Tým tovární Yamahy nesouhlasí s penalizací Quartarara

Formou tiskové zprávy vyjádřil výkonný ředitel Yamaha Motor Racing a šéf týmu Monster Energy Yamaha MotoGP, Lin Jarvis, zklamání z rozhodnutí o penalizaci lídra průběžného hodnocení a jezdce tovární stáje tří ladiček, Fabia Quartarara, kterou dostal v podobě “Long Lap Penlaty“ pro příští podnik MS silničních motocyklů ve Velké Británii.

V pátém kole nedělního závodu MotoGP došlo v Assenu ke kolizi Fabia Quartarara (Yamaha) a Aleixe Espargara (Aprilia). Tento incident byl vyšetřován stewardy FIM MotoGP, jenž po závodě udělili jezdci tovární stáje Yamahy penalizaci v podobě “Long lap Penalty“. Dlouhé kolo musí Quartararo absolvovat v závodu Velké ceny Velké Británie na Silverstonu.

Šéf Yamahy Lin Jarvis vyjádřil začátkem týdne zklamání z této penalizace (Long Lap Penalty) a ze způsobu, jakým jsou tyto penalizace udělovány. „Fabio Quartararo, tým Monster Energy Yamaha MotoGP a Yamaha vždy usilovali o spravedlnost a sportovní chování v MotoGP. Jsme zklamáni z nerovnosti, s jakou komise stewardů FIM MotoGP tresty uděluje,“ uvedl Lin Jarvis.

Důvody proč tým Monster Energy Yamaha MotoGP nesouhlasí s výše uvedeným rozhodnutím komise stewardů FIM MotoGP jsou uvedeny dva. Za prvé, Fabio Quartararo přiznal, že v pátém kole závodu TT v Assenu udělal v páté zatáčce chybu, Monster Energy Yamaha MotoGP to ale považuje za závodní incident. Quartararo má pověst bezproblémového jezdce, bez předchozích incidentů. Jednalo se tedy o skutečnou chybu bez zlého úmyslu.

Za druhé tým Monster Energy Yamaha MotoGP uznává, že závod Aleixe Espargara byl tímto ovlivněn, ale výše dopadu je předmětem dohadů. Monster Energy Yamaha MotoGP se domnívá, že komise stewardů FIM MotoGP měří závažnost incidentů v závodě rozporuplnými, subjektivními měřítky.

V tiskové zprávě Yamahy se dále píše, že právě rozporuplnost, s jakou komise stewardů FIM MotoGP uplatňuje v průběhu sezony 2022 tresty, poškozuje spravedlnost MotoGP a důvěru v jurisdikci stewardů. Dle vedení týmu Monster Energy Yamaha MotoGP došlo v třídě MotoGP k nejméně třem závažnějším závodním incidentům, které měly za následek odstoupení jezdce nebo jeho zranění, aniž by byly penalizovány.

„Chtěli jsme se v neděli odvolat proti rozhodnutí stewardů na trati v Assenu, ale o tomto typu trestu nelze diskutovat ani se proti němu odvolat,“ pokračoval Lin Jarvis a závěrem dodal: „Poté jsme chtěli tuto otázku vznést, jako zásadní věc, u CAS (Sportovní arbitrážní soud), ale ani tam se s tím nelze odvolat. Přesně z těchto důvodů by správná, vyvážená a konzistentní rozhodnutí měli přijímat v první řadě stewardi a měla by být vykonána ve správném, rozumném časovém rámci.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist