Úmyslně jsem nikdy do nikoho nenajel, tvrdí po závodě Márquez

Klání královské kubatury v Argentině zůstane dlouho v paměti všech, kteří závody silničních motorek žijí. Těsně před startem Márquezovi zhasl motor jeho Hondy, takže Španěl musel ze sedla, prototyp roztlačil a motor naskočil. Španěl se vrátil na své místo a odstartoval s ostatními. Krátce potom dostal trest průjezd boxy, což udělal a z devatenácté pozice se vydal na stíhací jízdu. Cestou s několika soupeři kolidoval, takže ještě v průběhu závodu dostal penalizaci v podobě ztráty jedné pozice za kontakt s Espargarem (Aprilia) a po skončení klání obdržel penalizaci třiceti sekund za kontakt s Rossim. Márquez tak skončil osmnáctý a v Argentině opět nebodoval.

Jeho agresivní styl jízdy mnohé zvedl ze židlí. Nejdřív to byl Aleix Espargaró, který předjíždění Márqueze jen tak tak ustál a pak Valentino Rossi, který skončil na zemi. Marc Márquez ale tvrdí, že nic šíleného neudělal a podobně jak on si počínal třeba Johann Zarco při předjetí Daniho Pedrosy nebo Danilo Petrucci při předjetí Aleixe Espargara.

„Byl to složitý závod za náročných podmínek a s pár stinnými stránkami,“ uvedl Marc Márquez. „Těsně před startem nastal problém s motorem, který zhasl. To ještě prověříme později. Každopádně jsem zvedl ruce, ale nikdo tam nebyl. Motor jsem nahodil a hledal nějaké info od maršálů, protože jsem si nebyl jistý, zda se mám s funkční motorkou vrátit zpátky na místo nebo jet na boxovou uličku. Jeden zvedl ruce a druhý dal palec nahoru, což jsem si vyložil tak, že mám zůstat, kde jsem.“

„Když jsem pak na palubní desce uviděl zprávu o trestu (průjezd boxy), nechápal jsem proč, ale splnil jsem to samozřejmě. Potom jsem se snažil za to vzít, abych získal zpátky ztracené pozice, ale cestou jsem udělal pár chyb a největší byla s Aleixem. Přiblížil jsem se k němu o čtyři sekundy rychleji než jel on aniž bych si to uvědomil. Snažil jsem se udělat maximum, abych se kontaktu vyhnul, ale bohužel to nešlo. Uviděl jsem trest a pro jistotu se vzdal dvou pozic, ne jen jedné, než jsem se do toho znovu opřel.“

„S Valentinem to bylo jiné, protože to bylo následkem traťových podmínek. Najel jsem na mokré místo a zavřel se mi předek. Snažil jsem se zatočit a znovu dělal maximum proto, aby nedošlo ke kontaktu. Když spadl, okamžitě jsem se omlouval. Byl to závodní incident jaký se stal předtím mezi Zarcem a Danim plus Petruccim a Aleixem.“

„Byla to dost složitá neděle. Samozřejmě uznávám, udělal jsem pár chyb. Další chyby udělalo vedení závodu na startovním roštu a také někteří další kvůli náročným podmínkám, ale jednu věc vím naprosto přesně a to, že jsem nikdy ve své kariéře úmyslně nenajel do dalšího jezdce,“
dodal závěrem Márquez čímž reagoval na komentář Valentina Rossiho.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 12 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Rendyd přispěl 0.5 Kč
Taubik přispěl 0.5 Kč
Foxx5 přispěl 0.5 Kč
be-bob přispěl 0.5 Kč
Roubi_R1 přispěl 0.5 Kč
Prda1 přispěl 0.5 Kč
masi přispěl 0.5 Kč
MajklSX přispěl 0.5 Kč
tomasek44 přispěl 0.5 Kč
-Jandys- přispěl 0.5 Kč
jannyk přispěla 0.5 Kč
Matesvfr přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist