V Aragonii přišel Quartararo o status lídra, tlak ohledně titulu necítí

Tlak ohledně pocitu nutnosti získat letošní titul Fabio Quartararo sice necítí, ale byl to tlak v přední pneumatice, který francouzskému jezdci neumožnil v Aragonii využít startu z pole position k tomu, aby bojoval o vítězství v závodě. Nakonec byl až osmnáctý, což jezdce satelitu tří ladiček stálo vedoucí místo v průběžném hodnocení MotoGP. Na vedení teď ztrácí šest bodů, náskok na jezdce za sebou má rovněž na hodnotě šesti bodů. Do konce sezony zbývá odjet čtyři závody.

Osmnácté místo v závodě královské kubatury je v případě Fabia Quartara ten zatím nejhorší výsledek v závodu, který dokončil. MotorLand Aragón není okruhem Yamaze zaslíbeným, ale Francouz to bude muset nějak zvládnout pokud nechce, aby na vedení ztrácel až příliš moc mistrovských bodů. V sobotu měl Quartararo těžký pád, ale nakonec to byl start z pole position. Bohužel v samotném závodě mu technický problém s pneumatikou neumožnil zajet bodovaný výsledek.

„Byl to skutečně divný závod,“ uvedl v neděli Quartararo. „Bylo nám jasné, že rychlost nebyla nejlepší, ale že to skončí takto, to jsme nečekali. Měli jsme technický problém s přední pneumatikou. Tuto pneumatiku jsme použili poprvé a v prvních třech kolech se mi na ni jelo perfektně, ale tlak byl až příliš vysoký. Nebylo možné jezdit, neměl jsem vpředu žádný cit. Myslím, že bez tohoto problému bych mohl usilovat o daleko lepší výsledek.“

Na otázku, zda se mu ulevilo, když poslední dva závody vyhráli jezdci, kteří o titul zrovna nebojují, Quartararo odpověděl: „Samozřejmě, jsem rád, že teď vyhrál Rins a v Le Mans Petrucci. Ale ve finále jsou nejdůležitější naše výsledky. Dnes (neděle) to byla pohroma, ale musím říct, že by to bylo ještě mnohem horší pokud by Mir vyhrál, druhý byl Maverick a třetí Dovi. Musíme ale hledat pozitiva a ty jsou, že před Joanem dojeli oba Alexové.“

„Nakonec ten tlak ale není na mně. Vedl jsem šampionát, to ano, ale tým vznikl teprve před rokem, já jedu druhým rokem MotoGP a nejsem v továrním týmu. Ten tlak je především na jezdcích továrních týmů. Takže já se cítím v pohodě. Byl to závod s technickým problémem, to ano, ale jinak se cítím OK. Mohlo to dopadnou daleko hůř.“

O nadcházejícím víkendu je na programu další Grand Prix na okruhu MotorLand Aragón a tam se uvidí, zda Suzuki nalezla ten správný recept na nastavení motorky pro trať na severu Španělska nebo Quartararo s týmem zabere a postará se o to, aby do Valencie přijel znovu v pozici lídra.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist