich následná klasifikace ve výsledkové listině jakmile nebudou v sedle motorky. Doteď byl jezdec klasifikován pouze pokud cílem projel v kontaktu s motorkou. Nicméně pamatujeme případy, kdy jezdec na cílové rovince havaroval, a cílem projel vleže s motorkou v těsném závěsu. Doteď by závod nedokončil, ale nyní toto pravidlo upravili tak, že aby byl daný jezdec klasifikován, musí projet cílem jak on, tak jeho motorka a nemusí být v kontaktu. Pořadí v cíli je stanoveno v momentě, kdy přes cílovou čáru projede druhý v pořadí, to znamená buď motorka nebo samotný jezdec.

Další změna je s ohledem na šanci jezdců startovat potom, co závod zastavily červené vlajky. Jedná se o to, že doteď mohli startovat všichni ti, kteří byli v tu chvíli aktivně v závodě. Teď jezdci můžou nově využít pomoci traťových maršálů, snažit se dostat stroj zpět na dráhu, vyjet na obslužnou komunikaci nebo se vrátit zpět do boxů. Budou považování za jezdce, kteří jsou stále aktivní součástí závodu a bude pak záležet na komisařích FIM, zda dotyčného pustí na start nebo ne.

Z bezpečnostních důvodů je s okamžitou platností zakázáno startovat závodní motocykly uvnitř garáží. Start je možný pouze v prostoru boxové uličky, tedy před boxy. Co se týče změn koncesních bodů MotoGP, tak tam se prodlužuje termín zániku úlev z jednoho na dva roky, což se týče KTM, jenž zásluhou Pola Espargara získala ve Valencii své první umístění na stupních vítězů. Suzuki již od sezony 2019 nemá nárok na dodatečné úlevy, ve hře nadále zůstává Aprilia.

Zřejmě po zkušenostech v sezoně 2018 dochází k navýšení počtu pneumatik do deště. U MotoGP je to z 11 na 13 – šest předních a sedm zadních pneumatik. V případě tříd Moto3 a Moto2 není počet pneumatik omezen. Nicméně nyní musí mít dodavatel připraveny minimálně čtyři sady pneumatik do deště pro jezdce.

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 9 uživatelů.

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist