U Suzuki zvažují samostatné závodní oddělení

Podobně jak je tomu v případě Hondy, která má samostatné oddělení pro motorsport s názvem Honda Racing Corporation (HRC), chce rovněž Suzuki vybudovat podobnou strukturu, která bude samostatná a do jisté míry nezávislá na vedení v Hamamatsu - Suzuki Racing Company (SRC).

Jak píší na webu motorsport.com, pro tým Suzuki MotoGP by SRC představovala větší svobodu při rozhodování a především rychlost v rámci různých změn, které trvaly někdy až příliš dlouho, což v tomto sportovním odvětví není ideální ingredience pro úspěch. Toto je nyní možná jeden z největších hendikepů japonské značky vůči konkurenci.

Nicméně tým MotoGP nebude jediný pod křídly SRC, protože nové závodní oddělení bude mít na starosti například tovární úsilí ve vytrvalostním šampionátu FIM EWC nebo v americkém superbikovém šampionátu MotoAmerica, kde v roce 2017 získal pro Suzuki titul SBK Španěl Toni Elías.

Nová struktura v podobě Suzuki Racing Company by mohla urychlit nasazení satelitního týmu japonského výrobce v MotoGP. K tomu zatím nedošlo, třebaže už loni byl této možnosti hodně blízko tým Marc VDS. Jak třeba můžeme vidět na příkladu KTM, jenž po relativně krátké době v MotoGP letos poprvé nastupuje do sezony s čtyřmi motorkami, pro výrazný progres data z dvou továrních motorek prostě nestačí.

Nové závodní oddělení Suzuki by podobně jako HRC disponovalo vlastním rozpočtem, což by v motorsportu mohlo řadu věcí zlepšit. Důležité ale budou výsledky a nyní se pozornost vedení z Hamamatsu ještě víc zaměří na tovární tým Suzuki Ecstar MotoGP, kde pokračuje velmi rychlý Alex Rins a přišel nováček Joan Mir. Loni Suzuki získala díky dvojici Rins, Iannone celkem devět umístění na stupních vítězů.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
davidmestak přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist