V Barceloně ruší novou šikanu a vrací ji do podoby z roku 2016

Po dvou pátečních volných trénincích na Velkou cenu Katalánska bylo jasné, že nová šikana zatáček čtrnáct a patnáct není z hlediska bezpečnosti ta nejlepší varianta. V rámci Komise bezpečnosti jezdci na tuto situaci poukázali s tím, že během dne bylo vidět jak nebezpečné situace tam můžou nastat v případě pádu. Na základě těchto poznatků došlo k rozhodnutí jet od soboty verzi uspořádání závěrečného sektoru dráhy Catalunya z roku 2016.

Všechny tyto změny odstartovala loňská nehoda Luise Saloma, který na následky zranění z druhého volného tréninku zemřel. Ještě týž závodní víkend proběhlo hned několik změn, které v rámci uspořádáni dráhy kopírovaly formát formule 1. Pro letošní závod připravili novou variantu šikany (zatáčky 14-15), ale ne vše zafungovalo úplně správně, takže je tu návrat zpět k tomu co už tu bylo loni.

Vzhledem k změně uspořádání dráhy se prodlouží její délka na 5655 metrů, takže třeba v případě jezdců MotoGP určí první desítku jezdců postupující přímo do druhé kvalifikace až třetí trénink v sobotu dopoledne.

Ital Loris Capirossi z ředitelství závodu k této věci uvedl: „V Komisi bezpečnosti si jezdci trošku stěžovali na nové uspořádání, řekli, že to nebylo provedeno správným způsobem s mnoha nerovnostmi a proto požadovali návrat k uspořádání z loňského roku. Proto jsme tady, abychom se ujistili, že dráha pro zítřejší použití bude to nejbezpečnější řešení.“

„V průběhu tréninků jsme viděli řadu pádů, kdy motorka nebo jezdec zůstal na výjezdu ze zatáčky, což je nesmírně nebezpečné. Ohledně původní šikany máme zkušenosti z loňska a nezaznamenali jsme tam podobný typ nehod jaké byly dnes, takže z tohoto důvodu si to jezdci vyžádali. V rámci nehod je starší verze ta lepší.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist