Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
někdo to tu nakousl. teď je velká šance pro wsbk, ale museli by s tím flaminiovci začít nšco pěkně dělat. jenomže se obávám, že jsou stejní diletanti jako ceo dorny. takto to bude opravdu vypadat jak kočkopes
Prosím vás, už tady nepište o motogp jako o prototypech. Ta doba už je dávno pryč Prototyp nesmí mít dopředu daný, kolik musí mít hrnců, jak velké vrtání a nakonec kolik a jak lesklých musí mít šroubků Prototyp musí mít dopředu jen daný, jak nejlépe zvládnout zadaný úkol a to ať se jedná o bajk, nebo stroj na pečení chleba,nebo rozmetání hnoje Asi tak,..nějak
Maxiobr - Oni už SBK nejezdí 2-3 vteřiny pomaleji než MGP! Už to jsou desetiny a na některých závodech, by nejlepší SBK jel na 5 místě mezi MGP! Proto SPZka plakal, aby FIM nějak Superbiky zpomalila, protože jsou prakticky stejně rychlé jako MGP! Ono je vždy lepší plakat, než zabrat a MGP nějak zrychlit!
Marex: Aby si nelezly do zelí. S tím já souhlasím. Jenže v tomhle mají oba seriály máslo na hlavě. V MotoGP bych chtěl vidět pouze prototypy, stejně jako superbiky by měly zůstat pouze upravenýma sériovkama. V prvním případě to je neudržitelné ekonomicky - to snad vidíš. Případ druhý je podle mě složitější - superbiky se zrychlovaly a zrychlovaly až se z nich staly poloviční prototypy. Ale i díky tomu právě v posledních několika sezonách získaly takovou prestiž, jakou dnes mají. No není to paráda sledovat "sériové stroje", co jezdí kola jen nějaké 2-3 (a někdy i méně) vteřiny pomaleji než "absolutní vrchol" v podobě MotoGP? S tím samozřejmě přišly i problémy v podobě finanční náročnosti a toho, že se to (částečně právem) nelíbí Ezpeletovi a spol. Jenže Flamminiovci určitě nebudou chtít dobyté pozice vyklízet, protože snižování nákladů by znamenalo i zpomalení motorek a tím i snížení prestiže seriálu (aspoň tedy v očích laické veřejnosti). Takhle nějak to vidím já.
Tady jako hlavní chybu vydím dvojí pravidla. Pokud by bylo možné si koupit motor od jakéhokoli týmu pak by bylo všechno v pořádku. Zatím to vypadá tak, že stejně s CRT motorkou nebude šance na bednu a tím to celé postrádá smysl. V téhle podobě to rozhodně ke zlevnění šampionátu nepovede.
MotoGP je pro mě víc výkladní skříň špičkové techniky než závodění, ale v rámci víkendu je i závod Moto2 a příští rok Moto3, které mají co nabídnout na dráze i když jsou technicky relativně nezajímavé.
Saarinen: Problém je - dřív elektronika v podstatě neexistovala, resp. nebyla na takové úrovni jako dneska. Proto se nepoužívala. Dneska je technika tak vyspělá, že by ty motorky mohly skoro jezdit samy. Jenže kde je hranice mezi sportem a technologií? Mně by se z pohledu diváka taky nejvíc líbilo koukat na syrové závody, zkrátka naprosto bez elektroniky jako za starých časů. Žádná kontrola trakce, anti-wheelie, ride-by-wire, prostě nic. Jenže vrcholové závody byly vždycky považovány za průkopníka v oblasti technologií. Dneska má tyhle všechny serepetičky kdejaká sériovka - a vrcholné závodní motorky by je mít neměly? Navíc by tím utrpěly i časy na kolo (a tím i prestiž seriálu) a ono se pak těžko laikům vysvětluje, jaktože ten Rossi je pomalejší než Smrž (v případě, že by si bajky třeba veškerou elektroniku ponechaly). Zkrátka je to zapeklitá situace.
Maxiobr: WSBK má potenciál a nebude tak těžké s tím něco udělat. Ezpeleta má zase mnohem větší medializaci (přece jenom- má to historii, jezdí tam Rossi...), takže má zase víc peněz. Bylo by určitě na místě,aby si oba zmíněné seriály nelezly do zelí a vše bude O.K.
JP: Já už to říkám dlouho, že jediným finančně přijatelným způsobem vrcholového závodění se stejně nakonec stane úprava sériových motorek = cesta WSBK. A Ezpeleta to moc dobře ví. Proto zavedení tříd Moto2 / Moto1, proto to vztekání se, když Flammini a spol. upozornili na možné porušení úmluvy s FIM (výhradní právo pořadatelů WSBK - Infrontu - pořádat závody sériových motorek). Přijde doba, kdy MotoGP bude chtít adaptovat pravidla WSBK. Bohužel Flammini je taky neschopný a nedokáže bajky pořádně prosadit nebo se ohradit proti zasahování do vlastního "území". Říkám - sjednotit oba seriály pod pravidly WSBK, pro ty nejlepší jezdce uspořádat mistrovství světa a pro ten zbytek vytvořit třeba nějaký "B seriál" nebo mistrovství Evropy. Tady je ale problém, jaký by ten "B seriál" měl z hlediska marketingu potenciál. Asi víceméně nulový. Na druhou stranu teď tady sice máme dvě mistrovství světa, ale s velmi nejistou budoucností. Bajky podle mě nejsou zdravé, je tam sice sedm výrobců, ale skoro žádný soukromník a to je podle mě velká chyba.
Ezblb jenom tlachá. Je jasný, že těch 24 pilotů - to je jen šikovný marketingový tah jak nalákat..Ať se vážně zamyslí nad elektronikou která vše ovládá. Tohle je neuvěřitelně zbytečný luxus. Já chcu zase vidět drifty jak za McCoye. A vůbec mě nebude vadit že se vývoj vrátí zpět. Ale jak říkám jednou se toho zase dočkáme.
Tyhle zmatky jen potvrzují neschopnost vedení MOTO GP něco udělat s tím, aby zastavili spirálu nákladů na provoz týmů, která je už dnes pro spoustu týmů pomalu nereálná dát dohromady na papíře, natož ve skutečnosti. Pomalu mě přestává MOTO GP zajímat a zůstanu nejspíš u WSBK - paradoxně jim tenhle zmatek v MOTO GP možná pomůže, kdo nemá peníze na MOTO GP tak půjde jezdit špičku do WSBK - jenže to by zase šéfové museli udělat něco pro lepší PR tohoto šampionátu. A je to zase ten začarovaný kruh. No je to zamotané - ještě, že jsou zítra Hořice, jinak by nebylo nic zajímavého.
Trošku mi to připomíná jistou automobilovou třídu, která jede ještě s druhou třídou, protože jich je jednoduše málo... míjejí se o kolo i několikrát v závodě a je to zmatek nad zmatky.
Nakonec dojde na moje slova a bude to o tech mych 21 jezdcu maximalne jak jsem psal na podzim lonskeho roku
I kdyz nekteri porad mysli ze se jich na start v roce 2012 objevi na startu 24 a vice td... .To vse je jen bla bla bla
Asi budu za hyenu,ale tohle je opravdu vrchol. Naprosto nerozumím tomu, proč by CRT tým měl někomu MUSET odprodat motor!? Je jasné, že pokud do toho nenasypou peníze, nebudou konkurenceschopní. Nasypou-li peníze, může to od nich okoukat tovární tým a použít do svých motorů. Začarovaný kruh bez cesty ven! Nenastoupí-li tým typu CRT jako tým CRT, stává se opět NEKONKURENCESCHOPNÝM! Zbývá skutečně pouze zakoupit motor WSBK a doufat v zázrak. Možná WSBK Yamaha by nemusela být vůbec špatná...otázkou je, jestli bude mít třeba právě zmíněná Yamaha zájem, takhle hazardovat se svými nehmotnými statky.
desmo: dyt je to tam napsané, že suttera moc neláká jezdit jako CRT tým. a jestli mu vyvíjí BMW motor, ta kho určitě nebudou chtí t nechat jezdit jako CRT. no zatím je podle všeho v tom pěkný hokej
Foxx5, no když nějaký tým požádá, tak tým pod pravidlama CRT má povinost jej prodat za těch 20 000€. Tím se má asi teoreticky zabránit, aby ty motory stály neskutečnej balík. Sutera ale peníze očividně moc nelimitují, když dělá vývoj za takový prachy...A taky nechápu proč to za takový prachy dělá, když sám ví, že to za těch 20 000 může koupit konkurence...asi doufá že s epravidla ještě změní, nebo to opravdu nechápu
nechici říkat, že jsme to říkal, ale tak dva týdny zpět jsem psal, že 16 týmů je pěkné číslo, ale na čem pojedou? no nechme se překvapit. ale je zajímavé, že už teď se odepisují CRT týmy
josef58: přesně tak, doba prototypů je dávno pryč. za chvíli nepoznáme, co je MOTOGP a co SBK. Ta prvotní myšlenka obou šampionátů vzala za své.
někdo to tu nakousl. teď je velká šance pro wsbk, ale museli by s tím flaminiovci začít nšco pěkně dělat. jenomže se obávám, že jsou stejní diletanti jako ceo dorny. takto to bude opravdu vypadat jak kočkopes
Takže SPZka další uplakánek
Prosím vás, už tady nepište o motogp jako o prototypech. Ta doba už je dávno pryč Prototyp nesmí mít dopředu daný, kolik musí mít hrnců, jak velké vrtání a nakonec kolik a jak lesklých musí mít šroubků Prototyp musí mít dopředu jen daný, jak nejlépe zvládnout zadaný úkol a to ať se jedná o bajk, nebo stroj na pečení chleba,nebo rozmetání hnoje Asi tak,..nějak
Maxiobr - Oni už SBK nejezdí 2-3 vteřiny pomaleji než MGP! Už to jsou desetiny a na některých závodech, by nejlepší SBK jel na 5 místě mezi MGP! Proto SPZka plakal, aby FIM nějak Superbiky zpomalila, protože jsou prakticky stejně rychlé jako MGP! Ono je vždy lepší plakat, než zabrat a MGP nějak zrychlit!
Marex: Aby si nelezly do zelí. S tím já souhlasím. Jenže v tomhle mají oba seriály máslo na hlavě. V MotoGP bych chtěl vidět pouze prototypy, stejně jako superbiky by měly zůstat pouze upravenýma sériovkama. V prvním případě to je neudržitelné ekonomicky - to snad vidíš. Případ druhý je podle mě složitější - superbiky se zrychlovaly a zrychlovaly až se z nich staly poloviční prototypy. Ale i díky tomu právě v posledních několika sezonách získaly takovou prestiž, jakou dnes mají. No není to paráda sledovat "sériové stroje", co jezdí kola jen nějaké 2-3 (a někdy i méně) vteřiny pomaleji než "absolutní vrchol" v podobě MotoGP? S tím samozřejmě přišly i problémy v podobě finanční náročnosti a toho, že se to (částečně právem) nelíbí Ezpeletovi a spol. Jenže Flamminiovci určitě nebudou chtít dobyté pozice vyklízet, protože snižování nákladů by znamenalo i zpomalení motorek a tím i snížení prestiže seriálu (aspoň tedy v očích laické veřejnosti). Takhle nějak to vidím já.
Tady jako hlavní chybu vydím dvojí pravidla. Pokud by bylo možné si koupit motor od jakéhokoli týmu pak by bylo všechno v pořádku. Zatím to vypadá tak, že stejně s CRT motorkou nebude šance na bednu a tím to celé postrádá smysl. V téhle podobě to rozhodně ke zlevnění šampionátu nepovede.
MotoGP je pro mě víc výkladní skříň špičkové techniky než závodění, ale v rámci víkendu je i závod Moto2 a příští rok Moto3, které mají co nabídnout na dráze i když jsou technicky relativně nezajímavé.
SPZka vždy vymyslí nesmysl! Ten chlap má zvláštní schopnost zlikvidovat co funguje a podpořit kraviny!
Saarinen: Problém je - dřív elektronika v podstatě neexistovala, resp. nebyla na takové úrovni jako dneska. Proto se nepoužívala. Dneska je technika tak vyspělá, že by ty motorky mohly skoro jezdit samy. Jenže kde je hranice mezi sportem a technologií? Mně by se z pohledu diváka taky nejvíc líbilo koukat na syrové závody, zkrátka naprosto bez elektroniky jako za starých časů. Žádná kontrola trakce, anti-wheelie, ride-by-wire, prostě nic. Jenže vrcholové závody byly vždycky považovány za průkopníka v oblasti technologií. Dneska má tyhle všechny serepetičky kdejaká sériovka - a vrcholné závodní motorky by je mít neměly? Navíc by tím utrpěly i časy na kolo (a tím i prestiž seriálu) a ono se pak těžko laikům vysvětluje, jaktože ten Rossi je pomalejší než Smrž (v případě, že by si bajky třeba veškerou elektroniku ponechaly). Zkrátka je to zapeklitá situace.
Maxiobr: WSBK má potenciál a nebude tak těžké s tím něco udělat. Ezpeleta má zase mnohem větší medializaci (přece jenom- má to historii, jezdí tam Rossi...), takže má zase víc peněz. Bylo by určitě na místě,aby si oba zmíněné seriály nelezly do zelí a vše bude O.K.
JP: Já už to říkám dlouho, že jediným finančně přijatelným způsobem vrcholového závodění se stejně nakonec stane úprava sériových motorek = cesta WSBK. A Ezpeleta to moc dobře ví. Proto zavedení tříd Moto2 / Moto1, proto to vztekání se, když Flammini a spol. upozornili na možné porušení úmluvy s FIM (výhradní právo pořadatelů WSBK - Infrontu - pořádat závody sériových motorek). Přijde doba, kdy MotoGP bude chtít adaptovat pravidla WSBK. Bohužel Flammini je taky neschopný a nedokáže bajky pořádně prosadit nebo se ohradit proti zasahování do vlastního "území". Říkám - sjednotit oba seriály pod pravidly WSBK, pro ty nejlepší jezdce uspořádat mistrovství světa a pro ten zbytek vytvořit třeba nějaký "B seriál" nebo mistrovství Evropy. Tady je ale problém, jaký by ten "B seriál" měl z hlediska marketingu potenciál. Asi víceméně nulový. Na druhou stranu teď tady sice máme dvě mistrovství světa, ale s velmi nejistou budoucností. Bajky podle mě nejsou zdravé, je tam sice sedm výrobců, ale skoro žádný soukromník a to je podle mě velká chyba.
Ezblb jenom tlachá. Je jasný, že těch 24 pilotů - to je jen šikovný marketingový tah jak nalákat..Ať se vážně zamyslí nad elektronikou která vše ovládá. Tohle je neuvěřitelně zbytečný luxus. Já chcu zase vidět drifty jak za McCoye. A vůbec mě nebude vadit že se vývoj vrátí zpět. Ale jak říkám jednou se toho zase dočkáme.
Tyhle zmatky jen potvrzují neschopnost vedení MOTO GP něco udělat s tím, aby zastavili spirálu nákladů na provoz týmů, která je už dnes pro spoustu týmů pomalu nereálná dát dohromady na papíře, natož ve skutečnosti. Pomalu mě přestává MOTO GP zajímat a zůstanu nejspíš u WSBK - paradoxně jim tenhle zmatek v MOTO GP možná pomůže, kdo nemá peníze na MOTO GP tak půjde jezdit špičku do WSBK - jenže to by zase šéfové museli udělat něco pro lepší PR tohoto šampionátu. A je to zase ten začarovaný kruh. No je to zamotané - ještě, že jsou zítra Hořice, jinak by nebylo nic zajímavého.
Trošku mi to připomíná jistou automobilovou třídu, která jede ještě s druhou třídou, protože jich je jednoduše málo... míjejí se o kolo i několikrát v závodě a je to zmatek nad zmatky.
To je tak, když se uměle a násilím vytváří třída zvaná "kočkopes"...
Nakonec dojde na moje slova a bude to o tech mych 21 jezdcu maximalne jak jsem psal na podzim lonskeho roku
I kdyz nekteri porad mysli ze se jich na start v roce 2012 objevi na startu 24 a vice td... .To vse je jen bla bla bla
Asi budu za hyenu,ale tohle je opravdu vrchol. Naprosto nerozumím tomu, proč by CRT tým měl někomu MUSET odprodat motor!? Je jasné, že pokud do toho nenasypou peníze, nebudou konkurenceschopní. Nasypou-li peníze, může to od nich okoukat tovární tým a použít do svých motorů. Začarovaný kruh bez cesty ven! Nenastoupí-li tým typu CRT jako tým CRT, stává se opět NEKONKURENCESCHOPNÝM! Zbývá skutečně pouze zakoupit motor WSBK a doufat v zázrak. Možná WSBK Yamaha by nemusela být vůbec špatná...otázkou je, jestli bude mít třeba právě zmíněná Yamaha zájem, takhle hazardovat se svými nehmotnými statky.
Toto dopracovali hoši. Co je to za slavné "prototypy", když se vyvíjí z motek, které koupíš v krámu
To bude teda MotoGP vypadat .
desmo: dyt je to tam napsané, že suttera moc neláká jezdit jako CRT tým. a jestli mu vyvíjí BMW motor, ta kho určitě nebudou chtí t nechat jezdit jako CRT. no zatím je podle všeho v tom pěkný hokej
..no leda že by fakt nejezdil jako CRT tým ale jako klasický tovární..což ale pochybuju že mu ta komise umožní
Foxx5, no když nějaký tým požádá, tak tým pod pravidlama CRT má povinost jej prodat za těch 20 000€. Tím se má asi teoreticky zabránit, aby ty motory stály neskutečnej balík. Sutera ale peníze očividně moc nelimitují, když dělá vývoj za takový prachy...A taky nechápu proč to za takový prachy dělá, když sám ví, že to za těch 20 000 může koupit konkurence...asi doufá že s epravidla ještě změní, nebo to opravdu nechápu
Nebo jak je to, já v tom mám nějakej "hokej"...
Jak je to s těmy motory týmů CRT, znamená to, že si je budou muset mezi sebou navzájem prodávat, tedy pokud bude zájem?
NĚCO AKTUÁLNÍHO Z HOŘIC...?
nechici říkat, že jsme to říkal, ale tak dva týdny zpět jsem psal, že 16 týmů je pěkné číslo, ale na čem pojedou? no nechme se překvapit. ale je zajímavé, že už teď se odepisují CRT týmy